דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום
כיווץ
תחומים

תחומים - פורום חרדי מקצועי

💡 רוצה לזכור קריאת שמע בזמן? לחץ כאן!
מעלה ומורידמ

מעלה ומוריד

@מעלה ומוריד
אודות
פוסטים
1.3k
נושאים
194
שיתופים
0
קבוצות
0
עוקבים
5
עוקב אחרי
0

פוסטים

פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

  • אובדן מידע קריטי (מעל 1TB) ב-Microsoft 365 לעמותות - מחיקה לצמיתות ללא התראה מוקדמת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו

    אחרי מסע מטורף של טרטור וניעור של התומכים בעלי המוח הרובוטי של מיקרוסופט
    ב"ה החומר כולו חזר במלואו
    לא יאומן כי יסופר.

    להבא
    חובה לתפוס אותם לשיחת טלפון בדווקא
    באנגלית רהוטה
    ולא להתפשר
    לבדוק לעומק את הכללים ולא להאמין לכל מה שאומרים לכם

    התמיכה במיילים שוה לכפרות
    הם עונים אחרי יומיים, וגם אז בבחינת טענו בחיטים והודו לו בזכר קדשו

    תוכנה

  • DeepSeek V4 Pro
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @cfopuser כתב בDeepSeek V4 Pro:

    @Jabberwock אפשר להשיג ב95% יותר זול.
    https://mitmachim.top/post/1185521

    זה דברים יציבים כל אלו?
    ניתן לסמוך על זה? ואבטחה?

    אינטרנט

  • אובדן מידע קריטי (מעל 1TB) ב-Microsoft 365 לעמותות - מחיקה לצמיתות ללא התראה מוקדמת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    יש משהו מאד מוזר

    בהודעה האחרונה שלהם הם כתבו לי שכבר עבר שנה מאז הוסר הרשיון
    על פי https://techcommunity.microsoft.com/discussions/nonprofitpartners/announcement-microsoft-365-business-premium--office-365-e1-grant-discontinuation/4415334
    שם כתוב שהרשיונות נפסקו לכאורה במאי 25

    אבל נזכרתי פתאום שבהודעה הראשונה שלהם אלי הם כתבו שהרשיון שלי פג במרץ 26
    ועברו מאז 90 יום, לא שנה
    מה שאומר שכעת אני בארכיון לכאורה.

    וזה עושה שכל משום שתאריך החידוש של הרשיון שלי הוא במרץ בכל שנה
    ושם כתוב שזה קורה בתאריך החידוש

    Microsoft announced on Wednesday, May 14, 2025, that the Microsoft 365 Business Premium grant and Office 365 E1 grant on CSP and Web Direct Channels will be discontinued for nonprofit customers upon their next renewal date on or after July 1, 2025. ​

    אז מה אתם אומרים יכול להיות שהנציג של מיקרוסופט שדחאני בשתי ידיו שיחק ראש קטן? אנטישמי?

    כתבתי להם את זה ועדיין אין תגובה, עכשיו מגיע יום ראשון...

    תתפללו עלי.

    תוכנה

  • אובדן מידע קריטי (מעל 1TB) ב-Microsoft 365 לעמותות - מחיקה לצמיתות ללא התראה מוקדמת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    שלום לכולם,
    אני משתף כאן אירוע חמור שקרה לי מול מיקרוסופט, גם כדי להזהיר אחרים וגם בתקווה שלמישהו כאן יש ניסיון עם מצב כזה או רעיון איך להמשיך הלאה.

    רקע:
    העמותה שלנו השתמשה במשך תקופה ארוכה ברישיונות שמיקרוסופט העניקה בעבר לעמותות (Legacy grants כמו Microsoft 365 Business Premium / E1).

    ביום בהיר אחד, ללא שום אזהרה מוקדמת, כל חשבונות ה-OneDrive של הארגון נחסמו. נכנסתי לחשבון שלי וגיליתי שה OneDrive פשוט ריק לחלוטין. איבדתי כטרה בייט של חומר קריטי, מסמכים ותמונות שלי, וגם של עוד 2 משתמשים.

    פתחנו מיד קריאת שירות דחופה. התשובה שקיבלנו מהתמיכה הייתה שמיקרוסופט הפסיקה את התמיכה בתוכניות החינמיות הישנות לעמותות. לטענתם, ברגע שהרישיונות פגו, החשבונות נכנסו לתהליך סגירה אוטומטי (Deprovisioning), עברו את תקופת ההמתנה (Retention period), והמידע נמחק לצמיתות מהשרתים. הם טוענים שנשלחו התראות למייל של מנהל החיובים (Billing admin).

    1. המחדל בפועל,
      אפס התראות! לא קיבלנו שום מייל התראה (נבדק ביסודיות, כולל תיקיות ספאם, בכל תיבות הניהול).
      אפס התראות במערכת, לא קפצה שום אזהרה בתוך הAdmin Center.
      לא היתה תקופת חסד, בניגוד מוחלט לנהלים הרשמיים של מיקרוסופט עצמה, החשבונות לא עברו לשלב של "קריאה בלבד" או השעיה גלויה לעין. ה OneDrive עבד כרגיל לחלוטין, סנכרן קבצים, וביום אחד פשוט נעלם.

    הבהרנו למיקרוסופט שאנחנו מוכנים לשלם באותו רגע על רישיונות מסחריים או מסובסדים. הבעיה היא לא התשלום, אלא אובדן המידע ללא התראה. כרגע, התמיכה הרגילה טוענת ש"המידע נמחק לצמיתות ולא ניתן לשחזור". דרשנו העברה מיידית לצוותי הנדסה בכירים בטענה שחברה בסדר גודל כזה חייבת להחזיק גיבויי עומק (Snapshots) למקרי אסון שנובעים מכשל במערכת ההתראות שלהם.

    השאלות שלי לחו"ר הפורום:
    האם מישהו נתקל במקרה כזה של מחיקת נתונים עקב פקיעת רישיון ללא התראה מוקדמת?
    האם ידוע לכם על דרך "לעקוף" את התמיכה הרגילה ולהגיע לצוותים בכירים יותר במיקרוסופט שיכולים לשחזר מגיבויי שרת?
    האם יש למישהו עצה איך להפעיל לחץ אפקטיבי במקרה כזה?
    אשמח לכל כיוון או עצה. תודה מראש!

    [יונתי בחגוי הסלע... ניצלתי מהקולה על המחשב, הלך כל החומר בדרך אחרת].

    תוכנה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @קינג-קומפיוטר האמת אתה לגמרי צודק
    המקשים העליונים במקלדת שלי במצב לאין ערוך יותר טוב מהרווח וסביבתו [הפד שלי זכוכית אטומה, אין מקשים אז הוא לא ניזוק בכלל]
    אני פעלתי כך כי זה מה ששמעתי שוב ושוב.
    חבל. מעניין. תודה.

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @יעקב2 כתב בכוס קולה על המקלדת:

    @מעלה-ומוריד בגדול מה שכתבתי
    אם המקלדת עדיין לא עובדת אמבטיית אלכוהול וייבוש בהחלט יכולים לעזור

    מכיון שהמחשב כבר מחובר ואני לא רוצה לשלם שוב על טכנאי
    חשבתי על הזלפה של אלכוהול למקשים וללחוץ עליהם עשרות פעמים
    זה ישים? יעיל?

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    המחשב עכשיו אצלי ואני יכול לעדכן מהשטח...
    בסייעתא גדולה יצאתי בזול גמור
    המקלדת עובדת לחלוטין, אין בעיות מגעים שמקפיצות אותיות מטורללות
    מבחינת חוית ההקלדה קצת מעצבן שיש מקשים שהתחושה היא שהם לא נלחצו, בגלל הסוכר שמדביק להם את המנגנון.
    אבל מבחינת התוצאות של ההקלדה בשיטה עיורת רגיל - תקין לגמרי, לא קורה שצריך ללחוץ שוב.

    נראה לי שאפשר לסכם שלא כל מחשב היה יוצא ככה בזול, גם לענין הלוח אם וגם לענין המקלדת...

    יישר כח על כל העצות וההפניות.


    למקרה שמישהו חלילה נתקל בבעיה כזו להבא:

    1. חובה להפוך את המחשב ולהעמיד אותו בצורת אוהל
    2. לנתק מיד את הסוללה, זה אומר לפתוח את הברגים של המחשב עם מברג משקפיים, ולחפש את הקונקטור של הסוללה, אם אתם לא יודעים לעשות את זה תמצאו בדחיפות מישהו שיעשה את זה - על מנת למנוע זרמים חשמליים כשהלוח אם רטוב, זה יכול לגמור את המחשב טוטאל לוס.
    3. לפנות בהקדם המיידי לניקוי קורוזיה. במקרה שלי פניתי לאיש נעיןם וישר בשם נועם טולדנו, שמצאתיו במידרג וראיתי שמתמחה בזה והציבור מרוצה, ואכן גם אינ הייתי מרוצה. אני לא שם כאן את המספר שלו, אפשר למצוא אותו במידרג, ותמיד עדיף להגיע דרכם.
    4. במקרה שאתם שואלים את עצמכם בכמה מסתכם הנזק: אם לא הלך שום רכיב בלוח אם [וככל שניתקתם את הסוללה יותר מהר - הפחתתם את הסיכוי שיקרה כזה דבר] עלות ניקוי קורוזיה 600 ש"ח. אם הלכו רכיבים - תלוי לפי הענין.
    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    אני שמח לעדכן שהטכנאי בדק את הלוח אם והוא כהגדרתו 'פיקס'
    איך שאני מבין האיטום במקרה הזה עבד והקולה לא הגיעה לשם
    הוא מנקה את המקלדת וכשיחזיר לי נראה מה מצבה
    ברוך ה' יום יום

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @shraga אני לא כתבתי את זה מנסיון כמובן, אלא ממה שאמר לי הטכנאי
    מעניין...
    בכל מקרה יישר כח
    אני החלטתי שלא לסכן את המחשב הזה כי הוא יקר מכדי לסמוך על הידים הטובות שלי
    ואפילו לא לנסות לפרק את הלוח אם בשביל להציץ בינו לבין המקלדת [היתה לי תאוה גדולה, אבל תאות הממון גברה].
    הספקתי לראות שהקונקטורים שלו עדינים ומיניאטורים, ושהוא צפוף מאד, לא מקבוק אבל בכל זאת.

    חומרה

  • DeepSeek V4 Pro
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @chv ראיתי כאן את דבריך, ועברתי להשתמש בDeepSeek באמת זול מאד, ודי חכם [לא חושב מספיק לעמק כמו אופוס 4.7]

    אבל... השבוע הAPI שלו נחסם בנטפרי. לידיעת כולם.

    אינטרנט

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @shraga כתב בכוס קולה על המקלדת:

    אני ממליץ (בלי אחריות כמובן) על יונקס מחשבים ברח' פינס (הדוידקה) בירושלים 0507771328.

    הרגע מסרתי לטכנאי, מחר יפרק הלוח אם ונראה מה המצב, אעדכן

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @shraga כתב בכוס קולה על המקלדת:

    בהערת אגב, אם היה מדובר רק על החלפת מקלדת, אפשר לקנות באיביי ולהחליף ידנית, קצת מאתגר אבל אפשרי - מנסיון, יש מדריך באתר fixit.

    בדגם הזה המקלדת מחוברת עם ניטים מפלסטיק, ולפרק אותה צריך להמיס אותם, לא פשוט.

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    מה תוכל לומר באישי שלא תוכל לומר כאן ולהועיל לכולם?

    לגופו של ענין, אני מתקשר כאן ממחשב אחר, אין לי אלא כמה סיסמאותת בידיי. המייל הוא לא אחד מהם
    אני יכול לשחזר סיסמה
    אבל מעדיף לחזור לסביבת העבודה המוכרת מיד לאחר כמה ימים

    בינתיים אני כנראה מוסר את המחשב לטכנאי בשם נועם מירושלים
    שבמידרג נראה שעשה בהצלחה ניקוי קורוזיה והחלפות רכיבים בלוח אם במקרה הצורך
    גם במחשבים צפופים כX1 ואפילו מקבוקים

    הוא רוצה 600 על הניקוי, החלפת רכיבים לפי הצעת מחיר, ומקלדת חלופית בהזמנה, אין כרגע בארץ לטענתו

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @אוריי כתב בכוס קולה על המקלדת:

    @מעלה-ומוריד המחשב עצמו עובד ואין עוד בעיות?

    אם הייתי יודע תשובה לשאלה אם המחשב עובד או לא עובד - התשובה היתה שהוא לא עובד.

    אבל כיון שניתקתי את הבטריה, כדי למנוע נזק בלתי הפיך, התשובה כרגע היא שאני לא יודע אם הוא עובד.

    חומרה

  • כוס קולה על המקלדת
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    שלום וברכה

    נשפך לי להוותי כוס קולה שלמה על המקלדת של הThinkPad X1 שלי
    הפכתי מיד את המחשב
    ניתקתי בטריה דרך הביוס [התחלתי בלנסות לפרק, אדהכי והכי עבר חצי שעה]

    כרגע אחרי שבת כל המקשים שבאיזור מקש הרווח תפוסים כיאה לגוש קולה יבש שתפס אותם
    ומסתמא יש הרבה סוכר וחומצות כי זה קולה ולא מים

    יש תקוה?
    למי פונים עכשיו, יש מעבדה מומלצת?
    זה מחשב יקר ואני צריך מקצוענים

    חומרה

  • עמוד Actions בGitHub נחסם בנטפרי?
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    אילת
    |
    לפני שעה
    החלק הזה חסום מכיוון שמהווה פירצה בסינון

    מה עושים? אני צריך לראות לוגים של כישלון הוורקפלואו
    עריכה: כמובן משתמשים בGitHub CLI ומודים להקב"ה ברוך שמסר עולמו לשומרים

    אינטרנט

  • עמוד Actions בGitHub נחסם בנטפרי?
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    החל מהלילה פתאום כשאני נכנס לצפות בוורקפלואו בGitHub דרך נטפרי, בכתובת
    https://github.com/[user]/[repo]/actions/runs
    אני מקבל עמוד חסימה עם ההודעה 'בדקנו, ולצערנו התוכן באתר זה לא טוב'

    מדובר בריפו פרטי שלי, ולא באתר חיצוני.
    מישהו יודע האם נטפרי אכן החלו חוסמים את דפי ה Actions של GitHub?

    או אולי מדובר באיזושהיא תקלה?

    שלחתי פניה כמובן, אעדכן
    שואל כאן כי אולי מישהו נתקל כבר ויודע מה הסיפור

    אינטרנט

  • שיתוף | תוכנת 'שעות זמניות' לספירת שעות עבודה
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @אוריי טופל
    פשוט שכחתי להוסיף את הדומיין החדש לרשימת המורשים לגשת לAPI של גוגל

    תוכנה

  • שיתוף | תוכנת 'שעות זמניות' לספירת שעות עבודה
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    השתמשתי בתוכנה ויצאתי להפסקה ושכחתי לכבות מונה
    וכשחזרתי נהניתי להיזכר שהתוכנה מזהה הפסקה ושואלת אם לקזז...
    🙂

    תוכנה

  • שיתוף | תוכנת 'שעות זמניות' לספירת שעות עבודה
    מעלה ומורידמ מעלה ומוריד

    @מד כתב בשיתוף | תוכנת 'שעות זמניות' לספירת שעות עבודה:

    @מעלה-ומוריד כתב בשיתוף | תוכנת 'שעות זמניות' לספירת שעות עבודה:

    בLocalStorage של הדפדפן

    מסוכן מאוד.
    אתה עכ"פ צריך להזהיר על זה שלא ימחקו נתוני הדפדפן וכו' וכו'.
    זה אפילו יכול לימחק מאליו.

    אמנם לא מדובר בסודות מדינה, אבל אנשים פחות אוהבים שאתה יכול לגשת למידע שלהם

    ברור שזה מסוכן
    בשביל זה יש מנגנון יצוא ויבוא, ובשביל זה יש מנגנון סנכרון פעם ביום לגוגל דרייב.

    ובכל מקרה שמתי גם הזהרה:
    28cc402c-660f-4512-8c0e-61acb5060f00-image.png

    אגב זה לא מדויק כי ניקוי מטמון לא נוגע בLocalStorage

    ובכל אופן יכול להיות שאעביר את זה לDB של פיירבייס, האתר ממילא על פיירבייס

    תוכנה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 62
  • 63
  • 1 / 63
  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום