-
@יוסף-בן-שמעון אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
כמדומה שזה נאמר על פיזיקה קוונטית
זה משהו שונה, הדברים אכן מתאימים לשם. כי התיאוריה הקוונטית אומרת שיש אלמנט של רנדומליות בעולם, שלא כמו שפילוסופים אחרים טענו שאם היה קיים חכם כשלמה היה יכול לנבא את הכל.
-
@yossiz אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
@dovid אפשר בקלות להיכשל בדיבורים ומחשבות אסורות בדיונים פילוסופיים, והתועלת המעשית קטנה מאוד
כמעט כל דבר זה פילוסופיה.
כולל הפוסט שכתבת.ההגדרה של הפילוסופיה, היא ביקורת השכל האנושי, על כל דבר שהוא.
(לדוגמה: דעתו של @yossiz על נושא "פילוסופיה בפורום" היא "שלילית" מכיוון שהניתוח השכלי האנושי שלו , ניסיון החיים שלו, הידע שלו, החכמה שלו, הבינה שלו, וכו הביאו אותו למסקנה כזאת.)
כלומר, כתיבת דברים לא מתוך רְאָיָה מהותית, אלא מתוך רְאִיָּה מחשבתית.
-
@yossiz אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
צא שהמארח היה מוכרח לבחור בדלת שהוא בחר ובכך הוא גילה לנו מידע חדש בלי להשפיע על אחוזי ההצלחה של הבחירה המקורית
בעזה"י
לאחר המחילה, מתו"ד כת"ר משמע שבסופו של דבר כן נאלץ לערב שיקול פסיכולוגי, בהתיחס לדעתו של המארח, כהוכחה לצדקת בחירתינו הראשונה. -
@אוריאל-אור אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
מתו"ד כת"ר משמע שבסופו של דבר כן נאלץ לערב שיקול פסיכולוגי
לא מדובר על שיקול פסיכולוגי אלא על כללי המשחק. השאלה היא בהנחה שאלו הם כללי המשחק, שהמארח מחוייב לפתוח דלת נוספת, ושאסור לו לגלות את הדלת האמיתית.
-
@chagold אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
אני מבין את הנקודה.
והיא, שהסיכוי האובייקטיבי שיצליחו אינו דומה בין שלשת הקבוצות, כי ההתערבות של המנחה אינה שוה בין כל המתמודדים.
כי אצל אלו שהצליחו בפעם הראשונה אז בחירת המנחה בדלת שאותה המנחה מסלק יכולה להיות רנדומלית. אבל אצל אלו שנכשלו, הוא חייב לבחור דלת אחת ספציפית, כי את הדלת הנכונה הוא לא יכול לסלק.זאת אומרת שהמנחה מגלה להם שליש פתרון, התלוי בבחירתם הקודמת. כי ככל והפעם הקודמת היתה נכונה א"כ הוא לא יתערב אבל בכך שהיא לא נכונה הוא התערב.
וכאן הנקודה שעדיף להם לשנות מאשר להחליט מחדש רנדומלית כיון שרוב הסכויים שהם בקבוצה שטעתה וא"כ השינוי אצלה הוא צעד נכון יותר.
בהנחה שאני צודק בניתוח הנ"ל (לא הגיבו לפוסט שלי הנ"ל), אפשר להציג את השאלה הסטטיסטית בצורה ממוקדת יותר.
כשיש 3 דלתות ואומרים לשחקן תבחר אחד ואחרי שתבחר יקרו שני דברים:
- יסלקו דלת לא פעילה
- הבחירה שלך תשתנה לדלת השלישית שנשארה.
כמה סיכויים יש שבסופו של דבר הוא יקבל את הדלת הנכונה?
ולנ"ל של-2/3 מתקטנת אפשרות הטעיה ל50% (ע"י התערבות המנחה), א"כ הסיכוי הכולל הוא בין 1/3 ל1/2.
?
-
@dovid אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
בפורום תכנות הישן היה מדור פילוסופיה.
אתם חושבים שכדאי לפתוח גם פה? צריך אבל לעשות מבחני קבלה של יכולת דיון מינימלית...זה לא פילוסופיה. זה תחומי אינטילגנציה מגוונים. ואדרבה הייתי מאד שמח שיהיו כאלו.
אבל זה שונה מפורום הפילוסופיה דאז (אם אני זוכר טוב) שעסק בנושאים תיאורטיים. -
@chagold אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
עדיין לא שוכנעתי שזה 2/3.
@חינמי אמר בחידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים):
גרסה חדשה לסימולטור!
The monty hall problem_V0.3.0.py@yossiz, מצאתי דרך יותר טובה ומהירה לרענן את התצוגה.
תריץ ותיווכח!
עוד עיין כאן
(ואל תשכח לסמן לי שראית... ^ )