כמה טיפים מלקוחות שכמובן לא משלמים לפי שעה אלא רק לפי סיכומים על פונקציונליות
-
תגובה: למה מתכנתים לא רוצים להיות עצמאיים ולעבוד מול לקוחות
היום היה איזה קשקוש עם מישהו לגבי תאריכים לועזיים שקיעות חמה וכדומה, הסברתי לו שיום לועזי פועל מחצות עד חצות ולכן עליו להזין תאריך לועזי שתואם לעברי ובזה לפתור את הסיפור.
ואז הגיעו הפתרונות היצירתיים, תעשה פופאפ שישאל את היוזר אם זה לפני השקיעה או אחרי? ומה השלב הבא? אה כן וגם שבכפתור שלפני השקיעה יראו שמש שוקעת, ובכפתור שאחרי השקיעה שלושה כוכבים, נו נו.
אחר כך הוא בכלל הציע שתהיה אנימציה שיראו את השמש שוקעת אם לחצו על הלחצן שלפני השקיעה ואז זה יחשיך את כל המסך.
בקיצור בסוף הצעתי לו שאולי כדאי להוסיף לדרישות שהשמש האמיתית, שלנו, שזורחת לנו כל יום, אז היא תשקע ברגע שהיוזר ילחץ על הכפתור, וכל זה כדי להבהיר לו על מה הוא לחץ. אם אפשר לבקש, אז למה לא?
למי שלא יודע טסלה סובלת ממחלת ירח, היא רואה את הירח כרמזור כתום ומאטה את המכונית בעל כרחו של הנהג ויש כבישים בארה"ב שסובלים מזה הרבה, אינני יודע אם הבאג הזה תוקן כבר, אבל יש מצב שאילון יחליט לשנות את מסלול הירח כדי להתאים לטסלה, והוא בטח ימכור את הטכנולוגיות האלו גם לאנשים כמוני שסובלים מבעיות כאלו של לקוחות.... -
@ארכיטקט אתה כותב את זה, ברגע חם בשבילי..
עכשיו היה לי לקוח שרצה מערכת גיוס מצ'ינג, בניתי לו פלטפורמה מאפס, עם התממשקות לחברת האשראי הפרטית שלו, בחוזה ביקש שאעשה גם גרפיקות, הרגשתי שזה יכול להיות מסוכן, אז הגדרתי וכתבתי מראש 3 באנרים, ותמונה שתופיע בשיתוף.
קיבלתי תשלום ראשון וביקשתי את 2 השיקים הדחויים מראש. (אך הוא התעקש להביא אותם ב10 לחודש)
רק סגרנו והבנתי לאן נפלתי, הנסיך לא עזב אותי יום ולילה, בשעות לא שעות, הביא לי לטשטש עשרות פרצופים מתמונות של אירועים שלו, להכין לו גרפיקות לפייסבוק, לוגו באנר ועוד כהנה וכהנה. ומשום דבר לא מרוצה ורק של חברות אחרות הכי טוב. המטריף כאן שפשוט דורש דברים לא טובים ולא נכונים, וגם לא אפשריים.
עד כדי כך, שבאפשרויות החבילות, סידרתי בנייד שרואים את שלושתם אחד מתחת השני, והוא אומר לי "זה לא טוב, תראה בחברה X שם גוללים ימינה שמאלה לראות את החבילות בנייד, והגאונות הגדולה שלהם שיש להם חבילה של 180 ש"ח והם תכננו את זה (!) שיראו חצי ואז במקום 180 רואים 30 ואז המשתמש בוחר בחבילה הזו..." וזה רק טרלול אחד. שעות של שיחות.
סיימתי את כל הפרוייקט לשביעות רצונו, נשאר רק תיקון אחד שהוא רוצה שיראו גם במחשב את הסרטונים שבראש הדף, לכל רוחב המסך, בסטריפ צר שיראו גם את המשך הדף, ויראו את כל הוידאו מלא (למרות שהוא כמעט מרובע מה ששלח) מבלי שיחתך מלמעלה ולמטה וגם שלא יהיה שחור בצדדים, וכשיסתיים סרטון יפתח הבא, ויתחיל בתמונה אחרת לא של הודיאו ואז אחרי כמה שניות יעבור לסרטון הבא...
הבנתי שמלקוח כזה שלעולם לא מרוצה ובטוח שאני פועל שלו, סביר להניח שגם לא יביא לי את השיקים בתאריך, אמרתי לו קח את כספך בחזרה. תודה ולהתראות. ממש אחרי שסיימתי הכל!למדתי מזה משהו, שאם אני מתרשם שהלקוח לא מבין, ובטוח שהוא מבין יותר ממך ולא סומך עליך. ואולי בעיקר שמרגיש שקנה אותך. פשוט לא לגעת בעסקה הזו.
הבלתי יאמן שהוא מתקשר אלי אח"כ שהוא מצא מישהי שתעשה לו רק אם אני יכול להסביר לה איך עשיתי את חיבור האשראי, ואם הוא יכול להשתמש בתמונות שעשיתי... אמיתי!!
מחילה אם שפכתי את ליבי, שלא במקום ראוי.
-
@אבי-203 אמר בכמה טיפים מלקוחות שכמובן לא משלמים לפי שעה אלא רק לפי סיכומים על פונקציונליות:
הבלתי יאמן שהוא מתקשר אלי אח"כ שהוא מצא מישהי שתעשה לו רק אם אני יכול להסביר לה איך עשיתי את חיבור האשראי, ואם הוא יכול להשתמש בתמונות שעשיתי... אמיתי!!
לא סיימת את הסיפור.. מה ענית לו?
-
אציין שגם לי היה לקוח אחד (בתחילת דרכי) שלא למדתי מיד את האופי שלו. הוא דרש ודרש ודרש עוד ועוד פיתוחים ורעיונות עם נקודות קטנטנות שפתאום עלו לו בראש איך ומה ניתן לשדרג ולעצב ולשפר ולהוסיף ולסנכרן, וכל פעם עם לחצים רגשיים שזה הפרנסה שלו וכו' וכו' והוא באמת לא היה אז הכי מסודר כלכלית ולכן כל בעיה קטנה הוציאה אותו לגמרי מהכלים.
אותי זה איים להוציא משפיות דעתי וכמובן בא לי על חשבון פרוייקטים אחרים, ובכל אירוע שיצא לי להפגש איתו זה היה בשבילו הזדמנות פז לחלץ ממני עוד רעיונות ופיתוחים, ועבורי סיוט לראות אותו.
סופו של יום אמרתי לו בשיא התקיפות ובשיא העדינות שעברתי על כל המיילים מתחילת ההתקשרות איתו וראיתי שלא הייתה כל התחייבות מצידי לפתח עד אין סוף, אלא רק כך וכך ואת זה עשיתי מזמן.
אני מעוניין לגשת איתך לבוררות לדעת אם יש לך זכות לדרוש ממני לפתח עוד, הוא הבין שאין לו ברירות איתי ואני מצידי סיימתי את הפיתוחים עבורו (למרות שהוא היה משלם), הוא התחנן למשהו קטן נוסף שאת זה נתתי לו.
ומאז בדר"כ שקט איתו, המערכת זורמת ללא פיתוחים נוספים, למרות שמפעם לפעם הוא נזכר ממני אך אני לא טורח להשיב לו מיד ודוחהו בכה וכה.
התייעצתי על כך לפני זה עם איש חשוב ת"ח בעל חשיבה ישרה מאוד, והוא זה שטען שאני מחוייב לעשות זאת למען המשך פרנסתי והמשך היכולת שלי ללמוד בכולל ללא הפרעות ממנו.
צריך לדעת שלכל מתכנת יכול להיות משהו שהוא נפל איתו, אך צריך גם לדעת לקום מתי שניתן.
בהצלחה! -
לאחרונה אני לומד עוד משהו
לקוח מגיע אליך אחרי שהוא מתקשקש שנים עם אקסלים והוא "בתהליך של חיפוש", עד שסוף סוף הוא הבין שהוא צריך איש תוכנה שיעזור לו לפתור את בעיותיו הבלתי פתורות, אתה מסביר לו מה המשמעויות, מחירים, מאמץ וכו'.
ואז מגיע הרגע שבו הבריק לו הברק!!!! הוא מציע לך לפתח "מוצר מדף" שהרי יש עוד אלפים דומים לו והוא יודע מה הצרכים שלהם, פשוט מדהים!!!! במקביל הוא מציע "לארגן לך קבוצת רכישה" של לקוחות דומים, ואתה רק תהיה קבלן נחמד, תעשה פשרות בין כולם, תפתור לכולם את כל הבעיות ובסוף מה אתה יודע, אתה תהיה ביל גייטס, והוא רק ייקח את התוכנה בחינם תמורת התיווך, פלוס אופציות לעתיד, כמה מדהים.
מה שאנשים כאלו שוכחים שמי שיודע יכול לעשות בית ספר למי שאינו יודע, ולא להיפך. אבל הואיל ולא מתפקידי להתפרנס מעשיית בית ספר לאנשים כאלו (למרות שבנקל ניתן להחתים אותם על הסכם "הגיוני" מבחינתם אבל לא בר ביצוע בשטח, וכך להוציא מהם כסף מראש עבור שכר הלימוד שלהם) אני די קרוב למסקנא שאחד כזה יש להשליכו דרך החלון למרחק מקסימלי ולא להמשיך לשאת ולתת איתו. כל רגע שאתה יושב איתו אתה נושם גז מטמטם ואתה נידון בצואה רותחת כפשוטו ממש. -
@ארכיטקט כנראה שנפלנו על אותו אחד...
אותו סיפור - ממש בימים האחרונים - לפרטי פרטים יש לי עם איזה ארגון/עמותה/קופ"צ (בעצמי לא יודע בדיוק מה התורמה שלהם לקהילה).ודרך אגב, אני פשוט לא בדיוק עונה להם במייל (היה טלפון אחד של 5 דק').
ומידי פעם כשקופצת לי בועה של מייל חדש אני מציץ, מעלה חיוך וחוזר לעבודה.
ממש כשמשעמם לי או שאני מחפש איזה כדור עצבים תורן, אני מחזיר תשובה זמנית, רק בשביל שהשיח לא יגמר, זה נחמד לחייך מידי פעם בעבודה...