תוכנה לאקורדים
-
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@רוב-יועץ את זה אני יודע (הבימול והדיאז)
השאלה
למה ???
למה זה שאין שחור הופך את הלבן לחצי טון ?
הרי זה אותו קליד כמו השכן שלידו ?!קלידים סמוכים בפסנתר הם חצי טון!
לא משנה אם זה שחור או לבן, בין סי לדו אין שחור ולכן הם צמודים ויש ביניהם חצי טון וכנ"ל בין מי לפה. -
@רוב-יועץ למה.. חכמת הנגינה העתיקה כללה כלי מיתר בסגנון כינורות נבלים (וגיטרות, או סוג של) ושם אין שחורים ולבנים..
לעצם העניין, ישנם 12 תווים בין אוקטבה אחת לשנייה, לא משנה מהיכן מתחילים כל זמן שזה אוקטבה אחת הם 12 תווים, ומכיון שבכל סולם ישנם 7 תוים "שולטים" בסולם - והם למעשה מרכיבים את הסולם ואת שמו - הדבר הכי פשוט ונוח זה לעשות את הקלידים הלבנים והשחורים כך שיוכלו תמיד לנגן על הלבנים בסולמות פשוטים של Am לסולם מינורי ו-C לסולם מיז'ורי.. -
@מעמד כי אתה מגיע מקביעה שהקלידים הלבנים הם אלו ששולטים לעומת הקלידים השחורים שהם ס"ה לתפאורה או משהו כזה...
ספירת הקלידים כוללת גם את הקלידים השחורים והם נמצאים גם בספירה, עכשיו, למה החליטו חכמי אוה"ע לעשות את הסדר המסויים הזה, בשביל זה יש גוגל.. וזה מה שהעלתי בחכתי
"רבים אשר מביטים על הפסנתר שואלים "מדוע בפסנתר מופיעים שני קלידים שחורים ולאחריהם שלושה קלידים שחורים ? מדוע אין רצף של שלושה קלידים שחורים או שני קלידים שחורים או קליד לבן קליד שחור בכל מחזור?
ובכן, התשובה הינה פשוטה: אין מדובר כלל בפסנתר שהרי ישנם כלים אחרים .. אלא מדובר בשיטה נוחה שבה הוגדרו 7 צלילי היסוד תחת הקלידים הלבנים ו-5 סימני ההיתק תחת הקלידים השחורים .. והיות וקיימים 7 קלידים לבנים לעומת 5 קלידים שחורים נוצר מצב שליד שני קלידים לא ניתן להניח קליד שחור נוסף ולכן הוחלט מהבחינה האסטטית בפסנתר ואף בצ'מבלו את הסדר 2 קלידים שחורים ולאחריהם 3 קלידים שחורים דבר אשר חוזר בכל 9 האוקטבות בפסנתר. "
ועיין בהרחבה כאן. ואכמ"ל. -
@מעמד לא, אתה בגדול יכול להתחיל את הסולם מאיפה שאתה רוצה, כל זמן שתצעד עם המרווחים הנכונים לסולם (לשם דוג' סולם מז'ורי:
טון - טון - חצי טון - טון - טון - טון - חצי טון.
סולם מינורי:
טון - חצי טון - טון - טון - חצי טון - טון - טון.)
תוכל להתחיל גם מ-B במול. -
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@margalit כלומר זה חייב לבוא כך
טון שלם, חצי, טון ,חצי טון, חצי ?
כן ?זה לא הולך ככה!
אם מתייחסים רק לקלידים הלבנים, נתחיל מדו (סולם C מזור)
שלם שלם חצי שלם שלם שלם חצי
כשמשתנה הסולם הסדר נשמר בל הקלידים משתנים ומשתמשים גם בקלידים השחורים
(אפשר לראות במה ש @רוב-יועץ צירף) -
@אלישי ומי ופה דיאז ?
זה גם טון שלם ?
@רוב-יועץ @אלישי אני הבנתי שזה (הקלידים שמסומנים בפס הצהוב) הם חצי טון !
עכשיו אתם אומרים שרק השחורים הם חצי טון והלבנים הסמוכים הם טון שלם ?
לזה אני התכוונתי במה ששאלתי כאן@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
אלא איך זה יכול להיות שקליד שכן זה טון מלא ואותו קליד בלי שחור ניהיה חצי טון ?
הרי זה אותו רצף ואותו מיקום ! -
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@אלישי ומי ופה דיאז ?
זה גם טון שלם ?
@רוב-יועץ @אלישי אני הבנתי שזה (הקלידים שמסומנים בפס הצהוב) הם חצי טון !
עכשיו אתם אומרים שרק השחורים הם חצי טון והלבנים הסמוכים הם טון שלם ?
לזה אני התכוונתי במה ששאלתי כאן@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
אלא איך זה יכול להיות שקליד שכן זה טון מלא ואותו קליד בלי שחור ניהיה חצי טון ?
הרי זה אותו רצף ואותו מיקום !אתה הבנת נכון (בהתחלה)
באמת ביניהם יש חצי טון,
ממה הבנת מ @רוב-יועץ ו@אלישי שונה?
כי אני קראתי את ההודעות וזה גם מה שהם אומרים אבל במילים אחרותעריכה
אני עכשיו שמה לב שדיברת על מי ופה דיאז (חשבתי פה)
בין מי לפה זה חצי טון
בין פה לפה דיאז זה חצי טון
אז ביחד זה יוצא טון