תוכנה לאקורדים
-
-
@אלישי אמר בתוכנה לאקורדים:
@margalit אמר בתוכנה לאקורדים:
@margalit ומה זה?
את רוצה להגיד לי שמנגנים את כל המספרים האלו ? (איפה יש כזה הרבה אצבעות ?!)אני מנגנת המון ולא יצא לי אף פעם להיתקל בו ככה שלא נכנסתי לשאלה הזאת,
אבל maj13 זה בעצם יוצא כל הסולםזה פירוק אקורד...
התכונת ל...?
-
@רוב-יועץ אמר בתוכנה לאקורדים:
למשל אם יהיה לפני דו, מי, לה. אניח שהדו הוא הבס, וא"כ זה אקורד Cכל שהוא. ההנחה הזו מיד תשלל כי אין יחס מהבס לשניים האחרים לא של 3,4 ולא 4,3. וא"כ אין כזה אקורד. אלך למי ואנסה למצוא ממנו את היחסיות הנכונה של אקורד מינורי או מז'ורי. ושוב אשלול הנחה זוכי אין בין התוים את היחס הנ"ל. ממליא מוכרח שזה אקורד Am כי אם אתחיל מלה = A יהיה יחס בין הדרגה השניה לשלישית של 3,4. וא"כ זהו אקורד מינורי של לה.
זה כמעט נכון, בהנחה שהמנגן לא עושה עכשיו SUS או AUG וכד', אלא אקורדים פשוטים.. (אין לי בראש עכשיו דוגמא טובה לתוים שיכולים להיות באיצבוע אחר אקורד שונה (יש לי אחד... מינור 6 שבאיצבוע אחר הוא מינור 7 חמש במול.) (בדגש שהבס הוא התחלת האקורד, הגם שבדימינישטים ישנם רק שלוש אופציות לא משנה לאיצבוע).
-
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@רוב-יועץ אמר בתוכנה לאקורדים:
כמובן בהנחה שהוא לא מנגן בפירוק וכד']
מה זה מנגן בפירוק ?
מנגן את האקורדים קליד אחרי קליד ולא כולם ביחד
-
@margalit אמר בתוכנה לאקורדים:
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@רוב-יועץ אמר בתוכנה לאקורדים:
כמובן בהנחה שהוא לא מנגן בפירוק וכד']
מה זה מנגן בפירוק ?
מנגן את האקורדים קליד אחרי קליד ולא כולם ביחד
מתי מנגנים כך ?
בפסנתר ? -
@רוב-יועץ אמר בתוכנה לאקורדים:
3 חצאי טונים אחריו = דו, כי בין סי לדו אין "שחור" כי ההבדל ביניהם הוא רק חצי טון.
ומכאן, שלא נכון לומר "השחורים הם חצאי טונים" כי בין מי לפה ובין סי לדו אין שחור כי ההפרש בין ה"לבנים" הוא רק חצי ולא טון שלם.לא הבנתי כאן דבר אחד
רק בין 'מי' ל 'פה' ובין 'סי' ל'דו' זה חצי טון והשאר (רה,סול, לה) זה טון שלם ?
למה כי אם יש שחורים באמצע אז הלבנים והשחורים החליפו תפקידים ?
או שכל הלבנים הם חצי טון ואז מה ההבדל בין הקליד השחור ללבן ? -
@מעמד הבנת מעולה. בין כל קליד לבן לקליד לבן יש טון שלם, ובין הלבן לשחור שביניהם ההפרש חצי טון. חוץ מבין מי לפה ובין סי לדו, שאין שחור ביניהם וההפרש בין שני הלבנים הוא רק חצי טון. [הם לא החליפו תפקידים, הם קבלו תפקיד חדש]
חצי הטון שמעל לתו הונכחי נקרא דיאז ["סולמית"], וחצי הטון שמתחת התו הנוכחי נקרא בימול [כמין "בי" קטנה באנגלית]. ומכאן שסי הוא גם דו בימול, ופה הוא גם מי דיאז. -
@מעמד אמר בתוכנה לאקורדים:
@רוב-יועץ את זה אני יודע (הבימול והדיאז)
השאלה
למה ???
למה זה שאין שחור הופך את הלבן לחצי טון ?
הרי זה אותו קליד כמו השכן שלידו ?!קלידים סמוכים בפסנתר הם חצי טון!
לא משנה אם זה שחור או לבן, בין סי לדו אין שחור ולכן הם צמודים ויש ביניהם חצי טון וכנ"ל בין מי לפה. -
@רוב-יועץ למה.. חכמת הנגינה העתיקה כללה כלי מיתר בסגנון כינורות נבלים (וגיטרות, או סוג של) ושם אין שחורים ולבנים..
לעצם העניין, ישנם 12 תווים בין אוקטבה אחת לשנייה, לא משנה מהיכן מתחילים כל זמן שזה אוקטבה אחת הם 12 תווים, ומכיון שבכל סולם ישנם 7 תוים "שולטים" בסולם - והם למעשה מרכיבים את הסולם ואת שמו - הדבר הכי פשוט ונוח זה לעשות את הקלידים הלבנים והשחורים כך שיוכלו תמיד לנגן על הלבנים בסולמות פשוטים של Am לסולם מינורי ו-C לסולם מיז'ורי..