שעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים
-
@mdy אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
שמירת סדרים זה דבר חשוב אבל לתת 2000 ש"ח ועוד מזה לקצץ??? אם תחשבו על זה... אפילו קצת "מגעיל"
אף אחד לא חייב לך כלום...
אתה יודע איך ראשי כוללים היום נלחמים על כל שקל.
אתה מדבר כאילו יש תקציב של 2000 ש"ח לאברך...במקום להחזיק 7 אברכים שיקבלו 2000 ש"ח הוא מחזיק 15 אברכים כשהמאחרים מקבלים פחות.
-
@פלורידה אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
אם כולל הוא אמור לעזור לאברכים ללמוד ברצינות ובשקיעות בלימוד, ניתן לחזק את שמירת הסדרים על ידי שמזכירים לאברכים בשיחות חיזוק וכדו', את הסיבה שהם הולכים לכולל, ולעזור להם לסלק את המפריעים... כגון על ידי הוספה במילגה לאברך שמתקשה בחודש מסויים, והוא צריך לרוץ לגמחים וכדו'.
הכרתי כולל שהאברכים טיפה איחרו והבוס הכניס לשם ראש כולל חדש (שכיר) ומאז שהוא נכנס הוא החליט שהוא עושה סדר...
הוא התחיל עם גזירה אחת וזה לא הצליח לו אז הוא עשה גזירה יותר חזקה וגם זה לא הצליח לו.
סופו של דבר הוא נשאר אחרי שנה עם 3 אברכים ומלאי של גזירות שלא הפיקו את התועלת.ורק אז הבוס של הכולל אמר שהוא קלט שבעצם הראש כולל הזה חסך לו מלא כסף כל השנה (על האיחורים של האברכים) וזה שיחד אותו להאמין לו. שזה הדרך הנכונה להחזיק כולל....
אבל הוא בעצם סגר לו את הכולל והשאיר שובל של אברכים בכוללים אחרים.
-
@יוסף-בן-שמעון אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
בכל הכוללים שאנ למדתי היתה שמירת סדרים קשוחה, אבל היה כבוד לאברך, ולא הרגשנו שום סתירה
ראש כולל אחד אמר במפורש, הכסף שאני מקצץ לא הולך למטרות אחרות, הוא שמור לאברך, זה רק בשביל לתת לכם תמריץ להתגבר על אונסיםנראה לי להכריע. כל עוד שזה ברור שהכסף זה לא הסיפור, הכל טוב. ברגע שזה נהיה ענין של כמה כסף מגיע ועלות מול תועלת אז משהו לא בריא.
-
@www אולי לא שמעת את הציניות שבדברים אבל..
אדם יכול להחליט שהוא רוצה 60 אברכים ב250 ₪ וכו'..
ברור שבנ"א שבחר להתמסר לתועלת מס' אברכים כפי שנראה לו שיוכל לסייע להם לשקוד על התורה ובסכום שמהווה חיזוק לתורה. והקב"ה ימשיך לדאוג לשאר וכמו שאמרו חז"ל לא עליך המלאכה לגמור. -
@אדרבה אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
@www אולי לא שמעת את הציניות שבדברים אבל..
אדם יכול להחליט שהוא רוצה 60 אברכים ב250 ₪ וכו'..נכון ויש הרבה כאלה דברים (כמו דרשו וכדו').
אני לא מבין מה הנידון בכלל פה, מי שלא רוצה שלא יילך ללמוד בכולל הזה, מישהו כופה עליו משהו???
בגלל שיש היום מוסכמות מסויימת לשלם כ 1000 ש"ח לחצי יום (שזה בעצם אותו בדיחה כמו 500 ש"ח שתיהם זה לא משכורת מכובדת ולא מתקרב לזה, רק ככה נשאר מלפני 50 שנה שהשקל היה שווה הרבה יותר ויוקר המחיה וכו'), כל הראשי כוללים מחויבים לשלם ככה?
מי שרוצה שיחפש כולל שמשלם 3000 ש"ח ולא מוריד שמירת הזמנים.
בסביבה שלי אני לא מכיר כולל שמוכן להכניס אברכים חדשים בלי להוריד דרסטי על שמירת סדרים.
זה המצב. -
@www אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
@אדרבה אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
@www אולי לא שמעת את הציניות שבדברים אבל..
אדם יכול להחליט שהוא רוצה 60 אברכים ב250 ₪ וכו'..נכון ויש הרבה כאלה דברים (כמו דרשו וכדו').
אני לא מבין מה הנידון בכלל פה, מי שלא רוצה שלא יילך ללמוד בכולל הזה, מישהו כופה עליו משהו???
בגלל שיש היום מוסכמות מסויימת לשלם כ 1000 ש"ח לחצי יום (שזה בעצם אותו בדיחה כמו 500 ש"ח שתיהם זה לא משכורת מכובדת ולא מתקרב לזה, רק ככה נשאר מלפני 50 שנה שהשקל היה שווה הרבה יותר ויוקר המחיה וכו'), כל הראשי כוללים מחויבים לשלם ככה?
מי שרוצה שיחפש כולל שמשלם 3000 ש"ח ולא מוריד שמירת הזמנים.
בסביבה שלי אני לא מכיר כולל שמוכן להכניס אברכים חדשים בלי להוריד דרסטי על שמירת סדרים.
זה המצב.אני מכיר בעיר שלך כולל ללא שמירת סדרים שמשלם מעט יותר...
*
ראיתי כולל שבחר במשהו שונה לחלוטין.
משלם בסיס גבוה יחסית 2500+
כמו כן מאפשר לדווח בנדרים פלוס (טופס) פעם בחודש כמה איחורים או חיסורים היו, וניתן לקבל על זה תוספות.
הם לא מצמידים לאף אחד שעון ומצד שני מעודדים לדווח על איחורים או חיסורים לקבלת תוספת מעבר למינימום. -
@05484 אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
גם אם אין שם מכשיר זה לא דבר יקר, וכמעט בכל בית כנסת יש כזה דבר היום [וזה גם נוח ללומדים לכמה דברים שיש בו - בפרט שאפשר לצרף לו צי'פ להטענת רב קו]
וגם מכשיר עולה כסף אז למה לא לקנות מכשיר [בפרט שלענ"ד טביעת אצבע קצת פחות מכובד, מאשר העברת כרטיס. ועוד, שהנתונים יכולים להגיע עד לבית האחראי מן הסתם (דרך האתר או במיל וכדו'), מה שבשעון נוכחות לא קיים, ואם השעון מחובר און לין, אז מ"ש מנדרים פלוס].
במחשבה שניה - יש גם עלות של החזקת קו, אבל עדיין מציע לשקול את זה
-
אולי כדאי שנשות האברכים יכינו לבעלים ארוחת צהריים לפי שעות הלימוד שלהם בכולל... (אפשר לקבל דיווח מהראש כולל או להתחבר למערכת של טביעת האצבע).
מי שרוצה לתמוך באברכים שיתמוך. כמו נשות אברכים שתומכות בבעליהן לומדי התורה. כמה האברך ילמד זה עסק שלו עם בורא עולם.
לא סיפרו לנו שהאישה מקבלת שכר, גם אם הבעל מתבטל...? למה ראשי כולל לא ????? -
אני חושב שהסוגיה האמתית זה לא כבוד או קיצוץ במלגה, אלא ההסתכלות על מהות הכולל.
אני חושב שלדרוש רצינות מאברך זה לא חוסר כבוד אליו אלא להיפך.למה מי שעובד צריך לקום ב-6 לא משנה מתי הלך לישון, לרוץ להתפלל כדי להספיק להגיע לעבודה, וגם נושאי משרה בכירים מחתימים כרטיס כמו כולם, כי אין תירוצים ולא מקבלים סיפורים, ודרישה של מינימום מאברך להגיע בזמן (9 בבוקר) זה מוגזם ואי כבוד?
סך הכל גם אלו שתורמים לכולל רוצים רצינות מאברך שיעמוד בלוח זמנים (בסדר, יש אילוצים. אבל לא כל יום יש הצדקה להגיע ב-10, להכין קפה ולנייעס שעתיים במטבח את כל הפוליטיקה הציבורית... ולא בשביל זה הוא מחזיק את הכולל. לא שחלילה כל האברכים כך אבל הרעיון זה למנוע את זה).
לא חייבים לקצץ אבל בדיקת נוכחות גם תראה שאברך שמאחר יותר מידי בלי סיבה מוצדקת (למשל מעל חצי שעה / שעה איחור כל יום לדוגמה) יהיה קיצוץ מסויים.
בקיצור לפי המבט שלי מדובר סך הכל בתהליך שנותן רצינות ואחריות לכולל ולא להיפך. וכמו בכל דבר, אפשר לעשות את זה מכובד ואפשר לעשות את זה לא יפה. הבחירה ביד הראש כולל.
-
@ua למדת בכולל?
המציאות מוכיחה שכמה שהכולל יותר מתחשבן יש פחות אווירת רצינות...
אומרים שהדבר הכי זול שאפשר לשלם איתו זה כסף (יש הרבה סיפורים על הרבה מגדו"י שהתעקשו לשלם על כל דבר כסף)
כולל שמוריד 5 ש"ח על איחור, אברך יכול לעשות חישובים של רווח מול הפסד, (עדיף שהוא יאחר לכולל מאשר שהאישה תאחר לעבודה, או שלפעמים שווה לשלם 5 ש"ח בשביל לא להילחץ בבוקר וכו')
משא"כ אם לא מורידים יש הרגשה שחייבים להיות ואין איך לחשבן רווח מול הפסד,כנלע"ד..
-
לא נכון בכלל, אולי אם זה קשוח ללא גמישות בכלל
אני מנהל כולל שנחשב מצליח מאוד ב"ה, ויש שמירת סדרים שצריך למלא המילגה טובה אבל לא בשמים, [כ2500] יש ביקוש גדול, והאברכים מבינים שכמו שכל עובד בעולם צריך לשמור על זמנים בשביל התפוקה שלו וגם כל עצמאי שומר על זמנים באדיקות [יש לי חבר שיש לו חנות שלו ולהוציא אותו משם בשעות הפתיחה יותר קשה מכל דבר שאני מכיר, רק אם תמצא לו ממלא מקום עם שורה של תנאים מי הוא יכול להיות].
תכלס, שמעתי פעם מראש כוללי רצופות שאמר "אברך לא יכול להיות בזוי יותר מכל אדם נורמלי, אין אף אדם מסודר שמתחיל משהו מפסיק באמצע 3 פעמים לדברים שוליים וחוזר חלילה ועוד נקרא אדם מכובד"
אין עניין לרדות באברכים דווקא, הגישה היא לעזור להם ולפתח אותם, אם יש מישהו שיעזור לו להתקדם ע"י שיורידו לו אפשר להוריד אפילו כפול מהאיחורים שלו, ואם האחורים נובעים מסיבה בטיפול או מסיבה לא נשלטת [עד גבול מסויים], אז לא מורידים כלום.
וכן הלאה,
הרבה מחשבה ומאמץ יש בלנהל כולל ולחשב מה לתת ולמי איך ומתי.
כשהייתי בחור חשבתי שצוות הישיבה הם האנשים האגואיסטיים ומושחתים ביותר שיש, גדלתי ותפסתי קצת מהמאמץ שלהם לעזור לכל אחד וקצת התחלתי להעריך אותם וכמובן לבזות את ראש הכולל בו למדתי בזמנו על רדיתו באברכים, היום כשאני מנהל סניף של אחד מהכוללים החשובים בארץ אני חושב שאולי גם כאן זה ככה.
לעצם העניין, אברך ממלא שמירת סדרים בשביל שיהיה לו מינימום של אינדקציה איפה הוא אוחז, וכן מבחנים על הנלמד, מעודדים את זה עם כסף וכו' אבל הרעיון הוא לעזור במה שיש אפשרות.
והכלל הוא שהאנשים לא חמורים או מושחתים, ראשי הכוללים בדרך כלל זה אנשים שמוכנים לעשות למען האברכים יותר ממה שהאברכים מוכנים לעשות למען ראשי הכולל שלהם.