בעזה"י
בהמשך מה שנכתב כאן, כידוע בימים אלו יש לעורר ככל הניתן סנגוריה על עם ישראל.
וכידוע הזלזול בכבוד בתי כנסת ובתי מדרשות גורם קטרוג, כמובא בספרים ואכמ"ל.
וכעת לסנגוריה:
האם ראיתם אנשים מתגנבים לתאטרון הבימה כדי לראות סרט?
כמה סיפורים שמעתם על שחקני כדורגל ושאר ענפי ספורט שהפרו את הצוים וקיימו משחק בכל זאת?
והנה היום בבוקר, התאספו אצלינו בשכונה יהודים טובים לתפילת שחרית. התפילה היתה בחצר בית הכנסת והריחוק בין אדם לאדם נשמר בקפדנות. אך ישנו שכן (שאינו יהודי ונשוי ליהודיה) שהתקשר כמה פעמים למשטרה. המשטרה הגיעה שוב ושוב ולא מצאה פגם בהתנהלותם של המתפללים. אך רבים מהמתפללים היו בפחד מעצם ביקור המשטרה, ועם זאת הביעו שמחה מכך שזכו להזדמנות להתפלל בבית הכנסת מתוך מאמץ של מסירות נפש.
כי כדי להתפלל במנין, יהודים שמיעטו לצאת מבתיהם אפילו להכרחי, בהיותם ברי דעת שמבינים את הסכנה באי שמירת הכללים. ומשתדלים לשמור על ההנחיות כדבעי, מכל מקום התאמצו להתפלל במנין דוקא בבית כנסת.
דומני שעובדה זו היא סנגוריה גדולה לעם ישראל. ומוכיחה שגם כשלא נהגו בכבוד בית הכנסת, לא היה זה במרד ובמעל אלא מהשאור שבעיסה...
ויהי רצון שבזה יוסר הקטרוג של אי שמירת כבוד בית כנסת. ומכאן ולהבא לחושבנא טבא נשתדל לשמור על בתי הכנסת בכבודם ובזכות שמירת וכבוד בית מקדש מעט נזכה במהרה דידן למקדש ה' כוננו ידיך לבית עולמים בראש מרום הרים.
(אקווה שההערה הזאת אינה חורגת מחוקי הפורום)
אוריאל אור
-
תועלת בדיעבד שנוצרה מהקורונה -
הילד מזיק ומזיק - נעילת מקרר - היאך?בעזה"י
שיהיה בריא. ילדים זה שמחה. -
עזרה דחופה: לוח דבר בעיתו@מעמד
בעזה"י. אני יודע בבירור מה כתוב בספר עתיק יותר: בְּטַח בַּה' וַעֲשֵׂה טוֹב שְׁכָן אֶרֶץ וּרְעֵה אֱמוּנָה. וְהִתְעַנַּג עַל ה' וְיִתֶּן לְךָ מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ. גּוֹל עַל ה' דַּרְכֶּךָ וּבְטַח עָלָיו וְהוּא יַעֲשֶׂה. וְהוֹצִיא כָאוֹר צִדְקֶךָ וּמִשְׁפָּטֶךָ כַּצָּהֳרָיִם. וגו' וכו'.
ובספר קצת פחות עתיק מהקודם נמצא כתוב: הרוצה להינצל מחבלו של משיח, יעסוק בתורה ובגמילות חסדים.
(אגב, אם כל הנבואות הרעות שכתובים בספרים היו מתגשמים, לא היה אפשרות להגיב...
אבל, כידוע מאחז"ל, נבואה לרעה אינה מוכרחת שתתגשם. וכבר נאמר, מאותות השמים אל תחתו) -
בעזה"י מכירים חברים שמתקשים בקריאת אותיות רש"י?הדף המצורף, דרך קלה ונפלאה ללמוד כתב רש"י, מתוך חוויה ובהסרת הפחד מהאותיות הלא מוכרות. תעבירו הלאה, יתכן שיש בזה זיכוי הרבים. תז"ל רנ"ו וכוח"ט.[בעזהית לימוד אותיות רשי בקלות.
בעזהית לימוד אותיות רשי בקלות.pdf -
בעזה"י עירוב תבשיליןסֵדֶר עֵרוּב תַּבְשִׁילִין
כְּשֶׁחָל יוֹם טוֹב בְּעֶרֶב שַׁבָּת, אָסוּר לְבַשֵּׁל בּוֹ לְשַׁבָּת אֶלָּא אִם כֵּן עָשָׂה "עֵרוּב תַּבְשִׁילִין" בְּעֶרֶב יוֹם טוֹב.
יִקַּח פַּת (שִׁעוּר כַּבֵּיצָה) וְתַבְשִׁיל (שִׁעוּר כַּזַּיִת. וְנוֹהֲגִים לְהָכִין בֵּיצָה קָשָׁה) עֲלֵיהֶם עוֹשֶׂה אֶת הַ"עֵרוּב תַּבְשִׁילִין".
נִתַּן לַעֲשׂוֹת "עֵרוּב תַּבְשִׁילִין" עַד בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת שֶׁל עֶרֶב יוֹם טוֹב (וְאִם כְּבָר הִתְפַּלֵּל עַרְבִית שֶׁל יוֹ"ט, אוֹ אֲפִילוּ אָמַר "בָּרְכוּ" אֵין לְהָנִיחַ "עֵרוּב" וְיִסְמוֹךְ עַל הָעֵרוּב שֶׁל רַב הָעִיר).
יִקַּח הָעֵרוּב בְּיָדוֹ וִיבָרֵךְ:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל מִצְוַת עֵירוּב:
בְּדֵין עֵירוּבָא, יְהֵא שָׁרֵי לָנָא לַאֲפוֹיֵי וּלְבַשּׁוּלֵי וּלְאַטְמוֹנֵי וּלְתַקּוּנֵי (וּלְמִשְׁחַט) וּלְאַדְלוּקֵי שַׁרְגָּא וּלְמֶעְבַּד כָּל צָרְכָנָא, מִיּוֹם טוֹב לְשַׁבָּת (ורב שעושה עירוב לתושבי עירו מוסיף: לָנָא וּלְכָל בְּנֵי הָעִיר הַזֹּאת):
צָרִיךְ שֶׁיָּבִין מַה שֶּׁאוֹמֵר, וְטוֹב שֶׁיַּחְזֹר לוֹמַר בִּלְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ:
בְּעֵרוּב זֶה יְהֵא מֻתָּר לָנוּ לֶאֱפוֹת וּלְבַשֵּׁל וּלְהַטְמִין וּלְתַקֵּן וּלְהַדְלִיק הַנֵּר וְלַעֲשׂוֹת כָּל צְרָכֵינוּ מִיּוֹם טוֹב לַשַּׁבָּת:
יֵשׁ לִשְׁמוֹר אֶת הָעֵרוּב עַד לֵיל שַׁבָּת קוֹדֶשׁ. וּמִצְוָה לְהַנִּיחוֹ לְ"לֶחֶם מִשְׁנֶה" בִּסְעוּדַת הַשַּׁבָּת, וּבִסְעֻדָּה שְׁלִישִׁית לִבְצֹעַ עָלָיו וּלְאוֹכְלוֹ.ערב חג השבועות
מוּבָא בְּסֵפֶר תּוֹכַחַת חַיִּים (חַג הַשָּׁבֻעוֹת),
"יְסוֹד הָעוֹלָם וּמְלוֹאוֹ הוּא קִיּוּמוֹ עַל יְדֵי הַתּוֹרָה. וּלְפִיכָךְ, בְּמוֹעֵד הַזֶּה חַג הַשָּׁבֻעוֹת, צָרִיךְ לְהַחֲזִיק בְּיָד לוֹמְדֵי הַתּוֹרָה, יוֹתֵר מִכָּל יְמוֹת הַשָּׁנָה".וכתב רבי חיים פלאג'י זיע"א במועד לכל חי
(סי' ח סע' ו' משם ספר מעשה הצדקה דק"ט ע"ב):
"ערב שבועות יפרוש צ"א פרוטות וישלים עד שיעור ב' פעמים ב"ן (104) ויתנם לתלמיד חכם עני ועניו והוא תיקון גﬢול לעון אדם הרﬡשון ועון ﬣעגל ולפגם הברית והוא סגולה לחשוכי בנים ומקרב ﬣגאוﬥה (עע"ש).ויהי רצון שנזכה לקבל את התורה בשמחה ולפרות ולרבות בה, וידועים דברי השל"ה הקדוש שיום חג השבועות הוא יום הדין לתורה, כמה ילמד ויחדש וכו'. ונודע משם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שעשרת הדיברות מסוגלת לרפואה גדולה כפי שהיה במתן תורה שבה התרפאו כל החולים. ונזכה לגאולה קרובה במהרה בימינו אמן.
-
הכנת בירה ביתיתבעזה"י
בהשגחה פרטית שלח לי פעם מישהו מאיזה עיתון (נראה לי של דתיים לאומיים) איך עושים בירה. מצו"ב.
[אגב שמעתי (בבדיחותא) שיש גם אפשרות אחרת: א) מניחים סיר על הגז (לא מדליקים), ב) בסיר שמים קרנפלקס, קישות, אבטיח (ואם זה לא העונה אפשר גם מלפפון), שעורה (אפשר גם שלווה). ג) מרתיחים הרתחה ראשונה. ד) מכבים. ה) מניחים מגבת על הסיר. ו) וזה הכי חשוב, עד שזה מתבשל, הולכים לחנות וקונים בירה... סתאאאם...] -
קורונה - גרפים ברורים של המצב בישראל וביחס לעולםבעזה"י
(מפני קדושת המועד...)
יסלחו לי כל הכותבים והמעוררים, אבל יחד עם ההתראות לנקוט אמצעי זהירות מחויבים, יש להיזהר לא להכניס את הקהל לפניקה, לא הכל אנחנו יודעים. מתברר היום שהחרדות מהקורונה משפיעות הרבה יותר קשה מהמחלה עצמה (אלו נתונים מדעיים סטיסטים).
שוב, להזהיר אבל בזהירות, ודעת לנבון נקל.
ורק נזכיר שאדם שאינו נזהר, גם אם הוא ינצל, עלול הוא שינקו לו מזכויותיו. וזה מספיק כדי לשכנע שלא להיות מופקר. ושוב, לא להכניס לפניקה. לא! (דברי אינם מכוונים למאן דהוא, אלא נכתבו בכללות. ובפרט לעורר לפני התגובות העתידית לפוסט זה ולדומים לו.) -
מנהל חדש: @בערל! מזל טוב!בעזה"י
גם אני מצטרף להנ"ל.
(דרך אגב, זה קשור להסרת תיבת 'חוקי הפורום' בסרגל העליון? מי יגיד פשר דבר ומי יגלה את אוזננו? ) -
חידה מתמטית לשמחת החג ולחדד את מוחות הילדים (והמבוגרים)@yossiz
בעזה"י
מספרים שיהודי אחד נוסע ברכבת. במהלך הנסיעה עולה נוסע נוסף, מתיישב לידו ושואל: לאן יהודי נוסע?
עונה היהודי: אני נוסע לווילנא.
רוטן הנוסע החדש: מדוע תְּהַלֵּךְ עקלקלות; אתה אומר לי שאתה נוסע לווילנא כדי שאני יחשוב שאתה נוסע לקובנא ובאמת אתה נוסע לווילנא. אז מדוע לא תאמר שאתה נוסע לווילנא? -
בעזה"י בעיה בגופנים בוורד.@yossiz
בעזה"י תתחדש על הלוגו. זה הרבה יותר יפה מהאיש המפחיד שהיה בעבר. -
בעזה"י עימוד.בעזה"י
עיסוקי הוא בעיקר עריכת ספרים ותוכן. אבל אני גם מעמד לעת מצוא. ולעצם הענין, היו לי מחשבות בכיון, אבל נרתעתי מגודל המלאכה והלימוד סביב הענין (מה גם שהתוכנה והלימודים סביבה כרוכים בהוצאה כספית גבוהה, ובזמן רב כפי שהשמועות מספרות) אז אולי אי פעם גם את זה אני אלמד.
ולעצם השאלה שלי, A5 מוגדר באופן קבוע בוורד (וכן, כמובן, A4) לכן שאלתי האם יש גודל קבוע לספרים סטנדרטיים (כמו "חזון עובדיה" וכדו') כדי שכשאני מעתיק לפידיאף, אני יקבל תמונה די ברורה. במקום להשאיר שולים על דף של A4.
ושוב תודה על ההתיחסות שלך ושל שאר המגיבים. -
בעזה"י הזדמנות נדירה בפרט לימים אלו@yair-na
בעזה"י
אתה צודק! ותיקנתי (הוספתי 'בפרט') -
בעזה"י הזדמנות נדירה בפרט לימים אלובימים אלו, שתלמודי התורה עדיין לא נפתחו, זו ההזדמנות לזכות ללימוד תורה איכותי ביותר, שווה ערך למעמד הר סיני! קראו במודעה המצורפת ותרוו נחת.בעזהי מודעה לזירוז לימוד אבות עם בנים.pdf
לכל פוקדי הפורום ולכל בית ישראל, קחו חלק בזיכוי הרבים ופרסמו מודעה זו. ואם לא יקשה עליכם הדבר, טוב תעשו אם תדפיסו ותפיצו וזכות הרבים תלויה בכם. -
חשוב - מכתב מאליהו, נוגע לקורונהבעזה"י
להשלמת הענין ראוי לראות גם את דברי ה"משך חכמה" על פסוק (במדבר לא, ג) "לתת נקמת ד' במדין".
ולעצם הענין, ראיתי פעם בשם מדרש (כמדומני "אוצר המדרשים" - איזנשטיין, איני זוכר כעת את המקור במדויק) שלעת הקץ ירד אש מן השמים על קרבנם של הרשעים, בשונה מאליהו בהר הכרמל שירד האש על קרבנו. וזה יהיה הנסיון האחרון, ועל אותה שעה נאמר "וצרפתיך כצרוף את הכסף ובחניך כבחון את הזהב". ולאחר המבחנים הללו, ש"הוא יקרא בשמי" על אף הנסיון, נזכה ל"ואני אענה". ודברים דומים מובאים גם בשם הבעש"ט הק' זיע"א.
עוד לאלוק' מילין, אך חוששני שהעיסוק בזה חורג מהנחיות הפורום. -
בעזה"י קחו פסק זמן ועזרו בהכנות לפסח!מצורף דף ובו ליקוט מגדולי ישראל במעלת עבודות הנקיונות לפסח עם סגולות חשובות ביותר! (ובימים אלו שרבים מאחינו בית ישראל בבית, ההכנות לפסח הם גם סגולה לשלום בית...בעזהי מעלות ההכנות בנקיון פסח.pdf )
-
בעזה"י תרגילים משעשעים וחוויתייים נוספים ללימוד ותרגול אותיות רש"י -
בעזה"י תרגיל ללימוד אותיות רש"י - 2בהמשך לפרסום הקודם, תרגיל מס' 2 בעזרת הש"י ללמוד אותיות רש"י, פשוט וחוויתי. בהצלחה.בעזהי מתח קו בין אות רשי לאות דפוס.pdf
-
בעזה"י מכירים חברים שמתקשים בקריאת אותיות רש"י?@חוות-דעת
בעזה"י יה"ר שתרווה ממנו רוב נחת דקדושה. -
בעזה"י מכירים חברים שמתקשים בקריאת אותיות רש"י?בעזה"י
כך מנהג בני עדות המזרח לברך ב"שנה טובה" - ת'זכו ל'שנים ר'בות נ'עימות ו'טובות. (ו'כתיבה ו'ח'תימה ט'ובה)
ובשו"ת "מילי דחסידותא" מהחלבן זצ"ל המובא בסוף ספר "אוסרי לגפן" חלק כ', מובא שאלה ותשובה בכהאי לישנא (באות יא): יא)
"ש: כ' הרמב"ן (שער הגמול) דבר"ה (=דבראש השנה) כשרואים שרובו זכויות, מכניסים אותו במסלול של הצדיקים שמענישים אותם בעוה"ז, ואם להיפך, מכניסים אותו במסלול הרשעים שמשלמים זכויותיהם בעוה"ז, ובכן מה קורה למי ששלמו לו בעוה"ז, ואח"כ עשה תשובה?
ת: כיון שכבר קבל שכר, צריך להתחיל מחדש חשבון הזכויות, ולכן נהוג אצלינו לא לברך בר"ה – תזכה לשנה טובה, אלא תזכה לשנים רבות – שיתנו לו קצבה לכמה שנים. (משא"כ תזכה לשנה טובה יכול להתפרש – שיכתב בספרן של רשעים ח"ו.)"
תז"ל רנ"ו. -
בעזה"י לתועלת הציבורבעזה"י אשרך שאתה משמח אנשים, זה גם סגולה לשנים טובות. (ואם יש כאלו שלא יבינו את הבדיחה, מעתה אבהיר ואפרש דברי באר היטב: כוונתי למדפיסים בביתם. אבל כנראה שאין כאלו) כוח"ט