-
מי שיש לו ידע בסיסי באנגלית יוכל להיעזר בשירותי התרגום של גוגל בתור השלמה (הפיענוח עצמו גרוע ולכן צריך את הידע הבסיסי בשביל להרכיב מחדש את המשפט, העתקת הטקסט לחלונית התרגום מניבה תוצאה טובה יותר).
-
-
-
אין מקום באמת חרדי ללימוד תכנות, או שתתפשר או שתחשוב על משהו אחר ללמוד.
אם אתה אברך באמת ירא לדבר ה', אז אני ממליץ שתבחר משהו מעולם התורה (מעמד\כורך, קלדן חידושים, בודק שעטנז, סופר סת"ם, שוחט, רב'ה, מלמד תינוקות בערב, מלמד חילונים לקרוא לבר מצוה, תכתוב ספרים ותמכור וכו').
אל תדאג, מה שמגיע לך משמים יגיע בין כך ובין כך. -
השאלה היא מה היכולת למידה העצמאי, העבודה בשטח, השיווק, וכמובן הרבה סייעתא דשמיא.
אני ב"ה יושב ולומד 2 סדרים ביום ועובד בערב (וקצת בבין הסדרים, בעיקר טלפונים) בתכנות מערכות טלפוניות כעצמאי, עם אינטרנט של נטפרי, והלימוד נעשה ע"י מדריכים ברשת, (בעיקר בפורומים ולא מתוך הדרכה של ממש).
ומבחינת העבודה בנקיות ללא חששות של שמירת עיניים וכו', ב"ה אין שום בעיה.
רק שמכיון אחר אני לא אומר שזה קל, הקושי הוא שצריך יכולות ריכוז גבוה בשעת הלימוד להתנתק מהעבודה, בפרט כשאתה מנהל פרוייקטים בהיקף, והרבה פעמים לקוחות מתקשרים ואתה יודע למה, ואתה לא עונה בשעות הסדרים, וכו'.
רק שאני לא בטוח שבעבודות אחרות זה אחרת, כי זה תלוי באופי של בן אדם כמה הוא מחובר לעבודה שלו, וכמה הוא חושב על זה גם שלא בשעות שהוא עובד.
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
ואולי זה לבד סיבה לעסוק בתחום תורני מוגדר שזה לא מושך ולא תופס את הריכוז בשעות שאתה לא אמור לעבוד. -
וכמובן צריך תמיד לבטוח בהשי"ת ולא לחשוב שעבודה פלונית תביא לי יותר כסף וכו'
כמ"ש חובת בלבבות שער הביטחון ספ"גוכיון שהתברר חיוב הגלגול על הסיבות על בני אדם, נבאר עתה כי אין כל אדם חייב לחזר על כל סיבה מסיבות הטרף, כי הסיבות רבות.
מהן נקלות, שטרחם מעט, כסחורה בחנות או מלאכת יד שטרחה מעט, כתפירה וכאיחוי והספרות [=כתיבה] ואצור המסחרים ושכיר האריסים והפועלים והשמשים בעבודת האדמה.
ומהן סיבות יש בהן יגיעה וטורח, כעיבוד העורות והוצאת הברזל והנחושת מן מוצאיהם, וזיקוק הכסף בעופרת, ונשוא המשאות הכבדות, ולכת בדרכים רחוקים תמיד, ועבודת האדמה וחרישתה וכיוצא בהם.
ומי שהוא מבני אדם חזק בגופו וחלש בהכרתו, ראוי לו מהם מה שיש בו מן היגיעה כפי שיכול לסבול.
ומי שהוא חלש בגופו והכרתו חזקה, אל יבקש מסיבות הטרף מה שמייגע גופו, אך ייטה אל מה שיהיה קל על גופו ויוכל להתמיד עליו.
ולכל אדם יש חפץ במלאכה או סחורה מבלתי זולתה. כבר הטביע האל לה בטבעו אהבה וחיבה.
וכן בשאר החיים: כמו שהטביע בטבע החתול צידת העכברים, ובטבע הנץ צידת מה שראוי לו מן העוף, ובטבע האיל צידת הנחשים. וכן יש מן העופות שיצודו הדגים לבד, וכן בטבע מין ומין ממיני החיים נטייה ותאווה אל מין ממיני הצמחים והחיים, הוטבע עליו להיות סיבה למזונו, ותכונת גופו ואבריו ראויים לדבר ההוא, כפה הארוך והשוק הארוך לעוף שהוא צד את הדגים, וכשן והציפורן החזק לארי, והקרניים לשור ולאיל.
ואשר תוכן מזונו מן הצמח - לא נתן לו כלי הציד והטרף.
ועל הדמיון הזה תמצא מידות בני אדם וגופותם מוכנות לסחורות ולמלאכות. ומי שמוצא במידותיו וטבעו כוסף אל מלאכה מהמלאכות, ויהיה גופו ראוי לה ויוכל לסבול את טרחה, יחזר עליה ישים אותה סיבה להבאת מזונו, ויסבול מותקה ומרירותה, ואל יקוץ כשיימנע ממנו הטרף בקצת העתים, אך יבטח באלוהים שיספיק לו טרפו כל ימי חייו. ויכווין בטרדת לבו וגופו בסיבה מן הסיבות והסבוב עליה, לעמוד במצוות הבורא שצווה האדם להתעסק בסיבות העולם בעבודת האדמה וחרישתה וזריעתה.
זה שייך בכל עבודה אבל יותר מצוי בתכנות שרוצים ללמוד בגלל הכסף ולא בגלל שזה מתאים לבנאדם
(וכן רואים בחוש כאלו שאחרי שמשקיעים בזה כמה שנים טובות יורדים מזה)
נ.ב. זה כמובן לא סותר שצריך לדאוג קודם כל לרוחניות -
@חוקר אמר בלימוד תכנות:
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
לאו דווקא בגלל זה.
לדעתי זה לא קשור לזה שמתפתח, רק לזה שעצם המקצוע תופס את הראש ודורש ריכוז, חשיבה מחוץ לקופסה וכדו'
לא סתם הרבה מבני הישיבות הכשרוניים נמשכים לזה. -
@חוקר אמר בלימוד תכנות:
השאלה היא מה היכולת למידה העצמאי, העבודה בשטח, השיווק, וכמובן הרבה סייעתא דשמיא.
אני ב"ה יושב ולומד 2 סדרים ביום ועובד בערב (וקצת בבין הסדרים, בעיקר טלפונים) בתכנות מערכות טלפוניות כעצמאי, עם אינטרנט של נטפרי, והלימוד נעשה ע"י מדריכים ברשת, (בעיקר בפורומים ולא מתוך הדרכה של ממש).
ומבחינת העבודה בנקיות ללא חששות של שמירת עיניים וכו', ב"ה אין שום בעיה.
רק שמכיון אחר אני לא אומר שזה קל, הקושי הוא שצריך יכולות ריכוז גבוה בשעת הלימוד להתנתק מהעבודה, בפרט כשאתה מנהל פרוייקטים בהיקף, והרבה פעמים לקוחות מתקשרים ואתה יודע למה, ואתה לא עונה בשעות הסדרים, וכו'.
רק שאני לא בטוח שבעבודות אחרות זה אחרת, כי זה תלוי באופי של בן אדם כמה הוא מחובר לעבודה שלו, וכמה הוא חושב על זה גם שלא בשעות שהוא עובד.
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
ואולי זה לבד סיבה לעסוק בתחום תורני מוגדר שזה לא מושך ולא תופס את הריכוז בשעות שאתה לא אמור לעבוד.אני נמצא פחות או יותר באותה סיטואציה (אני שכיר שעתיים ביום מהכולל), ולפני שהתחלתי לעבוד בזה שאלתי את המדריך חתנים שלי, והוא דוקא אמר לי בדיוק ההפך, שלהיות מדריך חתנים מוציא אותך מהלימוד בגלל שאתה מרגיש שזה בתוך עולם התורה ויוצא שאתה מבטל תורה בשביל זה, אבל מקצוע שהוא כולו חול אתה יכול לעשות את ההפרדה. בפועל באמת העבודה היא רק שעתיים ביום, אבל הראש עסוק בזה יותר. ב"ה אני בכולל טוב ואני נהנה מהלימוד, אז זה פיתרון, אבל מלכתחילה אם הייתי יכול לקחת משהו אחר יתכן שאני לוקח, פשוט תכנות זה מקצוע שיש לי ביד כבר מגיל קטן רח"ל.
-
@חגי אמר בלימוד תכנות:
@חוקר אמר בלימוד תכנות:
השאלה היא מה היכולת למידה העצמאי, העבודה בשטח, השיווק, וכמובן הרבה סייעתא דשמיא.
אני ב"ה יושב ולומד 2 סדרים ביום ועובד בערב (וקצת בבין הסדרים, בעיקר טלפונים) בתכנות מערכות טלפוניות כעצמאי, עם אינטרנט של נטפרי, והלימוד נעשה ע"י מדריכים ברשת, (בעיקר בפורומים ולא מתוך הדרכה של ממש).
ומבחינת העבודה בנקיות ללא חששות של שמירת עיניים וכו', ב"ה אין שום בעיה.
רק שמכיון אחר אני לא אומר שזה קל, הקושי הוא שצריך יכולות ריכוז גבוה בשעת הלימוד להתנתק מהעבודה, בפרט כשאתה מנהל פרוייקטים בהיקף, והרבה פעמים לקוחות מתקשרים ואתה יודע למה, ואתה לא עונה בשעות הסדרים, וכו'.
רק שאני לא בטוח שבעבודות אחרות זה אחרת, כי זה תלוי באופי של בן אדם כמה הוא מחובר לעבודה שלו, וכמה הוא חושב על זה גם שלא בשעות שהוא עובד.
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
ואולי זה לבד סיבה לעסוק בתחום תורני מוגדר שזה לא מושך ולא תופס את הריכוז בשעות שאתה לא אמור לעבוד.אני נמצא פחות או יותר באותה סיטואציה (אני שכיר שעתיים ביום מהכולל), ולפני שהתחלתי לעבוד בזה שאלתי את המדריך חתנים שלי, והוא דוקא אמר לי בדיוק ההפך, שלהיות מדריך חתנים מוציא אותך מהלימוד בגלל שאתה מרגיש שזה בתוך עולם התורה ויוצא שאתה מבטל תורה בשביל זה, אבל מקצוע שהוא כולו חול אתה יכול לעשות את ההפרדה. בפועל באמת העבודה היא רק שעתיים ביום, אבל הראש עסוק בזה יותר. ב"ה אני בכולל טוב ואני נהנה מהלימוד, אז זה פיתרון, אבל מלכתחילה אם הייתי יכול לקחת משהו אחר יתכן שאני לוקח, פשוט תכנות זה מקצוע שיש לי ביד כבר מגיל קטן רח"ל.
אני חולק על דברך.
אני לא הייתי כותב על מתנה משמים "רח"ל".
לבן אדם שיש כישרון שניתן לו משמים שיוכל אח"כ לפרנס עצמו ברווח ובכבוד, ובפרט אם בכוונתו לשבת וללמוד ושזה יהיה רק הכנסה צדדית, עליו להודות להשם.
אלא שהגדול מחברו יצרו גדול הימנו, וצריך המון כוחות וסייעתא דשמיא והשקעה מרובה, לשרש במוח ובלב מה התכלית שלך מכל זה, ובס"ד להגיע למצב שאתה מסודר בשילוב בין העבודה ללימוד התורה והתפילה וכו'.
נכון לעכשיו לולי עבודות התיכנות שלי, ספק רב אם מצב כלכלי שהפרנסה מתבססת על המילגה מהכולל הייתה מאפשרת לי לשבת וללמוד ללא דאגות פרנסה, בכל זאת זה רחיים על צווארו, וב"ה המשפחה גודלת, תשלומי משכנתא וכו', שאין הקומץ משביע את הארי.
אלא מאי, זה דורש המון כוחות והחלטות נכונות על סדר יום בריא ותקין.
אני לא אומר שאני כבר עומד בזה (והראיה שעת כתיבת הפוסט), אבל בהחלט עובדים על כך, וב"ה משתפרים מיום ליום, כך שאני לא רואה את זה כמשהו מופרך יכולת לשלב בין מה שנראה כביכול שני הפכים.
צריך ג"כ מסגרת של כולל מתאימה ומחייבת, ולימוד שאתה אוהב ונהנה ממנו, וכמובן חברותא שרוצה ללמוד, שלא יהיה מצב של יצא שכרו בהפסדו שבאים לכולל ומספרים מה קורה בעבודה..
רק אציין, אני לא באתי לומר כאן לאף אחד האם עליו לשבת בכולל וכדומה, וודאי שיש כאילו שבכל מקרה קשה עליהם הישיבה בכולל או כאלו שבכל מקרה מוכרחים לצאת לעבודה כל היום וכו', כל אחד בדרכו שהקב"ה זימן לו, אבל לעצם הנושא עליו נידון כאן האם שייך לשלב עבודות תיכנות לאברך ירא שמים, התשובה היא לענ"ד "אפשרי", אך דורש כוחות ועבודה מאומצת להשיאר תקין בסדר יום של אברך.
אביא דוגמא מאוד קיצונית ששמעתי מחבר על מכר שלו שעבד בתיכנות ועזב אותה והפך להיות מזכיר רגיל, מהסיבה שפעם אחת בליל שבת באמצע "ויכולו" עלה לו בראש מהלך מבריק עבור תיכנות מסויים שהוא היה תקוע בו, ולכן הוא החליט שזה לא מתאים, שם את המקצוע בצד והפך להיות למזכיר פשוט.
הסיפור הוא קיצוני, ולא הבאתי אותו לגבי הוראה ממנו (ובמידת הצורך ישאל כל אחד את מורה ההוראה שלו על הדרך הנכונה מה לעשות), אבל זה דוגמה לעבודה בעבודת השם שדורש מקצוע מסוג זה, וכמה צריך לתרגל את הראש לתת למוח פקודה כעת לא חושבים מחשבת חולין. -
@חוקר אמר בלימוד תכנות:
@חגי אמר בלימוד תכנות:
@חוקר אמר בלימוד תכנות:
השאלה היא מה היכולת למידה העצמאי, העבודה בשטח, השיווק, וכמובן הרבה סייעתא דשמיא.
אני ב"ה יושב ולומד 2 סדרים ביום ועובד בערב (וקצת בבין הסדרים, בעיקר טלפונים) בתכנות מערכות טלפוניות כעצמאי, עם אינטרנט של נטפרי, והלימוד נעשה ע"י מדריכים ברשת, (בעיקר בפורומים ולא מתוך הדרכה של ממש).
ומבחינת העבודה בנקיות ללא חששות של שמירת עיניים וכו', ב"ה אין שום בעיה.
רק שמכיון אחר אני לא אומר שזה קל, הקושי הוא שצריך יכולות ריכוז גבוה בשעת הלימוד להתנתק מהעבודה, בפרט כשאתה מנהל פרוייקטים בהיקף, והרבה פעמים לקוחות מתקשרים ואתה יודע למה, ואתה לא עונה בשעות הסדרים, וכו'.
רק שאני לא בטוח שבעבודות אחרות זה אחרת, כי זה תלוי באופי של בן אדם כמה הוא מחובר לעבודה שלו, וכמה הוא חושב על זה גם שלא בשעות שהוא עובד.
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
ואולי זה לבד סיבה לעסוק בתחום תורני מוגדר שזה לא מושך ולא תופס את הריכוז בשעות שאתה לא אמור לעבוד.אני נמצא פחות או יותר באותה סיטואציה (אני שכיר שעתיים ביום מהכולל), ולפני שהתחלתי לעבוד בזה שאלתי את המדריך חתנים שלי, והוא דוקא אמר לי בדיוק ההפך, שלהיות מדריך חתנים מוציא אותך מהלימוד בגלל שאתה מרגיש שזה בתוך עולם התורה ויוצא שאתה מבטל תורה בשביל זה, אבל מקצוע שהוא כולו חול אתה יכול לעשות את ההפרדה. בפועל באמת העבודה היא רק שעתיים ביום, אבל הראש עסוק בזה יותר. ב"ה אני בכולל טוב ואני נהנה מהלימוד, אז זה פיתרון, אבל מלכתחילה אם הייתי יכול לקחת משהו אחר יתכן שאני לוקח, פשוט תכנות זה מקצוע שיש לי ביד כבר מגיל קטן רח"ל.
אני חולק על דברך.
אני לא הייתי כותב על מתנה משמים "רח"ל".
לבן אדם שיש כישרון שניתן לו משמים שיוכל אח"כ לפרנס עצמו ברווח ובכבוד, ובפרט אם בכוונתו לשבת וללמוד ושזה יהיה רק הכנסה צדדית, עליו להודות להשם.
אלא שהגדול מחברו יצרו גדול הימנו, וצריך המון כוחות וסייעתא דשמיא והשקעה מרובה, לשרש במוח ובלב מה התכלית שלך מכל זה, ובס"ד להגיע למצב שאתה מסודר בשילוב בין העבודה ללימוד התורה והתפילה וכו'.
נכון לעכשיו לולי עבודות התיכנות שלי, ספק רב אם מצב כלכלי שהפרנסה מתבססת על המילגה מהכולל הייתה מאפשרת לי לשבת וללמוד ללא דאגות פרנסה, בכל זאת זה רחיים על צווארו, וב"ה המשפחה גודלת, תשלומי משכנתא וכו', שאין הקומץ משביע את הארי.
אלא מאי, זה דורש המון כוחות והחלטות נכונות על סדר יום בריא ותקין.
אני לא אומר שאני כבר עומד בזה (והראיה שעת כתיבת הפוסט), אבל בהחלט עובדים על כך, וב"ה משתפרים מיום ליום, כך שאני לא רואה את זה כמשהו מופרך יכולת לשלב בין מה שנראה כביכול שני הפכים.
צריך ג"כ מסגרת של כולל מתאימה ומחייבת, ולימוד שאתה אוהב ונהנה ממנו, וכמובן חברותא שרוצה ללמוד, שלא יהיה מצב של יצא שכרו בהפסדו שבאים לכולל ומספרים מה קורה בעבודה..
רק אציין, אני לא באתי לומר כאן לאף אחד האם עליו לשבת בכולל וכדומה, וודאי שיש כאילו שבכל מקרה קשה עליהם הישיבה בכולל או כאלו שבכל מקרה מוכרחים לצאת לעבודה כל היום וכו', כל אחד בדרכו שהקב"ה זימן לו, אבל לעצם הנושא עליו נידון כאן האם שייך לשלב עבודות תיכנות לאברך ירא שמים, התשובה היא לענ"ד "אפשרי", אך דורש כוחות ועבודה מאומצת להשיאר תקין בסדר יום של אברך.
אביא דוגמא מאוד קיצונית ששמעתי מחבר על מכר שלו שעבד בתיכנות ועזב אותה והפך להיות מזכיר רגיל, מהסיבה שפעם אחת בליל שבת באמצע "ויכולו" עלה לו בראש מהלך מבריק עבור תיכנות מסויים שהוא היה תקוע בו, ולכן הוא החליט שזה לא מתאים, שם את המקצוע בצד והפך להיות למזכיר פשוט.
הסיפור הוא קיצוני, ולא הבאתי אותו לגבי הוראה ממנו (ובמידת הצורך ישאל כל אחד את מורה ההוראה שלו על הדרך הנכונה מה לעשות), אבל זה דוגמה לעבודה בעבודת השם שדורש מקצוע מסוג זה, וכמה צריך לתרגל את הראש לתת למוח פקודה כעת לא חושבים מחשבת חולין.אני אפרש דברי - רח"ל שזה מה שעשיתי בקטנותי (אינטרנט ודברי חול) במקום להשקיע בחיי עולם.