-
@חכם @scez-scez
מעניין
אני התחלתי PHP מאתרים ישראלים (בשביל הבסיס)
ואחר כך בשביל כל מיני פונקציות שלא ידעתי איך לעשות
בדקתי בphp.net וכמובן בstackoverflow
ואני כמובן בשיטה שללמוד תוך כדי עבודה אז רק לאחרונה התחלתי HTML
ומצאתי את האתר הזה שנותן לתרגל תוך כדי לימוד וככה עוברים שלב אחרי שלב
ומשום מה לא התחברתי ל www.w3schools.com
אבל אולי זה שווה בדיקה מחדש -
מי שיש לו ידע בסיסי באנגלית יוכל להיעזר בשירותי התרגום של גוגל בתור השלמה (הפיענוח עצמו גרוע ולכן צריך את הידע הבסיסי בשביל להרכיב מחדש את המשפט, העתקת הטקסט לחלונית התרגום מניבה תוצאה טובה יותר).
-
-
-
אין מקום באמת חרדי ללימוד תכנות, או שתתפשר או שתחשוב על משהו אחר ללמוד.
אם אתה אברך באמת ירא לדבר ה', אז אני ממליץ שתבחר משהו מעולם התורה (מעמד\כורך, קלדן חידושים, בודק שעטנז, סופר סת"ם, שוחט, רב'ה, מלמד תינוקות בערב, מלמד חילונים לקרוא לבר מצוה, תכתוב ספרים ותמכור וכו').
אל תדאג, מה שמגיע לך משמים יגיע בין כך ובין כך. -
השאלה היא מה היכולת למידה העצמאי, העבודה בשטח, השיווק, וכמובן הרבה סייעתא דשמיא.
אני ב"ה יושב ולומד 2 סדרים ביום ועובד בערב (וקצת בבין הסדרים, בעיקר טלפונים) בתכנות מערכות טלפוניות כעצמאי, עם אינטרנט של נטפרי, והלימוד נעשה ע"י מדריכים ברשת, (בעיקר בפורומים ולא מתוך הדרכה של ממש).
ומבחינת העבודה בנקיות ללא חששות של שמירת עיניים וכו', ב"ה אין שום בעיה.
רק שמכיון אחר אני לא אומר שזה קל, הקושי הוא שצריך יכולות ריכוז גבוה בשעת הלימוד להתנתק מהעבודה, בפרט כשאתה מנהל פרוייקטים בהיקף, והרבה פעמים לקוחות מתקשרים ואתה יודע למה, ואתה לא עונה בשעות הסדרים, וכו'.
רק שאני לא בטוח שבעבודות אחרות זה אחרת, כי זה תלוי באופי של בן אדם כמה הוא מחובר לעבודה שלו, וכמה הוא חושב על זה גם שלא בשעות שהוא עובד.
אבל בהחלט שתחום הטכנולגיה בצורה פתוחה שאתה לא עובד על משהו מוגדר אלא מתפתח כל הזמן בעוד תחומים ועוד טכניקות זה בהחלט משהו שתופס את הריכוז כל היום.
ואולי זה לבד סיבה לעסוק בתחום תורני מוגדר שזה לא מושך ולא תופס את הריכוז בשעות שאתה לא אמור לעבוד. -
וכמובן צריך תמיד לבטוח בהשי"ת ולא לחשוב שעבודה פלונית תביא לי יותר כסף וכו'
כמ"ש חובת בלבבות שער הביטחון ספ"גוכיון שהתברר חיוב הגלגול על הסיבות על בני אדם, נבאר עתה כי אין כל אדם חייב לחזר על כל סיבה מסיבות הטרף, כי הסיבות רבות.
מהן נקלות, שטרחם מעט, כסחורה בחנות או מלאכת יד שטרחה מעט, כתפירה וכאיחוי והספרות [=כתיבה] ואצור המסחרים ושכיר האריסים והפועלים והשמשים בעבודת האדמה.
ומהן סיבות יש בהן יגיעה וטורח, כעיבוד העורות והוצאת הברזל והנחושת מן מוצאיהם, וזיקוק הכסף בעופרת, ונשוא המשאות הכבדות, ולכת בדרכים רחוקים תמיד, ועבודת האדמה וחרישתה וכיוצא בהם.
ומי שהוא מבני אדם חזק בגופו וחלש בהכרתו, ראוי לו מהם מה שיש בו מן היגיעה כפי שיכול לסבול.
ומי שהוא חלש בגופו והכרתו חזקה, אל יבקש מסיבות הטרף מה שמייגע גופו, אך ייטה אל מה שיהיה קל על גופו ויוכל להתמיד עליו.
ולכל אדם יש חפץ במלאכה או סחורה מבלתי זולתה. כבר הטביע האל לה בטבעו אהבה וחיבה.
וכן בשאר החיים: כמו שהטביע בטבע החתול צידת העכברים, ובטבע הנץ צידת מה שראוי לו מן העוף, ובטבע האיל צידת הנחשים. וכן יש מן העופות שיצודו הדגים לבד, וכן בטבע מין ומין ממיני החיים נטייה ותאווה אל מין ממיני הצמחים והחיים, הוטבע עליו להיות סיבה למזונו, ותכונת גופו ואבריו ראויים לדבר ההוא, כפה הארוך והשוק הארוך לעוף שהוא צד את הדגים, וכשן והציפורן החזק לארי, והקרניים לשור ולאיל.
ואשר תוכן מזונו מן הצמח - לא נתן לו כלי הציד והטרף.
ועל הדמיון הזה תמצא מידות בני אדם וגופותם מוכנות לסחורות ולמלאכות. ומי שמוצא במידותיו וטבעו כוסף אל מלאכה מהמלאכות, ויהיה גופו ראוי לה ויוכל לסבול את טרחה, יחזר עליה ישים אותה סיבה להבאת מזונו, ויסבול מותקה ומרירותה, ואל יקוץ כשיימנע ממנו הטרף בקצת העתים, אך יבטח באלוהים שיספיק לו טרפו כל ימי חייו. ויכווין בטרדת לבו וגופו בסיבה מן הסיבות והסבוב עליה, לעמוד במצוות הבורא שצווה האדם להתעסק בסיבות העולם בעבודת האדמה וחרישתה וזריעתה.
זה שייך בכל עבודה אבל יותר מצוי בתכנות שרוצים ללמוד בגלל הכסף ולא בגלל שזה מתאים לבנאדם
(וכן רואים בחוש כאלו שאחרי שמשקיעים בזה כמה שנים טובות יורדים מזה)
נ.ב. זה כמובן לא סותר שצריך לדאוג קודם כל לרוחניות