דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום
כיווץ
תחומים

תחומים - פורום חרדי מקצועי

💡 רוצה לזכור קריאת שמע בזמן? לחץ כאן!
  1. דף הבית
  2. תחבורה ורכב
  3. רפורמת התעריפים החדשה

רפורמת התעריפים החדשה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר תחבורה ורכב
32 פוסטים 9 כותבים 1.1k צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • א מנותק
    א מנותק
    אופקים
    השיב לWWW ב נערך לאחרונה על ידי
    #9

    @WWW משרד התחבורה חילק את הארץ ל4 תעריפים. בערים הקטנות מחיר הנסיעה הפנימית עלה בהרבה ובערים הגדלות עלה במעט.
    המחיר של נסיעה בין עירונית ירד.
    לפעמים המחיר קופץ עם נסעת עוד תחנה (ועברת 15 ק"מ מאז שעלית). וגם לפעמים אם תעלה תחנה מוקדם יותר אז דווקא תשלם את המחיר הזול (כי מחשבים את המחיר לפי ק"מ אוירי).
    ואם אתה נוסע מזדמן אז אתה צריך לנחש כמה עולה לך הנסיעה.
    לתקף גם בירידה מעכב מאוד את הנסיעה, מספיק העיכוב בעלייה. (אולי אפשר להציע שיהיה מכשיר תיקוף עם שידור מספיק חזק שיקלוט את כל הכרטיסים שיורדים מהאוטובוס).
    שיטת התשלום אמורה להיות מקבילה חוץ מזה שהרב קו לא יודע שירדת ולכן צריך לעדכן את הנהג באיזה תחנה אתה יורד, והוא צריך לדעת לחשב את המחיר לפי התחנה בה עלית.
    לסיכום, הדבר המשותף בן כל האנשים שתכננו את הרפורמה הזאת הוא שהם מחזיקים בתואר ראשון (כי אחרת אי אפשר לעבוד במשרד התחבורה) ואת התוצאה של לימודים במגדל השן אנחנו מרגישים בשטח.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
    • א מנותק
      א מנותק
      אופקים
      השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
      #10

      @nigun משרד התחבורה פתח אתר לנושא

      WWWW תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • א מנותק
        א מנותק
        אופקים
        השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
        #11

        @nigun פרסמתי בכמה תפוצות מייל.
        בהחלט אין הענות, זקוק לעזרתכם בנושא

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • WWWW מנותק
          WWWW מנותק
          WWW
          השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
          #12

          @אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

          משרד התחבורה פתח אתר לנושא

          זה דבר טוב:

          הנחות קבועות ונרחבות יותר - גם לילדים ולנוער
          לראשונה, ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו לרכוש חופשי חודשי ב-50% הנחה, כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה להם 112.5 ש"ח בלבד, וכרטיס "חופשי אזורי" - 49.5 ש"ח בלבד.

          לא ידעתי שעשו את זה.

          WWW.netfree@gmail.com || קשבק! החזר כספי לבנק על רכישות באינטרנט || עונים על סקרים ומרוויחים כסף!

          A0533057932A א 2 תגובות תגובה אחרונה
          0
          • A0533057932A מנותק
            A0533057932A מנותק
            A0533057932
            השיב לWWW ב נערך לאחרונה על ידי A0533057932
            #13

            @WWW אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

            @אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

            משרד התחבורה פתח אתר לנושא

            זה דבר טוב:

            הנחות קבועות ונרחבות יותר - גם לילדים ולנוער
            לראשונה, ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו לרכוש חופשי חודשי ב-50% הנחה, כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה להם 112.5 ש"ח בלבד, וכרטיס "חופשי אזורי" - 49.5 ש"ח בלבד.

            לא ידעתי שעשו את זה.

            שכחת גם שחופשי חודשי עולה אותו מחיר לכל הארץ

            (אמנם זה חסרון לכל אלה שזה יעלה את המחיר - לדוגמא אלעד בני ברק יעלה במקום 166 ש"ח 225 ש"ח)

            הנקודה היא שזה נותן הנחה רק לנוסעים הקבועים
            כלומר יום יום
            לכל השאר זה מעלה את המחיר בהרבה

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • א מנותק
              א מנותק
              אופקים
              השיב לWWW ב נערך לאחרונה על ידי
              #14

              @WWW תלוי באיזה עירהם גרים. אם הם גרים בביתר שמש אז הם יכולים לרכוש כרטיס חופשי ב50 ש"ח אם הם גרים במודיעין עילית או ביתר אז הם ירכשו כרטיס ב112 ש"ח כשעד עכשיו הכרטיס עלה להם בערך 75 ש"ח.
              באופן אישי אני חושב שמנוי החופשי האלה הם גרועים מסיבה אחרת, אבל זה לא פופלרי לחשוב כך, אז אני עדיף שאני לא ארשום את זה.

              WWWW א 2 תגובות תגובה אחרונה
              0
              • WWWW מנותק
                WWWW מנותק
                WWW
                השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                #15

                @אופקים מה ההבדל בין ביתר לבית שמש?

                WWW.netfree@gmail.com || קשבק! החזר כספי לבנק על רכישות באינטרנט || עונים על סקרים ומרוויחים כסף!

                nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • nigunN מנותק
                  nigunN מנותק
                  nigun
                  השיב לWWW ב נערך לאחרונה על ידי
                  #16

                  @WWW אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                  @אופקים מה ההבדל בין ביתר לבית שמש?

                  ביתר מוגדר כאיזור 1 ובית שמש כאיזור 2

                  מייל: nigun@duck.com

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • א מנותק
                    א מנותק
                    אופקים
                    השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                    #17

                    @אופקים אף אחד לא יודע למה החליטו להקפיץ את המחיר בביתר ובמודיעין עילית.
                    הם נמצאים על הגבול הגאוגרפי של אזור 1.

                    גם באלעד ישלמו את התעריף יקר לנסיעה פנימית, לא היה להם תעריף מוזל לחופשי חודשי.

                    איש נחמדא יעקב ישראלי 2 תגובות תגובה אחרונה
                    0
                    • איש נחמדא מנותק
                      איש נחמדא מנותק
                      איש נחמד
                      השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                      #18

                      רשימת המחירים:
                      pti.org.il_derekh-shava_ (2).png

                      להיות איש נחמד זה מחייב...

                      איש נחמדא תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • איש נחמדא מנותק
                        איש נחמדא מנותק
                        איש נחמד
                        השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
                        #19

                        קובץ ההסברה:
                        _רפורמת_התחבורה_הציבורית_המלאה.pdf

                        להיות איש נחמד זה מחייב...

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • יעקב ישראלי מנותק
                          יעקב ישראלי מנותק
                          יעקב ישראל
                          השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                          #20

                          @אופקים כרטיס סטודנט פותר הרבה בעיות וד"ל
                          אני רק לא מבין האם גם ברב קו הוא יחזיר לי כסף במידה ונסעתי מעל 225
                          חוץ מעניין הערך צבור והעליית מחירים בפריפריה (שזה רע מאוד) אי אפשר להתכחש לזה שיש בתוכנית הזו דברים נוחים מאוד

                          א תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • א מנותק
                            א מנותק
                            אופקים
                            השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
                            #21

                            @יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).
                            הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
                            כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
                            ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
                            מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
                            ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.

                            הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
                            עכשיו המצב יוחמר שבעתיים.

                            יעקב ישראלי תגובה 1 תגובה אחרונה
                            3
                            • יעקב ישראלי מנותק
                              יעקב ישראלי מנותק
                              יעקב ישראל
                              השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                              #22

                              @אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                              @יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).

                              המחיר לנוער נשאר 50 אחוז

                              הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
                              כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
                              ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
                              מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
                              ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.

                              הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
                              עכשיו המצב יוחמר שבעתיים.

                              איך קישרת בין זה שיש מחיר אחד לתגבור האוטובוסים?
                              לא כולם משלמים מחיר קבוע מראש אלא במידה ועברת את ה225 בחודש זה מזכה לך אוטמטי חופשי חודשי (אם הבנתי נכון)
                              איך זה קשור לזה שלא ייכנס כסף (עם הרפורמה הזו ייכנס הרבה מאוד כסף)
                              תדירות האוטובוסים היא לפי התיקוף שעדיין יישאר לפי קווים (תמיד תוכל לראות על איזה קו עלית בפירוט התיקוף)
                              לא שהממשלה החמודה שלנו נחשדת באהבת חרדים מיותרת ותגבור אוטובוסים בשעת הצורך אבל לדעתי אתה מערבב בין 2 דברים לא קשורים

                              nigunN א 2 תגובות תגובה אחרונה
                              0
                              • nigunN מנותק
                                nigunN מנותק
                                nigun
                                השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
                                #23

                                @יעקב-ישראל אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                                המחיר לנוער נשאר 50 אחוז

                                50 אחוז מהמחיר החדש שזה יוצא משהו כמו המחיר של מבוגר כיום

                                מייל: nigun@duck.com

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                1
                                • א מנותק
                                  א מנותק
                                  אופקים
                                  השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי אופקים
                                  #24

                                  @יעקב-ישראל המחיר לנוער הוא חמישים אחוז ההבדל הוא העלות של ה100% באזור 2. מודיעין עילית, ביתר, ירושלים, בני ברק, אלעד המחיר המלא הוא 225 ש"ח. וחלק נכבד מהילדים אינם צריכים כרטיס חופשי מחוץ לעיר.

                                  כשרוצים לתגבר קו צריך כסף, כי הנסיעה תמיד הפסדית, הנחת היסוד היא שנוסעים קבועים ירכשו מינוי חופשי, ולכן ההכנסות צפויות לרדת.
                                  גם באחת ההודעות לתקשורת של משרד התחבורה הם הצהירו שהסבסוד צפוי לעלות מ65% ל80%ץ

                                  למרבה הצער, רוב האנשים (כולל שרת התחבורה) לא מבינים את הקשר בין ההכנסות לבין ההוצאות, ולא מבינים לאיזה כיון מצעיד אותנו הרצון להיות נחמד לנוסעים ולתת שירות של הכל כלול.

                                  המימון לתגבורים כיום מבוסס על כך שלא כל עליה במספר הנוסעים מצריכה תוספת נסיעה, ולכן העליה הכוללת במספר הנוסעים מאפשרת להוסיף נסיעות (מהכסף שהתקבל) במקומות בהם יש עומסים.

                                  יעקב ישראלי תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  2
                                  • יעקב ישראלי מנותק
                                    יעקב ישראלי מנותק
                                    יעקב ישראל
                                    השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי יעקב ישראל
                                    #25

                                    @אופקים בחלק מהערים אתה צודק יש פה עליית מחירים הזוייה (זה קרה גם כשהכניסו את הרב קו שעלה המחיר בפתח תקווה כמו בכל גוש דן) בבני ברק וירושלים ירד המחיר מ6 ל5.5 (ו50 אחוז לילדים) אז תבדוק את המקורות שלך (אני גר בבני ברק) (לגבי חופשי חודשי אתה בהחלט צודק)
                                    בהחלט יש פה דברים מגוחכים שלפעמים כדאי ללכת תחנה אחת קדימה ולחתוך את המחיר בחצי (5.5 או 12)
                                    המחירים ירדו משמעותית בנסיעות רחוקות בני ברק נתיבות 16 במקום 21 (וכן צפת עפולה כרמיאל וכו')

                                    א תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    0
                                    • א מנותק
                                      א מנותק
                                      אופקים
                                      השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #26

                                      @יעקב-ישראל ירושלים המחיר עולה מ4.8 ל5.5.
                                      6 ש"ח זה המחיר בערך צבור (כשאתה קונה ערך צבור ב50 ש"ח אתה מקבל 62.5 ש"ח).
                                      לפעמים עדיף לנסוע 2 תחנות, ולרדת ולעלות על האוטובוס הבא (זה מה שיגרום לעומסים).
                                      המחיר בנסיעות רחוקות בהחלט אמור לרדת (ואפילו יש כאלה שלא ישלמו על זה כלום כמו ירושלמים שרוכשים בין כה וכה חופשי חודשי).

                                      אני אישית מעדיף לשלם עוד כמה שקלים ולדעת שיש להם תחבורה סדירה עם מקום לשבת במקום לקבל נסיעות בחינם או בתעריף מוזל ולדעת מתי אני יוצא אבל לא לדעת מתי ואיך אני מגיע.

                                      איש נחמדא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      2
                                      • איש נחמדא מנותק
                                        איש נחמדא מנותק
                                        איש נחמד
                                        השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #27

                                        @אופקים יש בארץ מחסור בנהגים ולא בגלל גובה המשכורת. בציבור החרדי למשל אחוז נהגי התח"צ קטן יותר לעומת הציבור הכללי.

                                        להיות איש נחמד זה מחייב...

                                        א nigunN 2 תגובות תגובה אחרונה
                                        0
                                        • א מנותק
                                          א מנותק
                                          אופקים
                                          השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #28

                                          @איש-נחמד העלת נקודה נכונה, יש מחסור בנהגים ולא בגלל גובה המשכורת, ומדובר בבעיה הרבה יותר חשובה לטיפול מאשר בעיוות התעריפים.
                                          משרד התחבורה מתמרץ מפעילים חדשים להכשיר נהגים ומשלם מענק של 40,000 ש"ח לכל נהג שנקלט בחברה בשנה וחצי הראשונות אחרי שעבד מספר שעות מסויים. (בחרו לתמרץ דווקא את בתחילת ההפעלה בגלל שהמפעילים התלוננו שהמפעילים החדשים 'גונבים' להם נהגים).

                                          למפעילים אין רצון להכשיר נהגים (למעט קווים שמפעילה בית ספר לנהיגה), כי הם לא בטוחים שיצליחו להחזיק את הנהגים מספיק זמן, וגם אף פעם לא יודעים כמה עבודה תהיה להם בעוד 9 חודשים (זה בערך הזמן שלוקח להכשיר נהג), וגם לנהגים לא מתחשק לקבל הכשרה דרך חברות התח"צ ואז להתחייב להם לשנה ולקבל את סידורי העבודה הגרועים ביותר בזמן הזה.

                                          לא בטוח שזה נכון, אבל באחד האתרים של בתי הספר לנהיגה ראיתי שהנהג צריך לעבור קורס עזרה ראשונה (שמסתבר שהוא לא יזכור מה צריך לעשות ברגע האמת אם הוא לא מתנדב באיזה ארגון הצלה ושומר על כושר מבצעי), לעבור הכשרה בידיעת הארץ (כי כתבו את הדרישות לפני שוויז הגיע לעולם) ולדעת אנגלית בסיסית כדי לדעת לתקשר עם תיירים (על מדריך תיירים שמעתם)

                                          אני חושב שאם הם היו מתמרצים בתי ספר לנהיגה ב5000 ש"ח לכל נהג שמקבל רישיון בלי דרישה לעבודה, וגם קצת מורדיים את הדירשות מדברים שאפשר לנהוג גם בלעדיהם היינו פותרים את מצוקת הנהגים כבר מזמן, ולא היינו צריכים להעלות רעיונות כמו לייבא נהגים מרומניה.

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          • 1
                                          • 2
                                          בא תתחבר לדף היומי!
                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • קטגוריות
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש
                                          • חוקי הפורום