שעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים
-
האם יש למישהו המלצה לשעון נוכחות ממוחשב שמתאים לכולל אברכים?
הכוונה למכשיר שתלוי בכניסה לכולל, שמעבירים בו כרטיס מגנטי או טביעת אצבע או מקישים קוד או צ'יפ.
כמובן שבדרך כלל, השעון בא עם תוכנה שמקבלת את הנתונים מהשעון.שתרשום את הכניסה + יציאה ב2 סדרים, היעדרות, ואולי דוח של איחורים וחיסורים.
עריכה: אין אינטרנט במקום בכלל.
-
שעון נוכחות לאברכים זה זלזול בכבודם. וגם לא יהיה יעיל במיוחד.
אני כותב את זה כמי שלמד כמה שנים טובות בכולל. לא הייתי מסכים ללמוד בכולל עם שעון נוכחות.
אני לא מתכחש לעובדה שיש אברכים שמתקשים קצת בשמירת הסדרים. אבל אני לא חושב ששעון נוכחות הוא פתרון טוב. -
@נתן אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
עריכה: אין אינטרנט במקום בכלל
ברשת כולל 'רינה של תורה' למשל האברכים מעבירים כרטיס במכשיר 'נדרים פלוס' וזה נקלט שם. [לא יודע להיכן מגיעים הנתונים. אולי יש לאחראי הכולל קוד לצפיה בכל הרישומים במכשיר. וכנראה הוא יכול לקבל את הנתונים לחשבון מייל וכדו']
[שם עכ"פ מדובר על כולל ערב - כך שמקובל לרשום סדרים, אחרת בקלות הכולל יכול לשכוח מקיומו...]
גם אם אין שם מכשיר זה לא דבר יקר, וכמעט בכל בית כנסת יש כזה דבר היום [וזה גם נוח ללומדים לכמה דברים שיש בו - בפרט שאפשר לצרף לו צי'פ להטענת רב קו]
בנוגע לכבוד אברכים אכן זו טענה - אבל אחרי שסו"ס יש כזה דבר שמירת סדרים ולמעשה צריך לרשום הכל. יותר קל להעביר כרטיס מאשר לרשום כל יום בדפים, ולשמור כל החודש... וכו'.
-
@yossiz אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
שעון נוכחות לאברכים זה זלזול בכבודם. וגם לא יהיה יעיל במיוחד.
אני כותב את זה כמי שלמד כמה שנים טובות בכולל. לא הייתי מסכים ללמוד בכולל עם שעון נוכחות.
אני לא מתכחש לעובדה שיש אברכים שמתקשים קצת בשמירת הסדרים. אבל אני לא חושב ששעון נוכחות הוא פתרון טוב.אם הכולל הוא מפעל שצריך לעבוד כמו שצריך ולהוציא תוצרת של 76 קילו תורה, אז חייבים שעון נוכחות, ומי שלא עומד בזמנים צריך לעוף מהכולל, ולהישאר בלי מילגה ולחפש מקום לימודים אחר וכדו'.
אם כולל הוא אמור לעזור לאברכים ללמוד ברצינות ובשקיעות בלימוד, ניתן לחזק את שמירת הסדרים על ידי שמזכירים לאברכים בשיחות חיזוק וכדו', את הסיבה שהם הולכים לכולל, ולעזור להם לסלק את המפריעים... כגון על ידי הוספה במילגה לאברך שמתקשה בחודש מסויים, והוא צריך לרוץ לגמחים וכדו'.
-
@yossiz אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
שעון נוכחות לאברכים זה זלזול בכבודם. וגם לא יהיה יעיל במיוחד.
אני כותב את זה כמי שלמד כמה שנים טובות בכולל. לא הייתי מסכים ללמוד בכולל עם שעון נוכחות.
אני לא מתכחש לעובדה שיש אברכים שמתקשים קצת בשמירת הסדרים. אבל אני לא חושב ששעון נוכחות הוא פתרון טוב.אם אברך מחסיר כמה ימים בחודש זה בסדר להוריד לו?
זה לא תמיד בקטע לרדוף אחרי מישהו אלא לחסוך את כל הניירת ולתת למישהו בסוף חודש ערימות של פנקסי נוכחות. -
@nigun אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
זה לא תמיד בקטע לרדוף אחרי מישהו אלא לחסוך את כל הניירת ולתת למישהו בסוף חודש ערימות של פנקסי נוכחות.
אני מבין טוב מאוד. רק רציתי להציג את הצד השני של הסיפור. שלא יחשבו שזה פתרון אופטימלי.
יש פתרונות אחרים. אני הייתי בכולל בלי שמירת הסדרים כלל אבל הכולל לא היה באזור המגורים של האברכים והראש כולל שילם עבור ההסעה. מי שהפסיד את ההסעה היה חייב להטלטל שעה באוטובוסים.
זה לא עובד 100% אבל כמו ש @פלורידה כתב, כולל זה לא מפעל.@nigun אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
אם אברך מחסיר כמה ימים בחודש זה בסדר להוריד לו?
יש לדון על זה. אברכים הם לא שכירים לפי שעה. אם הוא מחסיר יותר מדי צריך פתרון, אני לא חושב שהפתרון הנכון זה להוריד מהפרוטות שהוא מקבל.
כולל ערב זה סיפור שונה. שם יותר מתקבל להקפיד על השעות ולהוריד למי שמחסיר. -
אני לא רואה הבדל בין רישום נוכחות בכרטיס ידני לבין טביעת אצבע או כל טכנולוגיה אחרת.
שמירת סדרים זה דבר מבורך, זה תורם למוטיבציה של האברך להגיע בזמן, זה לא צריך לפגוע בכבודו, זה רק עוזר לו להסיר מניעים עם הפרוטה שנותנים ליצר. -
מציע לעבור לשיטה של גוגל אמזון ועוד חברות טכנולוגיה גדולות בעולם. לא מעבירים כרטיס
נותנים משכורת טובה !!! ודורשים תפוקה. מי שלא עומד בה בסוף החוד מפוטר. נורא פשוט. בלי מאבקים "מלוכלכים"
שמירת סדרים זה דבר חשוב אבל לתת 2000 ש"ח ועוד מזה לקצץ??? אם תחשבו על זה... אפילו קצת "מגעיל" -
@mdy אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
שמירת סדרים זה דבר חשוב אבל לתת 2000 ש"ח ועוד מזה לקצץ??? אם תחשבו על זה... אפילו קצת "מגעיל"
למה לתת 2000 בלי לקצץ זה לא מגעיל, הרי זה לא יחסי לשעות העבודה (משרה מלאה +) ולתפוקה (העמדת העולם)
אלא מאי, אין ברירה, נותנים כמה שאפשר לתת
ואפ אפשר גם לעזור לו לתת יותר תפוקה לעצמו ולעולם, למה לא לעזור לו? -
בכל הכוללים שאנ למדתי היתה שמירת סדרים קשוחה, אבל היה כבוד לאברך, ולא הרגשנו שום סתירה
ראש כולל אחד אמר במפורש, הכסף שאני מקצץ לא הולך למטרות אחרות, הוא שמור לאברך, זה רק בשביל לתת לכם תמריץ להתגבר על אונסים -
@mdy אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
שמירת סדרים זה דבר חשוב אבל לתת 2000 ש"ח ועוד מזה לקצץ??? אם תחשבו על זה... אפילו קצת "מגעיל"
אף אחד לא חייב לך כלום...
אתה יודע איך ראשי כוללים היום נלחמים על כל שקל.
אתה מדבר כאילו יש תקציב של 2000 ש"ח לאברך...במקום להחזיק 7 אברכים שיקבלו 2000 ש"ח הוא מחזיק 15 אברכים כשהמאחרים מקבלים פחות.
-
@פלורידה אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
אם כולל הוא אמור לעזור לאברכים ללמוד ברצינות ובשקיעות בלימוד, ניתן לחזק את שמירת הסדרים על ידי שמזכירים לאברכים בשיחות חיזוק וכדו', את הסיבה שהם הולכים לכולל, ולעזור להם לסלק את המפריעים... כגון על ידי הוספה במילגה לאברך שמתקשה בחודש מסויים, והוא צריך לרוץ לגמחים וכדו'.
הכרתי כולל שהאברכים טיפה איחרו והבוס הכניס לשם ראש כולל חדש (שכיר) ומאז שהוא נכנס הוא החליט שהוא עושה סדר...
הוא התחיל עם גזירה אחת וזה לא הצליח לו אז הוא עשה גזירה יותר חזקה וגם זה לא הצליח לו.
סופו של דבר הוא נשאר אחרי שנה עם 3 אברכים ומלאי של גזירות שלא הפיקו את התועלת.ורק אז הבוס של הכולל אמר שהוא קלט שבעצם הראש כולל הזה חסך לו מלא כסף כל השנה (על האיחורים של האברכים) וזה שיחד אותו להאמין לו. שזה הדרך הנכונה להחזיק כולל....
אבל הוא בעצם סגר לו את הכולל והשאיר שובל של אברכים בכוללים אחרים.
-
@יוסף-בן-שמעון אמר בשעון נוכחות בטביעת אצבע או קוד לכולל אברכים:
בכל הכוללים שאנ למדתי היתה שמירת סדרים קשוחה, אבל היה כבוד לאברך, ולא הרגשנו שום סתירה
ראש כולל אחד אמר במפורש, הכסף שאני מקצץ לא הולך למטרות אחרות, הוא שמור לאברך, זה רק בשביל לתת לכם תמריץ להתגבר על אונסיםנראה לי להכריע. כל עוד שזה ברור שהכסף זה לא הסיפור, הכל טוב. ברגע שזה נהיה ענין של כמה כסף מגיע ועלות מול תועלת אז משהו לא בריא.
-
@www אולי לא שמעת את הציניות שבדברים אבל..
אדם יכול להחליט שהוא רוצה 60 אברכים ב250 ₪ וכו'..
ברור שבנ"א שבחר להתמסר לתועלת מס' אברכים כפי שנראה לו שיוכל לסייע להם לשקוד על התורה ובסכום שמהווה חיזוק לתורה. והקב"ה ימשיך לדאוג לשאר וכמו שאמרו חז"ל לא עליך המלאכה לגמור.