שירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי
-
@dovid אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
אבל ההיגיון שלי, לא הנסיון שלי, מציע להשתמש בכסף כמסנן שיחות.
לפעמים הלקוח מוכן לשלם כמה שיידרש, ואתה יודע שגם מחיר מופקע לא יעצור אותו, ומצד שני אתה כלפי עצמך לא רוצה לקחת מחיר מופקע (מבלי להכנס לסוגיית הונאה שעוד לא הספקתי לברר כמו שצריך, אלא סתם להרגשה האישית שאתה לא מנצל אנשים), ומאידך אין לך שום חשק לקחת את זה.
-
@חוקר במידה והלקוח מוכן לשלם הרבה והוא מתחנן, אני חושב שאתה צריך לרחם עליו (לסרב לתחנונים של הלקוח בגלל חשש הונאתו בדעת-בעלי-בתים שלי בלתי אפשרית להבנה, בכל אופן אם אתה עובד כפועל, אין הונאה כלל).
אתה צריך להבין שזה פונקציה: הוא נורא רוצה, ולך מאוד קשה. נו אז אם היה "במקומך" וחווה את הקושי לפתח, האם בכל אופן הוא היה מפתח? הכסף זה פונקציה מצויינת לברר זאת. הרי בזה שהוא צריך לשלם הוא שותף לקושי, וגובה הסכום שגורם לקושי להיעלם הוא גובה הקושי בתעריף של כסף, שאתה מגלגל אותו ללקוח.
ואין לך חוסר חשק שלא מפוצה בסכום כל שהוא. הסכום הזוי? מה אכפת לך, הלקוח יחליט. -
@dovid אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
מה אכפת לך
אני מסכים עם כל מילה, רק שקשה לי לעכל.
לפעמים אני מרגיש שמחיר X הוא ניצול, אבל בשלב זה זה לא ריווחי על פחות ממחיר זה.
יותר קל קל לי לסרב מאשר לקחת מחיר מופקע.
אולי אני צריך לעשות סוויטש בראש. -
למה לא לומר את האמת:
אני כרגע עסוק בפרוייקט אחר ולטובת הלקוח שלי אני משתדל להיות ממוקד ולא לעבור מנושא לנושא ע"מ לתת לו את מלא תשומת הלב. אשמח לתת גם לך את השירות הטוב ביותר בבוא העת כשאתפנה בעוד כ-X זמן.
אם הפרוייקט לא מתאים לך אפשר לומר שאתה לא מתעסק בתחום הזה או אפילו אין לך משיכה לתחום. האם זה כל כך גרוע? לפחות הוא ידע שכשתיקח את הפרוייקט שלו תעשה את זה מכל הלב.
-
@OdedDvir אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
אני כרגע עסוק בפרוייקט אחר ולטובת הלקוח שלי אני משתדל להיות ממוקד ולא לעבור מנושא לנושא ע"מ לתת לו את מלא תשומת הלב. אשמח לתת גם לך את השירות הטוב ביותר בבוא העת כשאתפנה בעוד כ-X זמן.
עם זה אני ממש מסכים, ואכן השתמשתי עם זה לא מזמן והלקוח יצא בהרגשה טובה.
אבל בדברים ממש קלים, לא תמיד הוא יבין, בפרט כשידוע לו שזה כן התחום וכדומה.(אל דאגה בסוף נסכם מה התווסף לי לארגז הכלים, אני מקשה כעת על כל תשובה כדי להגיע לכמה שיותר תובנות.)
-
@חוקר אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
אבל בדברים ממש קלים, לא תמיד הוא יבין, בפרט כשידוע לו שזה כן התחום וכדומה.
אני חושב שאתה חושש שגם דברים קטנים יבואו בסופו של דבר על חשבון עבודות אחרות. תגיד לו שזה באמת דבר קל ופשוט אבל זה יבוא על חשבון לקוחות אחרים ולכן אתה לא מעוניין בזה עכשיו. תמיד אפשר להשאיר פתח ללקוח ולסיים: "אשמח לעזור לך בעוד X זמן".
-
נקודה נוספת שלא כ"כ כתבתי עליה.
כשכבר מדובר על לקוח גדול ופעיל, שרוצה תוספות, ומשיקולים שלך אתה מעדיף כעת לטפל בשבועיים שלושה הקרובים בלקוח X ולא ב Z, מה אתה מסביר לZ, למה אתה לא לוקח אותו?
תגיד לו יש לי לקוחות אחרים? אז הוא יטען למה אתה לוקח חדשים כשאתה לא מסיים את הישנים? ואם תגיד לו אני נותן שירות לX, אז הוא טוען למה אגרע? -
@חוקר אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
@dovid אמר בשירות לקוחות ושדרוגים של מתכנת עצמאי:
מה אכפת לך
אני מסכים עם כל מילה, רק שקשה לי לעכל.
לפעמים אני מרגיש שמחיר X הוא ניצול, אבל בשלב זה זה לא ריווחי על פחות ממחיר זה.
יותר קל קל לי לסרב מאשר לקחת מחיר מופקע.
אולי אני צריך לעשות סוויטש בראש.אם אתה מבהיר ללקוח מראש שהמחיר שאתה לוקח מחיר יותר גבוהה מהרגיל בשוק אין כאן אונאה,
וגם אין כאן ניצול,
כי אם הוא יודע שהוא יכול לפנות למישהו אחר ובכל זאת רוצה את העבודה שלך?
אז שישלם!
(אגב כשכתוב בהלכה שאין הונאה פחות משתות וכו' זה לא אומר שזה מותר אלא שהמקח לא מתבטל,כמדומני שהוא הדין לפועל) -
@חוקר
אני לא יודע איך אתה עובד
אבל נראה לי שזה משנה האם יש ללקוח בכלל אופציה לקחת את מה שבנית לו ולפנות למישהו אחר
אם יש כזו אופציה אז וודאי שאתה תמיד יכול לומר לו הרי שלך לפניך (אא"כ אתה מעוניין שהלקוח ישאר אצלך אפילו שאתה משחק איתו כרצונך)
אבל אני משער שיש כמה סיבות למה אתה לא עושה את זה
א. הנתונים שלו נמצאים על שרת משותף של לקוחות אחרים שלך (טעות שהייתי עושה בהתחלה)
ב. אתה לא מעוניין שהקוד שעבדת עליו שעות רבות יעבור לאחרים
ג. מי שיקח את הפרוייקט ליידים שלו בכל מקרה יצטרך לעבוד הרבה זמן בשביל להבין מה קורה כדי להוסיף את הפיצר (כי אין סיבה שתכתוב דוקומנטציה מפורטת שמובנת לכל מתכנת חיצוני)ולכן אתה בעצם תקוע עם הלקוח שאתה אחרי הכל לא רוצה לתקוע אותו רק בגלל כל הסיבות לעיל
וגם כאן יש חילוק בין לקוחות שאתה לא פנוי עכשיו וסך הכל צריכים לחכות טיפה בסבלנות (ורק צריך למצוא את המילים להסביר לו את זה)
לבין לקוחות שאתה לא מתכנן למצוא להם זמן אא"כ יגמר לך העבודה מכל הלקוחות האחרים (מה שכנראה לא יקרה כ"כ מהר)