עידוד תכנות לילד?
-
אם מישהו חשב שאפשר למנוע אותו מזה, שידע - זה אבוד...
השאלה עכשיו, איך ממזערים נזקים?אין רע בלדעת תכנות (לענ"ד). מכיר מספיק בחורים שהתעסקו עם זה, ובמקביל ישבו ולמדו, וכיום כאברכים עדיין יושבים ולומדים. וכבר עברו כמה שנים...
להיפך, אם תכנות = סתירה לתוי"ש, תכנות מנצח. הוא יותר מושך.
אם תכנות יכול ללכת כתחביב כמו שחמט או כל דבר אחר יחד עם התוי"ש, אז הוא לא נפגע, או פחות נפגע.נכון שהוא ישרוף הרבה שעות, אבל אפשר לראות את זה כתרפיה, וזה הרע במיעוטו.
לא כל אחד הוא הרב אלישיב שיכול (וצריך) לדכא כישורים טבעיים... (בהנחה שהמעשה ההוא היה, לא יודע), וגם הוא היה 'מבזבז' לעיתים זמן בהאזנה לחזנים שהיו באים לשיר לו,
מה שמראה שלכישרון טבעי יש מקום,וחוץ מזה,
כנסו לראש שלו:אני מאוד מאוד רוצה ללמוד איך באמת זה עובד.
מאוד מאוד מאוד!
אבא ואמא היום מרשים להתעסק עם זה עד שעה וחצי ביום (וזה קצת מציק לי שכל-כך קצת),
אבל אני כבר ככה מתקדם, וזה מאוד כיף!
אולי כשאהיה גדול אהיה מתכנת.
לפעמים אני חולם על זה אפילו בחיידר, בשיעורים, אבל אני משתדל להקשיב לרב'ה.
כדי שלא יהיה לי ציון נמוך במבחן!או:
אני מאוד מאוד רוצה ללמוד איך מחשבים עובדים.
אבא ואמא אומרים שזה לא טוב ואפשר להתקלקל עם זה, אז הם לא מסכימים לי.
בבית של אושי כהן מהכיתה, יש גם מחשב, עם אינטרנט, אז לפעמים אני הולך אליו, ומנסה ללמוד קצת. והלוואי שאבא ואמא לא יגלו את זה לעולם, כי אז הם לא יסכימו לי ללכת אליו! כבר ככה הם לא מבינים מה אני עושה שם כל כך הרבה זמן.
לפעמים יש שם תמונות לא כל-כך צנועות, אז אני מעביר מהר. לאבא ואמא של אושי זה לא כל כך איכפת, נראה לי שהם אנשים אחרים מאבא ואמא שלי, לא יודע להסביר בדיוק.אני חושב שלא צריך להסביר יותר...
היה לי חבר בישיבה עם משיכה עצומה למוזיקה, וכישרון מוזיקלי אדיר, שעמד ביחס הפוך לכישורים הכלליים שלו.
ההורים שלו לא הסכימו לו אפ' נגן (זה היה הסוג של המשפחה, והוא היה צייתן).
התשוקה העצומה שלו, גרמה שהוא היה משאיל נגנים מחברים ומקשיב משך 3 או 5 שעות למוזיקה, ואפ' יותר.
אם היו נותנים לו בגיל יותר נמוך לפני שנוצר לו התשוקה העצומה שנוצרה מהחסר, וההתעלמות מצרכיו, זה לא היה קורה. -
filename-1.pdf
מצאתי את זה בבית כנסת, היה שם מכונת צילום וצילמתי עותק, וסרקתי בבית
הראתי את זה לאיש חינוך ואמר לי שמי שכתב את זה הוא משוגע..
מצד שני יש לקונטרס הזה הסכמה של ר' משה הלל.. -
ברור לי שלא כאן המקום להעמיק בנושא, אבל בתור אחד (כמו רבים) שגם עבר את התהליך של המשיכה לתכנות (ולעיסוקים נוספים) בתור בחור, אני יודע עד כמה זה היה עוזר לי אם ההורים היו יותר מעודדים את זה בגבולות הנורמלי.
בציבור שלנו (אני מתכוון בעיקר למגזר הליטאי) רגילים ב"ה, שכל אדם זכר צריך לשבת וללמוד. כמובן שזה המצב הכי טוב ומבוקש והלוואי יתרבה עוד ועוד. אבל מכאן ועד לדבר בזעזוע וב"צמרור" על מקרים כאלו, המרחק הוא רב.
אם היתה לנו יותר הבנה לנפש מי שלא הולך במיינסטרים, ייתכן שהיו פחות נערים נושרים.דווקא במגזר החסידי שהם במובנים רבים יותר שמרנים, יש (להתרשמותי) הרבה יותר הכלה לאדם שרוצה לפתח איזשהו כשרון שניתן לו.
-
למה צמרור?
כי כפי הנראה לענ"ד לא היית רוצה כזה מקרה בתוך ביתך... וזה מספיק!@מנצפך אמר בעידוד תכנות לילד?:
דווקא במגזר החסידי שהם במובנים רבים יותר שמרנים, יש (להתרשמותי) הרבה יותר הכלה לאדם שרוצה לפתח איזשהו כשרון שניתן לו
גם בחיי תורה צריך ללכת עם שום שכל והגיון חרוץ, ברור שלא עם כל נשמה עובד הכח (וזה לא כולם), זו לא חכמה לדכאות נפש ממשיכה כל שהיא בעבור כל סיבה שהיא שאינה ביסודי הדת.
כאן יש בעיה קשה, מאידך מדובר במשיכה שכשלעצמה אולי לא תגיע רחוק, אך מצד שני ילד שנפשו משתוללת ויצריו בוערים זו ממש סכנה להיחשף ליכולות התכנות גרידא (האפשרות לפרוץ כל מכשיר הבא לידו) וכל שכן האינטרנט ששופע באיסורי דאורייתא.
וכאן מגיעה השאלה הקשה האם מישהו יכול לקחת ע"ע שהסיפור יגמר טוב?
או שניתן ליצרים שלו להגיע לאשר יחפצו בלי חשבון, כי... לא מדכאים משיכות נפש של ילד...?ושוב זו שאלה שצריכה להישאל מול יודע דבר בנפשות שכאלו,
וברור שאם הברירה היא ללכת לכיוון שהוא רוצה, אז לפחות יד ביד, ועם מספיק צידה לדרך... -
@שואף
יש אנשים שאולי זה נכון בשבילם
והם באמת צריכים למסור נפש וללכת נגד טבעם
אבל לומר את זה לאחרים זה לא תמיד כל כך חכם כי כל מקרה לגופו
ולפעמים קורא את זה נער מתלהב (או יותר גרוע אבא מתלהב) והולך נגד טבעו
ובסופו של יום זה לא מחזיק ויצא קירח מכאן ומכאן -
@nigun
בשקט בשקט (אל תספר שאמרתי ).... מישהו שאין לו נגיעות אישיות...
לא מהקהילה של הילד, ולא מאותם אנשים ששומעים אינטרנט ופיהם נפער כשתי אולמות בניני האומה.עריכה:
פיהם אינו נפער אך הם יודעים את הסכנה שבדבר ומכירים בה, בקיצער, בלי רגשות - רק עם שכל. -
@שואף אמר בעידוד תכנות לילד?:
filename-1.pdf
הראתי את זה לאיש חינוך ואמר לי שמי שכתב את זה הוא משוגע..אכן.
אם יש הוראה כזו, הרי היא פרטית, לאדם מאוד מאוד מסויים, ולא ציבורית.במבנה הנפש הוא, שאם יש כח ונטייה, היא מתפרצת החוצה בין כך ובין כך.
אם לא נותנים לזה מקום, אז או שהיא יוצאת בכח, או שהנפש נשחתת לגמרי.ולעיתים, אפילו האדם עצמו לא מבין מה גרם לו פתאום לכיבוי מנועים כללי, ונפילה לתהומות של דכדוך, עד לחוסר תפקוד.
כל עוד אנשים עם דעות כאלו בענייני הנפש, אנשים המתיימרים לתת הדרכה בעניינים אלו, שהם עדינים ודורשים הבחנה מעמיקה וידע בתורה זו, מסתובבים ומפיצים מרכולתם,
יש תשובה חלקית לשאלה, "למה הם נשרו, מה לא היה טוב פה".@שואף אמר בעידוד תכנות לילד?:
מצד שני יש לקונטרס הזה הסכמה של ר' משה הלל..
שזה כמובן אומר, שר' משה הלל קרא את כל הקונטרס בעיון, העיר הערותיו,
ודן עם המחבר על הדברים הכתובים בו.
ומכך משמע, שגם ר' משה הלל חושב כך.
ניסית פעם לקבל הסכמה מאחד הגדולים? -
@MusiCode אמר בעידוד תכנות לילד?:
במבנה הנפש הוא, שאם יש כח ונטייה, היא מתפרצת החוצה בין כך ובין כך.
אם לא נותנים לזה מקום, אז או שהיא יוצאת בכח, או שהנפש נשחתת לגמרי.ברור שיש גבולות לכל דבר.
וכמו שמובא בגמ' על זה שחלה בלבו וכו'.
וכן 'סחור סחור אמרינן לנזירא'.
ובכלל בעריות רואים שהתורה מרחיקה לגמרי, ובשאר דברים אינו כן.
ועריות זה דבר שנפשו של אדם מחמדתו, ולא מצינו (במקורות הקדומים) שיקילו בזה כיון שנמשך ונפל וכדו', אלא אדרבה.
ואכמ"ל. -
דיברתי עם המתכנת ש @chagold הפנה אותי אליו
בהתחלה הוא אמר שאם הבחור רוצה מה אפשר לעשות
ואכן לתת לו לתעסק עם ארדואינו או raspberrypi זה יכול להיות כיוון טוב
ואז הדגשתי לו שמדובר בילד בן 13
הוא היה מופתע שילד בגיל הזה יכתוב בג'וואה בלימוד מתוך ספר נייר בלי אינטרנט
אבל למעשה אמר שהוא באמת לא יודע מה לומר ובאמת צריכים הרבה סעייתא דשמייאאז למעשה האם מישהו יכול לתת שמות נוספים של אנשי חינוך שמבינים בנושא?