האם יש הטענת רב קו בטלפון ?
-
@www מבחינה טכנית אפשרי גם לחסוך את שלב ההטענה אבל את זה רק משרד התחבורה יכול לעשות.
גם כיום במקרה שנאבד הרב קו משרד התחבורה יכול לשחזר את הנסיעות שהיו בתוכו. זה מוכיח שיש להם מאגר שבו מופיע כל מספרי הרב קו והנתונים. כך שברור שישנה אפשרות שהכסף לא יהיה טעון פיזית [כביכול] ברב קו אלא הרב קו ישמש רק לזיהוי מול המערכת וההטענה תהיה במערכת טלפונית שתשנה את הנתונים במאגר.
מקווה שהסברתי את עצמי. -
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
@www מבחינה טכנית אפשרי גם לחסוך את שלב ההטענה אבל את זה רק משרד התחבורה יכול לעשות.
גם כיום במקרה שנאבד הרב קו משרד התחבורה יכול לשחזר את הנסיעות שהיו בתוכו. זה מוכיח שיש להם מאגר שבו מופיע כל מספרי הרב קו והנתונים. כך שברור שישנה אפשרות שהכסף לא יהיה טעון פיזית [כביכול] ברב קו אלא הרב קו ישמש רק לזיהוי מול המערכת וההטענה תהיה במערכת טלפונית שתשנה את הנתונים במאגר.
מקווה שהסברתי את עצמי.והאם תהיה תקלת תקשורת, הנוסעים לא ישלמו.
-
@aiib
זה לא מדויק
אמנם יש להם את המידע, אבל לא באונליין,
דהיינו גם באובדן כרטיס הם ממתינים יממה עד שיקבלו את הנתונים מכל המכשירים.
הסיבה שזה כך מאחר והמכשירים לא מסתנכרנים בכל רגע אלא פעם ביום,
ממילא, כשתזמין טעינה בטלפון תצטרך להמתין יום שזה יתעדכן (אמנם גם את זה הם לא מאפשרים כעת, כמו"כ בירור היתרה לא יהיה רלוונטי אם בוצעו נסיעות ביממה האחרונה -
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
@master זה כבר פרט טכני קטן. פשוט לשנות שורת קוד- במקם עדכון אחד ליום יעשו כמה עדכונים ליום או אפילו עדכון מיידי בכל שינוי
זה לא שורת קוד זה שורת מציאות - המסופונים לא מסונכרים מיידית כי זה לא אפשרי (לא בכל אוטובוס יש חיבור ולא בכל מקום החיבור עובד), וגם לא רוצים להיות תלויים בתקשורת הדיוק כפי שאמר @חיים12. המסופון של הנהג עצמאי ובלתי תלוי בתקשורת.
ככה נעניתי בעבר. -
@master לא התכוונתי שזה שינוי שצריך פשוט לשבת היום כמה דקות ולשנות זאת וברשעות [אגד נולדו בשביל לדפוק את החרדים לא?!...] הם לא עושים זאת.
הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו' -
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
@master לא התכוונתי שזה שינוי שצריך פשוט לשבת היום כמה דקות ולשנות זאת וברשעות [אגד נולדו בשביל לדפוק את החרדים לא?!...] הם לא עושים זאת.
הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו'כפי ש @dovid כתב זה לא אפשרי הן מחינת הציוד, והן מבחינת שלא ניתן להסתמך על זה.
-
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
@dovid באופן עקרוני אמור להיות בכל אוטובוס חיבור. נכון שישנם אוטובסים שאין רק זה דבר שאשפר לטפל בו.
במקסימום אז יהיה כמה פעמים ביום עדכון ולא כל רגע. [ברגע שהמערכת תרגיש שיש לה עדכונים ויש לה חיבור היא תשלח את הנתונים]זה לא כ"כ פשוט כמו שאתה חושב,
אם אתה באמת יורד לפרטים תרד עד הסוף,
אם ביצעת הטענה והגעת לאוטובוס שלא עבר תקשורת מאז שהשתמשת (כורח המציאות שזה יהיה לפחות כ15% מכלל האוטובוסים בכביש) מה תגיד אז ?
יש עוד המון היבטים,
דווקא איך שהתרשמתי יש נכונות אך אין פתרון. -
@master אם יש נכונות אפשר לטפל ב15 % הנותרים.
מה קורה היום כשנאבד המכשיר והאוטובוס האחרון לא היה מעודכן?
גם אם זה לא פתרון מלא זה וודאי פתרון של 85% גם לשיטתך.בקיצור אני חוזר נכון, זה לא רק שורת קוד אחת כמו שאולי כתבתי אבל זה לא שינוי כל המערכת ובנכונות אמיתית אפשר לפתור זאת.
אגב ברכבת לכאורה לא אמורה להיות כל בעיה [אמנם שם זה כמעט לא נצרך למעט ילדים קטנים שמעדיפים לא להביא להם כרטיס אשראי] -
אם כבר רב קו, אני יעלה כמה היבטים נוספים הדורשים שינוי.
-
מדוע לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי אצל הנהג? רק מזומן.
-
הנושא יותר רלוונטי כעת שהנהגים מפסיקים לקבל תשלום, העברת כרטיס אשראי ותשלום במחיר מלא יכול להקל על הנוסעים המזדמנים מבלי להתיש אותם שיהיה כרטיס רב-קו זמין.
-
מדוע הכרטיס אינו יכול לרדת ליתרת חובה, נניח חסר 10 אג' למחיר הנסיעה, אפשר לאפשר לרדת ליתרת חובה של סכום קטן (עד שקל) שיתקזז בהטענה הבאה,
בקופת משרד התחבורה ישנו יתרות של כרטיסים שהלכו לאיבוד ולא נדרשו ולכן לא מדובר כאן בהוצאה תקציבית למימון רק שימוש בכספים לטובת הנוסעים ואין ספק שהכסף יחזור בהטענה הבאה. מה גם שהנוסעים משלמים מראש על ערך צבור, כך שהכסף קיים.
-
-
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו'
@aiib אתה חושב שזה כ"כ פשוט?
לפעמים שינוי קטן במערכת מצריך לתכנן כמעט הכל מהתחלה@חיים12 אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
מדוע לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי אצל הנהג? רק מזומן.
@חיים12 באופן עקרוני שיטת השלום באוטובוסים היא תשלום מזומן ולא באשראי.
הסבר: אופן החישוב בין חברת האוטובוסים למשרד התחבורה היא חיוב ע"י מזומן בלבד (ככה אני יודע ממקור) ולכן לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי חברת האוטובוסים מקבלים את הכסף מהנוסעים באותו היום.כרטיס הרב קו זה כמו כרטיסיה חכמה רק שאתה יוכל להטעין בה לפי אשכולים.
אם היה ניתן להטעין את הרב קו בכסף רגיל ולהשתמש בו בכל האשכולים באופן חופשי זה היה לא מגביל אף אחד. -
@aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:
@zvinissim ערך צבור מתאים לכל האשכולים
אני כותב את מה שידוע לי
אני בד"כ עם רכב כך שיוצא לי מעטים מעטות שאני מתנייד באוטובוס.
אם אני טועה אז תקן אותי -
@חייםיודלביץ כיום ביצוע פעולה ברב קו מחייבת חיבור פיזי לקורא, כל עוד זה לא ישונה אין על מה לדבר, יש כיוון לשינוי לפי הדיווחים בתקשורת.
ניתן לעשות הזמנת טעינה בטלפון אבל זה יחייב הנחת הרב קו על קורא כדי לממש טעינה בפועל -
@zvinissim אז אני יתקן אותך....
ערך צבור הוא ארנק דיגיטלי לחלוטין כך שאפשר להשתמש בו בכל מקום בארץ.הנושא של אשכולים קשור ל 3 נקודות:
- נסיעה בתוך אותו אשכול ב90 דקות ללא תוספת תשלום.
- במידה וקונים ניקובים -כרטיסיה היא מתאימה לאשכול שלה.
3 בהתאמה למספר 1 בחופשי חודשי שנתי וכדו' ניתן ליסוע ללא תשלום בהתאם לאשכול שנרכש.
נסיעה טובה!...
-
אנחנו מספלספים כאן כאילו אנחנו נהגי מוניות שמנהלים את המדינה...
בכל אופן אחד מהניקים ציין שהוא ראה שיש נכונות אז אולי באמת יש כאן נציגים של הקומות הבכירות יותר.... אז אנסה לשפר את הצעתי.במידה וצודקים הטוענים שזה דורש החלפה גדולה וכו' וב15 אחוז מהאוטובוסים אין גישה לרשת וכו' וכו' אפשר לעשות שבמאגר המידע יהיה גם מספר כרטיס אשראי [כמו שהיום נשמר באופצייה באתר רב קו אונליין] וכך גם אם יעלה על אוטובוס שאין לו גישה לרשת ברגע שהואטובוס יתחבר למאגר הוא יחייב את כרטיס האשראי במידה וברב קו לא הייתה כרטיסיה.
כמובן שמי שיכניס למאגר את פרטי האשראי יהיה לו בצ'יפ של הרב קו אישור על כך וכך הוא יאושר לתשלום בצורה הזו.
מי שלא הבין אשמח לענות....
אני ואתה נשנה את העולם.....