חוקי הפורום

  • שלום

    כאשר התחיל השינוי שבו לא ניתן לשלם לנהג האוטובוס במזומן, אלא רק עם רב קו שטעון מראש, כל מי שאין לו טלפון חכם נשאר עם לשון בחוץ בנושא זה,
    בזמנו דברו שמשרד התחבורה מקדם שיהיה אפשרות בעתיד להטעין רב קו במספר טלפון,

    מישהו יודע מה עם זה, זה הולך לקרות?
    ואולי מישהו ירים פרויקט כזה? בטוח שיהיה לזה הרבה מאד מאד משתמשים!

    @הכוכב-שלנו

  • תכנות

    @חייםיודלביץ בינתיים אין כזה דבר.
    היה על זה אשכול ארוך (אולי לא כאן).

    גם אם תצליח להרים משהו טלפוני, זה יהיה רק הזמנת טעינה, ויצטרכו ללכת לכספונט להחיל את זה.

  • מורחק

    @www מבחינה טכנית אפשרי גם לחסוך את שלב ההטענה אבל את זה רק משרד התחבורה יכול לעשות.
    גם כיום במקרה שנאבד הרב קו משרד התחבורה יכול לשחזר את הנסיעות שהיו בתוכו. זה מוכיח שיש להם מאגר שבו מופיע כל מספרי הרב קו והנתונים. כך שברור שישנה אפשרות שהכסף לא יהיה טעון פיזית [כביכול] ברב קו אלא הרב קו ישמש רק לזיהוי מול המערכת וההטענה תהיה במערכת טלפונית שתשנה את הנתונים במאגר.
    מקווה שהסברתי את עצמי.


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @www מבחינה טכנית אפשרי גם לחסוך את שלב ההטענה אבל את זה רק משרד התחבורה יכול לעשות.
    גם כיום במקרה שנאבד הרב קו משרד התחבורה יכול לשחזר את הנסיעות שהיו בתוכו. זה מוכיח שיש להם מאגר שבו מופיע כל מספרי הרב קו והנתונים. כך שברור שישנה אפשרות שהכסף לא יהיה טעון פיזית [כביכול] ברב קו אלא הרב קו ישמש רק לזיהוי מול המערכת וההטענה תהיה במערכת טלפונית שתשנה את הנתונים במאגר.
    מקווה שהסברתי את עצמי.

    והאם תהיה תקלת תקשורת, הנוסעים לא ישלמו.


  • @aiib
    זה לא מדויק
    אמנם יש להם את המידע, אבל לא באונליין,
    דהיינו גם באובדן כרטיס הם ממתינים יממה עד שיקבלו את הנתונים מכל המכשירים.
    הסיבה שזה כך מאחר והמכשירים לא מסתנכרנים בכל רגע אלא פעם ביום,
    ממילא, כשתזמין טעינה בטלפון תצטרך להמתין יום שזה יתעדכן (אמנם גם את זה הם לא מאפשרים כעת, כמו"כ בירור היתרה לא יהיה רלוונטי אם בוצעו נסיעות ביממה האחרונה

  • מורחק

    @master זה כבר פרט טכני קטן. פשוט לשנות שורת קוד- במקם עדכון אחד ליום יעשו כמה עדכונים ליום או אפילו עדכון מיידי בכל שינוי

  • מורחק

    @חיים12 גם היום כשיש תקלה במכשיר לא משלמים [למרות שראיתי בעיתון שזה שונה הנוהל הזה והיום כן חייבים לשלם אח"כ]


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @master זה כבר פרט טכני קטן. פשוט לשנות שורת קוד- במקם עדכון אחד ליום יעשו כמה עדכונים ליום או אפילו עדכון מיידי בכל שינוי

    הלוואי,
    זה שינוי מאד משמעותי בכל המערכת.


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @master זה כבר פרט טכני קטן. פשוט לשנות שורת קוד- במקם עדכון אחד ליום יעשו כמה עדכונים ליום או אפילו עדכון מיידי בכל שינוי

    זה לא שורת קוד זה שורת מציאות - המסופונים לא מסונכרים מיידית כי זה לא אפשרי (לא בכל אוטובוס יש חיבור ולא בכל מקום החיבור עובד), וגם לא רוצים להיות תלויים בתקשורת הדיוק כפי שאמר @חיים12. המסופון של הנהג עצמאי ובלתי תלוי בתקשורת.
    ככה נעניתי בעבר.

  • מורחק

    @master לא התכוונתי שזה שינוי שצריך פשוט לשבת היום כמה דקות ולשנות זאת וברשעות [אגד נולדו בשביל לדפוק את החרדים לא?!...] הם לא עושים זאת.
    הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו'

  • מורחק

    @dovid באופן עקרוני אמור להיות בכל אוטובוס חיבור. נכון שישנם אוטובסים שאין רק זה דבר שאשפר לטפל בו.
    במקסימום אז יהיה כמה פעמים ביום עדכון ולא כל רגע. [ברגע שהמערכת תרגיש שיש לה עדכונים ויש לה חיבור היא תשלח את הנתונים]


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @master לא התכוונתי שזה שינוי שצריך פשוט לשבת היום כמה דקות ולשנות זאת וברשעות [אגד נולדו בשביל לדפוק את החרדים לא?!...] הם לא עושים זאת.
    הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו'

    כפי ש @dovid כתב זה לא אפשרי הן מחינת הציוד, והן מבחינת שלא ניתן להסתמך על זה.

  • מורחק

    @master וכפי שעניתי לו...


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @dovid באופן עקרוני אמור להיות בכל אוטובוס חיבור. נכון שישנם אוטובסים שאין רק זה דבר שאשפר לטפל בו.
    במקסימום אז יהיה כמה פעמים ביום עדכון ולא כל רגע. [ברגע שהמערכת תרגיש שיש לה עדכונים ויש לה חיבור היא תשלח את הנתונים]

    זה לא כ"כ פשוט כמו שאתה חושב,
    אם אתה באמת יורד לפרטים תרד עד הסוף,
    אם ביצעת הטענה והגעת לאוטובוס שלא עבר תקשורת מאז שהשתמשת (כורח המציאות שזה יהיה לפחות כ15% מכלל האוטובוסים בכביש) מה תגיד אז ?
    יש עוד המון היבטים,
    דווקא איך שהתרשמתי יש נכונות אך אין פתרון.

  • מורחק

    @master אם יש נכונות אפשר לטפל ב15 % הנותרים.
    מה קורה היום כשנאבד המכשיר והאוטובוס האחרון לא היה מעודכן?
    גם אם זה לא פתרון מלא זה וודאי פתרון של 85% גם לשיטתך.

    בקיצור אני חוזר נכון, זה לא רק שורת קוד אחת כמו שאולי כתבתי אבל זה לא שינוי כל המערכת ובנכונות אמיתית אפשר לפתור זאת.
    אגב ברכבת לכאורה לא אמורה להיות כל בעיה [אמנם שם זה כמעט לא נצרך למעט ילדים קטנים שמעדיפים לא להביא להם כרטיס אשראי]


  • אם כבר רב קו, אני יעלה כמה היבטים נוספים הדורשים שינוי.

    1. מדוע לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי אצל הנהג? רק מזומן.

    2. הנושא יותר רלוונטי כעת שהנהגים מפסיקים לקבל תשלום, העברת כרטיס אשראי ותשלום במחיר מלא יכול להקל על הנוסעים המזדמנים מבלי להתיש אותם שיהיה כרטיס רב-קו זמין.

    3. מדוע הכרטיס אינו יכול לרדת ליתרת חובה, נניח חסר 10 אג' למחיר הנסיעה, אפשר לאפשר לרדת ליתרת חובה של סכום קטן (עד שקל) שיתקזז בהטענה הבאה,
      בקופת משרד התחבורה ישנו יתרות של כרטיסים שהלכו לאיבוד ולא נדרשו ולכן לא מדובר כאן בהוצאה תקציבית למימון רק שימוש בכספים לטובת הנוסעים ואין ספק שהכסף יחזור בהטענה הבאה. מה גם שהנוסעים משלמים מראש על ערך צבור, כך שהכסף קיים.


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    הכוונה הייתה שלא צריך לעשות שינוי בכל המערכת ולהחליף מכשירים ותוכנות וכו' וכו' אלא רק לשדרג רכיבים מסויימים ושרתים וכדו'

    @aiib אתה חושב שזה כ"כ פשוט?
    לפעמים שינוי קטן במערכת מצריך לתכנן כמעט הכל מהתחלה

    @חיים12 אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    מדוע לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי אצל הנהג? רק מזומן.

    @חיים12 באופן עקרוני שיטת השלום באוטובוסים היא תשלום מזומן ולא באשראי.
    הסבר: אופן החישוב בין חברת האוטובוסים למשרד התחבורה היא חיוב ע"י מזומן בלבד (ככה אני יודע ממקור) ולכן לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי חברת האוטובוסים מקבלים את הכסף מהנוסעים באותו היום.

    כרטיס הרב קו זה כמו כרטיסיה חכמה רק שאתה יוכל להטעין בה לפי אשכולים.
    אם היה ניתן להטעין את הרב קו בכסף רגיל ולהשתמש בו בכל האשכולים באופן חופשי זה היה לא מגביל אף אחד.

  • מורחק

    @zvinissim ערך צבור מתאים לכל האשכולים


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @zvinissim ערך צבור מתאים לכל האשכולים

    אני כותב את מה שידוע לי
    אני בד"כ עם רכב כך שיוצא לי מעטים מעטות שאני מתנייד באוטובוס.
    אם אני טועה אז תקן אותי


  • @חייםיודלביץ כיום ביצוע פעולה ברב קו מחייבת חיבור פיזי לקורא, כל עוד זה לא ישונה אין על מה לדבר, יש כיוון לשינוי לפי הדיווחים בתקשורת.
    ניתן לעשות הזמנת טעינה בטלפון אבל זה יחייב הנחת הרב קו על קורא כדי לממש טעינה בפועל

  • מורחק

    @zvinissim אז אני יתקן אותך....
    ערך צבור הוא ארנק דיגיטלי לחלוטין כך שאפשר להשתמש בו בכל מקום בארץ.

    הנושא של אשכולים קשור ל 3 נקודות:

    1. נסיעה בתוך אותו אשכול ב90 דקות ללא תוספת תשלום.
    2. במידה וקונים ניקובים -כרטיסיה היא מתאימה לאשכול שלה.
      3 בהתאמה למספר 1 בחופשי חודשי שנתי וכדו' ניתן ליסוע ללא תשלום בהתאם לאשכול שנרכש.
      נסיעה טובה!...
  • מורחק

    אנחנו מספלספים כאן כאילו אנחנו נהגי מוניות שמנהלים את המדינה...
    בכל אופן אחד מהניקים ציין שהוא ראה שיש נכונות אז אולי באמת יש כאן נציגים של הקומות הבכירות יותר.... אז אנסה לשפר את הצעתי.

    במידה וצודקים הטוענים שזה דורש החלפה גדולה וכו' וב15 אחוז מהאוטובוסים אין גישה לרשת וכו' וכו' אפשר לעשות שבמאגר המידע יהיה גם מספר כרטיס אשראי [כמו שהיום נשמר באופצייה באתר רב קו אונליין] וכך גם אם יעלה על אוטובוס שאין לו גישה לרשת ברגע שהואטובוס יתחבר למאגר הוא יחייב את כרטיס האשראי במידה וברב קו לא הייתה כרטיסיה.
    כמובן שמי שיכניס למאגר את פרטי האשראי יהיה לו בצ'יפ של הרב קו אישור על כך וכך הוא יאושר לתשלום בצורה הזו.
    מי שלא הבין אשמח לענות....
    אני ואתה נשנה את העולם.....

  • תכנות

    בא נגיד כך, יש את אתר "רב קו און ליין", איני יודע מי הבעלים, האם הוא פרטי או של משרד התחבורה, אבל יש שם בחור נחמד מאוד שאפשר לעשות איתו הרבה דברים. והוא נכון ופתוח להצעות.
    אני אישית דיברתי איתו, ואני חושב שמולו גם עבדו בנדרים פלוס.

    אבל מה שאי אפשר לעשות דרך האתר, יהיה הרבה יותר מורכב לשנות.

    האם אין מספיק זמינות לקוראי צ'יפים בעמדות נדרים פלוס/קהילות?

    בפעם עשיתי תוכנה שמתלבשת על קול הלשון ומציעה את אותה אופציה.
    אם מישהו ירצה...

  • מורחק

    @מנצפך אם הוא נכון ופתוח להצעות שיבטל את חובת קורא הכרטיסים המיושן של רב קו אונליין...


  • @aiib ומה יהיה במקום ?

  • מורחק

    @מעמד קורא מובנה במחשב או כל קורא אחר ולא מייושן כמו היום עם תוכנה מוזרה שעושה הרבה בעיות


  • @aiib אתה מדבר על הקורא של העמדות נדרים פלוס וקהילות, נכון ?
    לא על המחשב הביתי

  • מורחק

    @מעמד לא, אני מדבר דווקא על הביתי
    של נדרים פלוס אני לא מכיר


  • @aiib אמר בהאם יש הטענת רב קו בטלפון ?:

    @מעמד קורא מובנה במחשב

    אז איך יעשו את זה ?
    הרי יש אלפי מחשבים
    מה הם יעשו מבצע ויתקינו בכל המחשבים קורא ?

  • מורחק

    @מעמד יש הרבה מחשבים שיש להם קורא מובנה ויש הרבה אנשים שיש להם קורא נורמלי. מה עשו ברב קו אונליין עשו הזמנה של מאות אלפי יחידות של קורא מיושן שדורש תוכנה דפוקה שהרבה פעמים לא עובדת התקנה לא אסתתית ופעולה בעייתית ורק הוא יכול לעבוד עם האתר שלהם. במקום לפתוח את השוק למי שרוצה להיכנס או למי שיש לו כבר קורא

בא תתחבר לדף היומי!