למה אסור להשתמש ברכבת בעל 256 זוגי גלגלים בשווייץ?
-
בשווייץ יש תקנה שאסור שיהיה לרכבת בדיוק 256 זוגי גלגלים
התוכלו לנחש למה?
תשובה:
יש מקטעים בפסי הרכבת שיש בהם רק נתיב אחד, יש חיישנים שצריכים לזהות כל רכבת שעובר עליהם. חיישן אחד בתחילת מקטע וחיישן שני בסוף המקטע, החיישנים שומרים ב"זכרון" שלהם מספר הגלגלים שעברו בכניסה, ועד שאותו מספר גלגלים מזוהים ביציאה מהמקטע, המקטע נרשם כ"בשימוש" ולא נותנים לרכבת שנוסע בכיוון השני ליכנס. החיישנים משתמשים בבייט אחד כמקום אחסון למספר הגלגלים. בייט מורכב מ-8 ביטים. המספר הכי גבוה שאפשר לייצג באמצעות 8 ביטים זה 255. כאשר המספר עולה ל-256, הערך של הבייט חוזר לאפס.
רכבת בעל 256 זוגי גלגלים לא יזוהה במערכת (בעיה חמורה...) כי יהיה רשום ש-0 זוגי גלגלים עברו.ציטוט מתוך ספר שמדווח על התופעה:
נתקלתי בהרבה מקרים שהשתמשו בטלאי בתוכנה כדי לכסות על פגימה של חומרה, אבל רק בשוויץ נתקלתי בפאצ' ביורוקרטי לבעית חומרה
-
@קומפיונט כתב בלמה אסור להשתמש ברכבת בעל 256 זוגי גלגלים בשווייץ?:
@yossiz ומה יקרה אם יהיו 512 זוגות גלגלים? למה זה כן מותר?
512 גם יהיה את אותה בעיה, הכוונה לכל מספר שמתחלק ב 256 ללא שארית,
בכל מקרה יכול להיות שם בעיות בכללי עם כל רכבת של מעל 256שני חיישנים
במרחק של 3 ק״מ אחד מהשני,רכבת ארוכה 2 ק״מ ובעלת 257 זוגות סרנים
הוא עובר בראשון והחיישן הראשון מעלה את המספר סרנים עד שמגיע אל 256 ואז שוב 1,2
הוא כרגע על 2,הרכבת מגיע אחרי דקה אל החיישן השני, 1,2 והופ, החיישן פותח את הרמזור