הצעה לפתרון למכת הצינתוקים
-
מסתבר שיש חברות בחו"ל שיש להם שירות דומה
https://www.telus.com/en/support/article/call-control-explained -
כמו כולם אני סובל ממכת הצינתוקים והספאם למינהם, ובגלל זה אני כמעט לא עונה למספרים לא מוכרים ולפעמים גם מפספס לקוחות.
חוק הספאם לא שינה כלום בעיקר כי יש בעיה הלכתית בפניה לערכאות (אם היה מותר הייתי פותח קו כשר חדש ואוסף תיעוד של כל מי שמחייג לקו ועושה 30K לחודש) ולכן החגיגה נמשכת.לפני תקופה שר התקשורת חתם על רפורמה שמבטלת את הקש"ג תוך 3 שנים זה אולי יוריד את הצינתוקים מהקווים שהמודל העסקי שלהם הוא דקות שיחה, אבל שאר קמפיינים של התרמות וכדו' יהיו עוד יותר זולים והחגיגה תמשיך אפילו עוד יותר.
לכן נראה לי שהפתרון הוא שהחברות יעשו מנגנון לזיהוי בוטים, וזה יעבוד משהו בסגנון הזה:
-
לכל מנוי יש רשימה לבנה של מספרים שיכולים להתקשר אליו המנוי שיכול להוסיף מספרים באופן ידני.
-
אם המנוי הוציא שיחה למספר מסויים המספר נוסף לרשימה הלבנה ( או שלא לפי הגדרת המנוי).
-
מספר שלא מופיע ברשימה הלבנה של המנוי יועבר בפעם הראשונה שהוא מתקשר למנוי למענה אוטומטי שמבקש ממנו להקיש מספר רנדומלי, ואחרי ההזדהות המספר נכנס לרשימה הלבנה של המנוי.
-
אם יש מספר שמחייג להרבה מנויים בו זמנית הוא יעבור מנגנן אימות יותר מורכב, למשל "הנך מקבל כעת צינתוק חוזר אנא הקש את הספרות האחרונות של המספר".
-
במקרה שהמנוי צריך לקבל שיחה ממנגון אוטומטי כל שהוא כמו הבנק, והוא לא יודע מה המספר שיחייג הוא יכול לבטל את החסימה לX דקות.
-
חברה שתתחייב שהיא לא מפעילה מרכזיות על קומה מסויימת יכולה להוסיף את המספרים שלהם אוטומטית לרשימה הלבנה (אם המנוי מעוניין הוא יכול לבטל גם את זה).
-
בכל מקרה אם מנוי סימן מספר ברשימה שחורה הוא יחסם בלי אפשרות לאימות.
אמנם עם כל זה החברות שמספקות את הפלטפורמה לצינתוקים יכולים לבנות בוט עם המרת דיבור לטקסט ולהבין בדיוק מה האתגר ולהקיש את הספרות הנכונות אבל
- זה היה יותר מורכב
- זה יוריד להם את הלגיטימציה שיש להם כיום שהם מספקים את השירות הזה למנויים שמעוניינים בקבלת הודעות ותזכורות, אבל הם לא יכולים לומר את זה על מנגנון מורכב שיכול לשמש רק לספאמרים.
אם המנגנון הזה יעיל כל מחה שצריך זה את השיתוף פעולה של חברת תקשורת אחת שתבין שיש קהל גדול שיניידו אליהם בשביל השירות הזה, ואחרי שחברה אחת תעשה את זה אולי גם עוד חברות יבינו שכדאי להם לעשות את זה (בכל מקרה החברה הראשונה תרוויח כי הקהל המבוגר לא נוטה לנייד כל כמה חודשים והם הכי סובלים מהצינתוקים).
אני מאמין שאפשר לשפר את המנגנון שיהיה יותר יעיל ושיפתור את כל מקרי הקצה, לכן אני מציע את הרעיון כאן בשביל לפתוח על זה דיון ציבורי, ולשמוע הערות והארות מהקהל.
@nigun עד שייושמו כל הפתרונות הללו, מה שאני עושה בכל השיחות של ההתרמות זה להקיש 1 למענה אנושי, ולחכות בסבלנות, מרגע ההפניה זה עולה להם כסף על הראוטינג... סתם להעניש אותם.
את אלו שעושים את זה בצורה מרגיזה ממש של "הלו, שלום" וגורמים לך לענות להם ולהרגיש מטומטם, אני מטריל עוד יותר... -
-
@nigun עד שייושמו כל הפתרונות הללו, מה שאני עושה בכל השיחות של ההתרמות זה להקיש 1 למענה אנושי, ולחכות בסבלנות, מרגע ההפניה זה עולה להם כסף על הראוטינג... סתם להעניש אותם.
את אלו שעושים את זה בצורה מרגיזה ממש של "הלו, שלום" וגורמים לך לענות להם ולהרגיש מטומטם, אני מטריל עוד יותר... -
@edb1997 אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
מצאתי את הפרוספקט הזה: פרוספקט ישיבות.pdf. ניסיתי לברר איך יוצרים איתם קשר, מעניין באמת מה הם מתכוננים לעשות והאם זה באמת יכול להיות פיתרון לנושא.
בנוי על תשתית של ******? נשמע קצת חשוד
@nigun כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@edb1997 אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
מצאתי את הפרוספקט הזה: פרוספקט ישיבות.pdf. ניסיתי לברר איך יוצרים איתם קשר, מעניין באמת מה הם מתכוננים לעשות והאם זה באמת יכול להיות פיתרון לנושא.
בנוי על תשתית של *****? נשמע קצת חשוד
היזם של סים קהילות פנה אלי ואמר שזה יוזמה פרטית שלו, והוא רק עשה את הפיתוח אצל ***** (אני חשדתי שזה יוזמה של ****** בהתחלה)
-
@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@EBA זה תורם אולי ל"הענשה" שלהם (ולבזבוז זמן נוסף שלך), זה לא יגרום להם לצנתק פחות...
לא מדויק, מוקדי התרמה שמטרילים אותם בד"כ לא מצנתקים שוב
-
@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@EBA זה תורם אולי ל"הענשה" שלהם (ולבזבוז זמן נוסף שלך), זה לא יגרום להם לצנתק פחות...
אם זה יהפוך לנורמה,
ומכל צנתוק יהיה להם אחוזים משמעותיים של מטרילים,
ויכול להיות שמספיק אפי' רק 10%.
הם יפסיקו ועוד איך. -
@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@EBA זה תורם אולי ל"הענשה" שלהם (ולבזבוז זמן נוסף שלך), זה לא יגרום להם לצנתק פחות...
אם זה יהפוך לנורמה,
ומכל צנתוק יהיה להם אחוזים משמעותיים של מטרילים,
ויכול להיות שמספיק אפי' רק 10%.
הם יפסיקו ועוד איך.@מלא קודם כל אין שום סיבה שזה יהפוך לנורמה, לרוב האנשים אין את האנרגיה לעשות את זה,
ובכלל אני לא חושב שזה מוסרי "להטריל" (אפשר לקרוא לזה במילים פחות עדינות ויותר אמיתיות) את הטלפנ/ית המסכן שעובד בזה כי אין לו ברירה, זה ממש לא יגרום לבוס שלו להפסיק את זה, הרווח שמתקבל בהתרמות האלה מכסה היטב את האחוזים של המטרילים),
למי בדיוק זה יגרום להפסיק? הטלפנית המסכנה בין כה לא היתה עובדת בעבודה נוראית כזאת אם היתה לה אופציה אחרת, אז מה הרווחת - שציערת יהודי ואולי הרווחת שיחת טלפון אחת פחות? -
@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@EBA זה תורם אולי ל"הענשה" שלהם (ולבזבוז זמן נוסף שלך), זה לא יגרום להם לצנתק פחות...
אם זה יהפוך לנורמה,
ומכל צנתוק יהיה להם אחוזים משמעותיים של מטרילים,
ויכול להיות שמספיק אפי' רק 10%.
הם יפסיקו ועוד איך. -
@מלא קודם כל אין שום סיבה שזה יהפוך לנורמה, לרוב האנשים אין את האנרגיה לעשות את זה,
ובכלל אני לא חושב שזה מוסרי "להטריל" (אפשר לקרוא לזה במילים פחות עדינות ויותר אמיתיות) את הטלפנ/ית המסכן שעובד בזה כי אין לו ברירה, זה ממש לא יגרום לבוס שלו להפסיק את זה, הרווח שמתקבל בהתרמות האלה מכסה היטב את האחוזים של המטרילים),
למי בדיוק זה יגרום להפסיק? הטלפנית המסכנה בין כה לא היתה עובדת בעבודה נוראית כזאת אם היתה לה אופציה אחרת, אז מה הרווחת - שציערת יהודי ואולי הרווחת שיחת טלפון אחת פחות?@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@מלא קודם כל אין שום סיבה שזה יהפוך לנורמה, לרוב האנשים אין את האנרגיה לעשות את זה,
אולי פרסום במקומונים/מודעות יגרום הירתמות המונית כזו, ועל הדרך יבואו רעיונות אפקטיביים יותר.
ובכלל אני לא חושב שזה מוסרי "להטריל" (אפשר לקרוא לזה במילים פחות עדינות ויותר אמיתיות) את הטלפנ/ית המסכן שעובד בזה כי אין לו ברירה, זה ממש לא יגרום לבוס שלו להפסיק את זה, הרווח שמתקבל בהתרמות האלה מכסה היטב את האחוזים של המטרילים),
הטיעון הזה נכון רק אם זה לא עזור.
אם זה עוזר אני לא מבין איך יכול להיות לא מוסרי ניסיון לחסום התקפה לא מוצדקת כזו על ציבור חסר אונים.
הטלפן המסכן הוא החייל של האוייב, זה יכול להיות בן דוד שלי, אבל כמו שהוא צריך לחיות גם אנחנו צריכים. -
@צדיק-תמים כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
@מלא קודם כל אין שום סיבה שזה יהפוך לנורמה, לרוב האנשים אין את האנרגיה לעשות את זה,
אולי פרסום במקומונים/מודעות יגרום הירתמות המונית כזו, ועל הדרך יבואו רעיונות אפקטיביים יותר.
ובכלל אני לא חושב שזה מוסרי "להטריל" (אפשר לקרוא לזה במילים פחות עדינות ויותר אמיתיות) את הטלפנ/ית המסכן שעובד בזה כי אין לו ברירה, זה ממש לא יגרום לבוס שלו להפסיק את זה, הרווח שמתקבל בהתרמות האלה מכסה היטב את האחוזים של המטרילים),
הטיעון הזה נכון רק אם זה לא עזור.
אם זה עוזר אני לא מבין איך יכול להיות לא מוסרי ניסיון לחסום התקפה לא מוצדקת כזו על ציבור חסר אונים.
הטלפן המסכן הוא החייל של האוייב, זה יכול להיות בן דוד שלי, אבל כמו שהוא צריך לחיות גם אנחנו צריכים. -
-
אני לא הבנתי בהתחלה על איזה מכה מדובר כי אני מקבל צינתוק לטלפון שלי (מספר כשר) בסביבות פעם בשבוע, אבל כעת פתחתי קו נוסף לבית וראיתי שיש כמה צינתוקים ביום.
אני תולה את זה שאני לא מקבל צינתוקים בכך שמזמן היה תקופה שכל צינתוק שקיבלתי חזרתי למספר חיפשתי אפשרות הסרה והסרתי וחלס, כך נהגתי לעשות ברוב הצינתוקים
כנראה שזה הסיבה לשקט.
לעצם הדבר של לענות ולצעוק על הטלפנית לדעתי לא עוזר כלום, הטלפניות מודרכות להסביר פנים ולהציע בעדינות שהם מסירים מרשימת התפוצה וזה בהחלט מה שהן עושות.
מנהלי קמפיין מקבלים דוח ביצוע והם לא מתחילים בכלל לבדוק כמה שיחות היו עם תלונות וכו' אלא כמה העלויות וכמה נכנס, כל עוד הרווח יותר מהפסד אין לו שום סיבה להפסיק.
ואגב לגבי תביעת ספאם אני לא בקי ומומחה אבל יש סעיף שמותר לבקש תרומות (ולאפשר לצאת מרשימת התפוצה), לכאורה קווי נייעס יותר חשופים לתביעות ספאם של צינתוק ללא משמעות. -
אני לא הבנתי בהתחלה על איזה מכה מדובר כי אני מקבל צינתוק לטלפון שלי (מספר כשר) בסביבות פעם בשבוע, אבל כעת פתחתי קו נוסף לבית וראיתי שיש כמה צינתוקים ביום.
אני תולה את זה שאני לא מקבל צינתוקים בכך שמזמן היה תקופה שכל צינתוק שקיבלתי חזרתי למספר חיפשתי אפשרות הסרה והסרתי וחלס, כך נהגתי לעשות ברוב הצינתוקים
כנראה שזה הסיבה לשקט.
לעצם הדבר של לענות ולצעוק על הטלפנית לדעתי לא עוזר כלום, הטלפניות מודרכות להסביר פנים ולהציע בעדינות שהם מסירים מרשימת התפוצה וזה בהחלט מה שהן עושות.
מנהלי קמפיין מקבלים דוח ביצוע והם לא מתחילים בכלל לבדוק כמה שיחות היו עם תלונות וכו' אלא כמה העלויות וכמה נכנס, כל עוד הרווח יותר מהפסד אין לו שום סיבה להפסיק.
ואגב לגבי תביעת ספאם אני לא בקי ומומחה אבל יש סעיף שמותר לבקש תרומות (ולאפשר לצאת מרשימת התפוצה), לכאורה קווי נייעס יותר חשופים לתביעות ספאם של צינתוק ללא משמעות.@חוקר כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
לעצם הדבר של לענות ולצעוק על הטלפנית לדעתי לא עוזר כלום, הטלפניות מודרכות להסביר פנים ולהציע בעדינות שהם מסירים מרשימת התפוצה וזה בהחלט מה שהן עושות.
אם זה פעולת יחיד זה נכון.
אם זה יהיה עם קמפיין ספונטני, סביר להניח שפשוט לא תהיה טלפנית שתהיה מסוגלת לעבוד ככה. אני לא בעד לצעוק על אדם חף משפע אבל בהחלט חושב שאחרי הכל הם השליח האנושי שנשלח לקבל תועלת מהפעולה הנבזית הזו, ובהחלט אפשר להעביר להם מסר אחיד ושובר.
לדעתי אם תהיה לתופעה גל חזק של דלגיטמציה, זה פשוט ייעלם מהעולם. -
השאלה על מה פה הדיון, על הצינתוקים בכללי או על התרמות.
יש להפריד ביניהם.
אם מה שמציק הוא עצם הצינתוק שבן אדם מקבל שיחה ועד שמוציא את המכשיר מהכיס זה מתנתק, הא זה צינתוק, וזה מרגיז, אז זה בדר"כ קווי נייעס וכו' וא"כ לא רלוונטי הדיון של לומר לטלפנית שזה מטריד.
רק התרמות (שבדר"כ זה לא צינתוק אלא צלצול ארוך) תוכל אולי לפתור בדרך זו.
למרות שאני גם לא מאמין, מסיבה פשוטה, המוסדות ששולחים קמפיינים באמת לא מעוניינים לנכסס לאנשים וגם חבל להם לשלם את הכמה אגורות על מישהו שבין כך לא יתרום, וא"כ גם אם יהיו 150000 אלף באותו קמפיין שהגיעו לטלפנית והתלוננו ולמעשה הטלפניות יסירו אותם מהרשימה זה לא ימנע אותם מלהמשיך לחייג למי שלא הסיר.
וממה נפשך אלו שאין להם בעיה לתרום מסתבר שגם לא בוער להם להסיר את עצמם.
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין. -
השאלה על מה פה הדיון, על הצינתוקים בכללי או על התרמות.
יש להפריד ביניהם.
אם מה שמציק הוא עצם הצינתוק שבן אדם מקבל שיחה ועד שמוציא את המכשיר מהכיס זה מתנתק, הא זה צינתוק, וזה מרגיז, אז זה בדר"כ קווי נייעס וכו' וא"כ לא רלוונטי הדיון של לומר לטלפנית שזה מטריד.
רק התרמות (שבדר"כ זה לא צינתוק אלא צלצול ארוך) תוכל אולי לפתור בדרך זו.
למרות שאני גם לא מאמין, מסיבה פשוטה, המוסדות ששולחים קמפיינים באמת לא מעוניינים לנכסס לאנשים וגם חבל להם לשלם את הכמה אגורות על מישהו שבין כך לא יתרום, וא"כ גם אם יהיו 150000 אלף באותו קמפיין שהגיעו לטלפנית והתלוננו ולמעשה הטלפניות יסירו אותם מהרשימה זה לא ימנע אותם מלהמשיך לחייג למי שלא הסיר.
וממה נפשך אלו שאין להם בעיה לתרום מסתבר שגם לא בוער להם להסיר את עצמם.
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין.@חוקר כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
השאלה על מה פה הדיון, על הצינתוקים בכללי או על התרמות.
יש להפריד ביניהם.
אם מה שמציק הוא עצם הצינתוק שבן אדם מקבל שיחה ועד שמוציא את המכשיר מהכיס זה מתנתק, הא זה צינתוק, וזה מרגיז, אז זה בדר"כ קווי נייעס וכו' וא"כ לא רלוונטי הדיון של לומר לטלפנית שזה מטריד.
רק התרמות (שבדר"כ זה לא צינתוק אלא צלצול ארוך) תוכל אולי לפתור בדרך זו.
למרות שאני גם לא מאמין, מסיבה פשוטה, המוסדות ששולחים קמפיינים באמת לא מעוניינים לנכסס לאנשים וגם חבל להם לשלם את הכמה אגורות על מישהו שבין כך לא יתרום, וא"כ גם אם יהיו 150000 אלף באותו קמפיין שהגיעו לטלפנית והתלוננו ולמעשה הטלפניות יסירו אותם מהרשימה זה לא ימנע אותם מלהמשיך לחייג למי שלא הסיר.
וממה נפשך אלו שאין להם בעיה לתרום מסתבר שגם לא בוער להם להסיר את עצמם.
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין.בשביל "לעזור" למוסדות האלו לגבש רשימה מצומצמת ואיכותית יותר אני מוכן לפתוח מאגר מספרי טלפון של אנשים שלא מוכנים לתרום לארגונים שמצנתקים
אם הארגונים האלו ירצו נפתח עבורם גם כלי שיסיר מהאקסלים שלהם כל מספר שיהיה במאגר שלנו -
השאלה על מה פה הדיון, על הצינתוקים בכללי או על התרמות.
יש להפריד ביניהם.
אם מה שמציק הוא עצם הצינתוק שבן אדם מקבל שיחה ועד שמוציא את המכשיר מהכיס זה מתנתק, הא זה צינתוק, וזה מרגיז, אז זה בדר"כ קווי נייעס וכו' וא"כ לא רלוונטי הדיון של לומר לטלפנית שזה מטריד.
רק התרמות (שבדר"כ זה לא צינתוק אלא צלצול ארוך) תוכל אולי לפתור בדרך זו.
למרות שאני גם לא מאמין, מסיבה פשוטה, המוסדות ששולחים קמפיינים באמת לא מעוניינים לנכסס לאנשים וגם חבל להם לשלם את הכמה אגורות על מישהו שבין כך לא יתרום, וא"כ גם אם יהיו 150000 אלף באותו קמפיין שהגיעו לטלפנית והתלוננו ולמעשה הטלפניות יסירו אותם מהרשימה זה לא ימנע אותם מלהמשיך לחייג למי שלא הסיר.
וממה נפשך אלו שאין להם בעיה לתרום מסתבר שגם לא בוער להם להסיר את עצמם.
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין.@חוקר כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין.
זה תיאוריה, לדעתי אין קבוצה של אנשים שמוכנה שכל קמפיין שיתקשר אליהם הם יתרמו או מאגר אני רוצה שיתרימו אותי במערכות אוטומטית אין דבר כזה.
יש קהל ענק שאם מתקשרים אליו מארגון שהוא מכיר הוא ישקול לתרום, כשתשאל אותו אתה מוכן להיכלל במאגר פניות של קופת העיר, בוני עולם, ועד הרבנים, ועוד אינספור קופות התשובה תהיה שלילית.
-
@חוקר כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
אז מה המוסד הרוויח? זיקוק של רשימת התפוצה לרשימה יותר איכותית. וחיסכון בעלויות הקמפיין.
זה תיאוריה, לדעתי אין קבוצה של אנשים שמוכנה שכל קמפיין שיתקשר אליהם הם יתרמו או מאגר אני רוצה שיתרימו אותי במערכות אוטומטית אין דבר כזה.
יש קהל ענק שאם מתקשרים אליו מארגון שהוא מכיר הוא ישקול לתרום, כשתשאל אותו אתה מוכן להיכלל במאגר פניות של קופת העיר, בוני עולם, ועד הרבנים, ועוד אינספור קופות התשובה תהיה שלילית.
-
@by6199 כתב בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
זה תיאוריה, לדעתי אין קבוצה של אנשים שמוכנה שכל קמפיין שיתקשר אליהם הם יתרמו או מאגר אני רוצה שיתרימו אותי במערכות אוטומטית אין דבר כזה.
יש אנשים שמשתכנעים מההודעה הדרמטית כנראה.
@nigun אני לדוגמא כשמתקשרים אלי מקופת העיר או ארגון אחר שאני מכיר ויש לי בדיוק מעשרות זמין וכדו' אני נותן בשמחה
אבל מכאן ועד להפוך את זה להטרדה מתמשכת הדרך ארוכה -
@nigun אני לדוגמא כשמתקשרים אלי מקופת העיר או ארגון אחר שאני מכיר ויש לי בדיוק מעשרות זמין וכדו' אני נותן בשמחה
אבל מכאן ועד להפוך את זה להטרדה מתמשכת הדרך ארוכה@קינג-קומפיוטר לעולם אל תיתן פרטי אשראי בשיחה נכנסת שלא הזמנת
אף פעם בשום מצב -
@קינג-קומפיוטר לעולם אל תיתן פרטי אשראי בשיחה נכנסת שלא הזמנת
אף פעם בשום מצב@edb1997 אם זה קופת העיר אני לא אומר להם פרטי אשראי הם פשוט יודעים את הכרטיס שלי...
אני נותן לנציגה את הארבע ספרות ואומר לה לחייב (כרטיס עם מסגרת של פחות מ1000 כך שלא יכול לצאת נזק גדול מידי)