משחק שחמט
-
אתה יודע לבצע הוראות בNPM?
@בער https://github.com/meganbmartinez/ChessAlliance -
@משתמש-תמים
לא -
https://www.mathsisfun.com/games/chess.html
עריכה: אם התכוונת למשהו שפתוח בנטפרי, זאת לא תוכנה כמובן
-
אתה פיתחת? זה מרשים מאוד!
אכן. אני כתבתי את התוכנה.
למען האמת את מנוע החישוב של המהלכים לא אני פיתחתי, יש מנוע שחמט חזק שנכתב בשפת C, ואני השתמשתי בו (תוכל לראות ב-ProcessManager שיש תת תוכנה שרצה תחת התוכנה הראשית) בכל מהלך התוכנה שולחת לו את רצף המהלכים מתחילת המשחק והמנוע מחזיר את המהלך הכי טוב.
אבל הגרפיקה, הכללים של השחמט, המהלכים החוקיים - זה אני כתבתי.
תאמת שניסיתי לבנות מנוע שחמט עצמאי, אבל התייאשתי בגלל בעיות של ביצועים (לחישוב רק של 4 מהלכים לקח חצי דקה. הטכנולוגיה המועדפת בתוכנות שחמט היא בינה מלאכותית ולא חישוב יבש של כל המהלכים האפשריים. תחשבן שאם הממוצע של מהלכים אפשריים בכל תור הוא 25 מהלכים, עכשיו תעלה בחזקת 8 זה יוצא בערך 150 מיליארד מהלכים לניתוח. התוכנה לא עמדה בזה, בפרט שזה בטכנולוגיית NET. שגם ככה סובלת מבעיות ביצועים)
דרך אגב, המנוע הנ"ל הוא חזק מאוד, כמעט אין אפשרות לנצח אותו, אפילו ברמה נמוכה, ואפילו ברמה 1. כשנתתי לו לשחק מול עצמו, תמיד זה נגמר בתיקו.
-
בפרט שזה בטכנולוגיית NET. שגם ככה סובלת מבעיות ביצועים
דוקא חישובים מתמטיים טהורים כמו אלו, נראה לי שה-JIT של דוטנט יכול מאוד למטב (לפעמים עם עזרת המתכנת שיודע איך לכתוב את זה בצורה נבונה שלא יפריע למיטובים)
אבל אני מסכים שבניית מנוע שחמט לבד הוא פרוייקט מדי גדול להצליח בצורה שיתחיל להתחרות במנועים הטובים -
עכשיו תעלה בחזקת 8 זה יוצא בערך 150 מיליארד מהלכים לניתוח. התוכנה לא עמדה בזה, בפרט שזה בטכנולוגיית NET. שגם ככה סובלת מבעיות ביצועים)
גם כחול עמוק לא חישבה את כל האפשרויות אלא רק
בסיס הנתונים של סיום המשחק כלל הרבה מצבי סיום עם שישה כלים ואת כל מצבי הסיום עם חמישה או פחות כלים.
ואם כל זה היא ניצחה את אלוף העולם כך שאתה לא צריך לשאוף להגיע ליותר משם.
-
-
@משתמש-תמים אמר במשחק שחמט:
גם כחול עמוק לא חישבה את כל האפשרויות אלא רק
אני מסכים אתך לגמרי שלא הגיוני ש'כחול עמוק' חישבה את כל המהלכים האלו (אגב, מזיכרוני, כחול עמוק מחשבת 10 צעדים קדימה..), וזה בדיוק הסיבה שהלוגיקה המועדפת לפיתוח מנוע שחמט צריכה להיות משולבת עם בינה מלאכותית.