דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום
כיווץ
תחומים

תחומים - פורום חרדי מקצועי

💡 רוצה לזכור קריאת שמע בזמן? לחץ כאן!
  1. דף הבית
  2. תכנות
  3. לאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים

לאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים

מתוזמן נעוץ נעול הועבר תכנות
29 פוסטים 13 כותבים 1.6k צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • א מנותק
    א מנותק
    ארכיטקט
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי ארכיטקט
    #1

    שלום רב לציבור הקדוש.
    באירוע משפחתי שהתקיים לאחרונה, פגשתי את דודי שעל ברכיו גדלתי, ובכל מפגש מאז שאני זוכר את עצמי הייתי תוקף אותו בשאלות על מדעים, על מחשבים, ועל מטוסים. הסבלנות שלו היתה יוצאת דופן, ואני זוכר לו את זה עד היום.
    הדוד הזה (שלא אנקוב בשמו), הינו ראש צוות בתעשייה האווירית, כותב קוד להפעלת כטבמי"ם כחול לבן. למעשה הוא "אשכרה" כותב את התוכנה בשפת C שנותנת פקודות לכלי הטיס, טוס מכאן ולך לשם, הפצץ שם והתאבד פה, כשכל זה כמובן מופעל על ידי תחנה בקרקע (שם יושבים "מטיסים") הוא עובד שם כבר מעל שלושים שנה יוצא לעבודה בכל בוקר בשעה מוקדמת מאוד וחוזר הביתה בערב, מלח הארץ מה אני יגיד לכם (הוא איש דתי לאומי).
    למה המפגש הזה הקפיץ אותי?
    ובכן מזה מספר שנים אני טוען וכותב על כך גם כאן, בעקבות ההיכרות הקרובה שלי עם עולם התוכנה והמחשבים, שאין לו שום עתיד, אין לו שום סיכוי להחזיק מעמד ובעוד כמה עשרות שנים (ואולי אפילו פחות מזה) נתחיל לראות דעיכה מהירה מאוד של הטכנולוגיה, וחזרה לעט ודף, אולי אפילו סוס ועגלה מי יודע.
    אפרוש ברשותכם את עיקרי הטיעון שלי להלן:
    ההנחות:
    א) עולם הטכנולוגיה בכלל ועולם המחשבים והתוכנה בפרט הוא עתיר ידע בצורה קיצונית מאוד - אין צורך לשכנע את החברים כאן.
    תחום התוכנה שונה מכל תחומי ההנדסה בדברים הבאים:
    ב) אין לו מגבלת גודל אפשר לכתוב קוד כמה שרוצים, ואף אחד לא מגביל אותך.
    ג) התלויות בין החלקים בו היא גדולה ומורכבת מאוד
    החשיפה של כל חלק בו לבעיה עלולה להפיל את כל החלקים האחרים (ע"ע מתקפות סייבר)
    ד) כמעט ואין מגבלה לשיתופי הפעולה בין אנשים בתחום הזה (ראו כמה ספריות יש בגיטהאב/נוגט וכמה תלויות יש לספריות בספריות/תשתיות נוסיף לזה גם את רשת האינטרנט ושירותי הענן שהם בעצמם שירותים שכולם תלויים בהם והם תלויים במוצרים נוספים)
    ה) כל הנ"ל הולך וגדל ומסתבך מיום ליום
    ו) תשתיות קריטיות צבאיות ואזרחיות כאחת (וממילא אנשים הצורכים אותן) הופכות יותר ויותר תלויות תוכנה ומשובצות מחשב מיום ליום. בתשתיות כאלו "אין סובלנות לבאגים" נקודה.
    ז) נוסיף על זה שכל הסיפור הזה צורך חשמל 24/07

    באם אתם מסכימים עם כל ההנחות דלעיל שהן נראות לי די יכיחות (ניתנות להוכחה) הבה ונתקדם להנחות נוספות שהן יותר פילוסופיות.

    ח) טבע האדם: הולך ומתנוון כאשר הוא משתמש במכשירים ופרוטוזות ה"מקלות" מעליו את החנטריש. במילים פשוטות: מאז שאני משתמש בווייז אני פחות זוכר דרכים וכן הלאה.
    ט) טבע נוסף של האדם/עכבר שככל שישנה רווחה גדולה יותר הוא לא מנצל את המשאבים שהתפנו לתחזוקת הקיים או למחשבות על העתיד, אלא להגדלת הצריכה והניצול.
    י) הילדים שגדלים לתוך עולם הטכנולוגיה+דמוקרטיה+קפיטליזם+פמיניזם, הינם נרקומנים של דופמין, חסרי יכולת דחיית סיפוקים, חסרי יכולת ריכוז, חסרי אישיות בכלל, ובוודאי ובוודאי חסרי יכולת קריאה וכתיבה.

    ועכשיו לטענה:
    על מנת לתחזק את המפלצת של עולם התוכנה שהולכת וגדלה, יש צורך שהאנשים שיצרו אותה, יעבירו את הידע העצום הזה הלאה במסורת.
    לצורך כך עלינו לאתר אנשים עם יכולות יוצאות דופן, בעלי כשרון אדיר, יכולת דחיית סיפוקים, סבלנות של פיל, ושאר רוח, ועוד שלל כישורים ומדות טובות.
    אנשים כאלו אינם מיוצרים כמעט, בסביבה הטכנולוגית+דמוקרטית+קפיטליסטית+פמיניסטית. מייצרים אנשים שהם כל ההיפך ממה שדרוש על מנת לתחזק את העולם הזה.
    גם האנשים עצמם - שפיתחו את המערכות הללו, לא תמיד זוכרים ויודעים לתקן בעיה בדבר שהם בעצמם כתבו לפני כמה שנים.
    לא בטוח בכלל שאין הבדל גדול בין פיתוח לבין העברה של קוד במסורת לדורות הבאים, שכן המפתח שקוע בעניין בצורה שונה מאשר מי שמקבל קוד כתוב לידיו.
    ולכן המסקנה:
    האנושות הלכה רחוק מידי עם הפרוייקט הסופר מסובך הזה, הוא בלתי ניתן להגנה, לתחזוקה, ולהמשך פיתוח. מה שיקרה בהכרח הוא קריסה של הרבה מאוד תחומים ומערכות מחוסר יכולת תחזוקה שלהן, ויצטרכו להתפשר ולעשות ויתורים רבים וחזרה אחורנית בהרבה מאוד תחומים נקודה.
    איפה אנחנו אוחזים היום? האם כבר הגענו לנקודת השיא שממנה אפשר רק לרדת? אינני יודע. ימים יגידו, קשה מאוד לאמוד דבר כזה. אבל ברור שמתחילים לראות סימנים מדאיגים כפי שאספר לכם מייד.
    מה שדוד שלי סיפר לי זה שבתעשייה האווירית עשו לאחרונה איזה פרוייקט שמתבסס על פרוייקט אחר, והביאו אנשים מהפנסיה כדי שיעזרו להם וידריכו אותם בפרוייקט הקודם. אז איזה מין מצב זה שמישהו יוצא לפנסיה ואין אחריו מישהו אחר שירש את כל הידע שלו? זה אומר שבהמשך של אחרי הפנסיה (מוות) כבר לא יוכלו להביא אותו, אלא אם כן התעשייה האווירית מאמינה בסיאנסים ובהעלאה באוב וזו כבר שאלה אחרת.
    אז הבעיה הזו קיימת בכל העולם, בכל התעשיות, בכל הצבאות, שאף אחד לא יבלבל לי במוח. למטוס F35 יש 25 מיליון שורות קוד, יש מכשירים אזרחיים שיש בהם מעל 100 מיליון שורות קוד, אין שום סיכוי שהדבר הזה בר תחזוקה ובר ידיעה של בן תמותה. הבאגים נוצרים במימשקים, ואז מישהו צריך לדבר עם מישהו שצריך לדבר עם עוד מישהו, חלאס עם ההזיות שזה יעבוד. בינתיים כפי טבעו של העכברוש הוא מנצל את הכסף שמוזרם לתעשיות הללו, לוקחים משכורת ורווחים הביתה, ומשאירים את שברי הכלים לדורות הבאים, מתוך הנחה שהכסף הרב שנצבר יוכל "לפתור כל בעיה" הוא לא! כשאין אנשים שיתחזקו את התוכנות, כסף לא יוכל לייצר אותם נקודה.

    אידיאולוגיות גדולות נכנסות למטחנה של עולם המעשה ויוצאות ממנו בפירורים (ווינסטון צ'רצ'יל, סתם סתם, זה שלי)

    י צדיק תמיםצ OdedDvirO Y.Excel.AccessY nigunN 6 תגובות תגובה אחרונה
    14
    • י מנותק
      י מנותק
      יוסף בן שמעון
      השיב לארכיטקט ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @ארכיטקט אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

      מה שדוד שלי סיפר לי זה שבתעשייה האווירית עשו לאחרונה איזה פרוייקט שמתבסס על פרוייקט אחר, והביאו אנשים מהפנסיה כדי שיעזרו להם וידריכו אותם בפרוייקט הקודם. אז איזה מין מצב זה שמישהו יוצא לפנסיה ואין אחריו מישהו אחר שירש את כל הידע שלו? זה אומר שבהמשך של אחרי הפנסיה (מוות) כבר לא יוכלו להביא אותו, אלא אם כן התעשייה האווירית מאמינה בסיאנסים ובהעלאה באוב וזו כבר שאלה אחרת.

      אגב זו הסיבה שלא חזרו לירח מאז שנות השבעים, המהנדסים של המעבורות חלל יצאו לפנסיה, וצריך לבנות הכל מאפס

      O אדרבהא 2 תגובות תגובה אחרונה
      4
      • צדיק תמיםצ מנותק
        צדיק תמיםצ מנותק
        צדיק תמים
        השיב לארכיטקט ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @ארכיטקט זה בדיוק מה שמחזיק את התעשייה, שכל הזמן צריך עוד ועוד וכך הביקוש לא נגמר
        ככה שאולי הפילוסופיה נכונה, אבל המסקנה לא כל כך

        Don’t comment bad code — rewrite it." — Brian W. Kernighan and P. J. Plaugher"
        טיפים

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        3
        • Y.Excel.AccessY מנותק
          Y.Excel.AccessY מנותק
          Y.Excel.Access
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי Y.Excel.Access
          #4

          לגבי הטעויות - היקף הידע:
          לא מסכים...
          לפי זה היה צריך להיות שפייתון לא תהיה קיימת ולא פופולרית, כי היא שפה מפורשת, ומרווח הטעויות שם הרבה יותר גדול מהשפות ה'ישנות'.
          ודאי זה לא עכשוי - עם כל הוויכוח הגדול בין OOP לשפות פונקציונליות (הנחשבות יותר בטוחות), עדיין לא נראית דעיכה ב OOP... וכולנו כותבים JS למרות שהיא מזעזעת מבחינת טעויות.

          אני מאמין שיצטרכו לעשות שפות יותר מאורגנות - RUST, V, GO, ELIXIR ועוד הם שפות חדשות שנכתבו גם על מנת לצמצם באגים.

          בדבר אחד יש ממש התקדמות - הטכנולוגיה שמגלה או מתקנת טעויות -

          • הקומפיילרים ובודקי הטעויות שבסביבות העבודה (מי שמכיר את VISUAL STUDIO בגרסאות יותר ישנות מרגיש הבדל מהותי...),
          • האופטימליות בקמפול הקוד - כך שגם אם נכתב קוד זבל הוא קצת מתוקן... מייקוסופט הודיעו שהם 'עדיין לא' הצליחו לשפר את האלגוריתמים של המשתמשים ב NET.
          • וכמובן - הקוד הרב הקיים דווקא מפשט את התהליך. וכנראה ככל שיהיו יותר פרוייקטים עם באגים מהותיים ותחומים שלא סובלניים לבאגים נראה גם צמיחה של קוד בטוח יותר. וכשקוד נוסה כבר קל יותר לתכנת איתו - נדרשים באמת פחות שורות קוד. (כמו שאם תנסה ליצור פורמס חדשים יהיה לך יותר באגים מאשר להשתמש ב C# WINFORM

          לגבי טבע האדם והדופמין:
          הלוואי שאתה צודק, אבל נראה לי שהכיוון דווקא הפוך.
          ואם כן יהיה כדבריך, לא נראה דעיכה בעולם התוכנה אלא צורה אחרת של תוכנות - יותר עוזרות פיזית / מידע חיוני, ופחות בילויים (אינטרנט חסום לכולם... :))

          ונקווה שהמשיח כבר יבוא ויתקן את העולם לשימוש נכון בכל הטכנולוגיה הזו...

          Y.Excel.Access @ gmail.com

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          4
          • O מנותק
            O מנותק
            one1010
            השיב ליוסף בן שמעון ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @יוסף-בן-שמעון אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

            אגב זו הסיבה שלא חזרו לירח מאז שנות השבעים, המהנדסים של המעבורות חלל יצאו לפנסיה, וצריך לבנות הכל מאפס

            לא חזרו לחלל?!

            י תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • י מנותק
              י מנותק
              יוסף בן שמעון
              השיב לone1010 ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @one1010 לא חזרו לירח, לא נחת אדם על הירח מאז תוכנית אפולו בשנות השבעים

              O תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • O מנותק
                O מנותק
                one1010
                השיב ליוסף בן שמעון ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @יוסף-בן-שמעון יש הבדל בין לנחות על הירח לבין להגיע לתחנת החלל הבינלאומית?
                לא בטוח שזאת הסיבה מה שאתה מציין...
                בוא נגיד את זה אחרת, גם אם יטוסו היום והיה מי שיתחזק את הקוד של פעם לא היו עושים זאת אלא כותבים מאפס...

                י תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • י מנותק
                  י מנותק
                  יוסף בן שמעון
                  השיב לone1010 ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  @one1010 אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                  יש הבדל בין לנחות על הירח לבין להגיע לתחנת החלל הבינלאומית?

                  הבדל עצום, כמו ההבדל בין להגיע לחיפה באוטובוס לבין להגיע לצרפת בערך...

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  3
                  • OdedDvirO מנותק
                    OdedDvirO מנותק
                    OdedDvir
                    השיב לארכיטקט ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @ארכיטקט אמר:

                    לצורך כך עלינו לאתר אנשים עם יכולות יוצאות דופן, בעלי כשרון אדיר, יכולת דחיית סיפוקים, סבלנות של פיל, ושאר רוח, ועוד שלל כישורים ומדות טובות.

                    זה נכון לכל תחום, כל עוד העולם עדיין מתוחזק על ידי בני אדם.
                    ירידת הדורות הכללית לא מונעת את היכולת להיות יוצא דופן יותר מהנורמה, אם כבר, היא רק מורידה את הרף הזה.

                    אבל ברור שמתחילים לראות סימנים מדאיגים ... עשו לאחרונה איזה פרוייקט שמתבסס על פרוייקט אחר, והביאו אנשים מהפנסיה כדי שיעזרו להם וידריכו אותם בפרוייקט הקודם. אז איזה מין מצב זה שמישהו יוצא לפנסיה ואין אחריו מישהו אחר שירש את כל הידע שלו?

                    למה אתה דואג? אותי זה דווקא משעשע לחשוב שאולי ימשכו אותי מבית האבות כדי לבצע איזה שדרוג למערכת ישנה שלי...

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    12
                    • Y.Excel.AccessY מנותק
                      Y.Excel.AccessY מנותק
                      Y.Excel.Access
                      השיב לארכיטקט ב נערך לאחרונה על ידי Y.Excel.Access
                      #10

                      @ארכיטקט אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                      אז הבעיה הזו קיימת בכל העולם, בכל התעשיות, בכל הצבאות, שאף אחד לא יבלבל לי במוח. למטוס F35 יש 25 מיליון שורות קוד, יש מכשירים אזרחיים שיש בהם מעל 100 מיליון שורות קוד, אין שום סיכוי שהדבר הזה בר תחזוקה ובר ידיעה של בן תמותה. הבאגים נוצרים במימשקים, ואז מישהו צריך לדבר עם מישהו שצריך לדבר עם עוד מישהו, חלאס עם ההזיות שזה יעבוד. בינתיים כפי טבעו של העכברוש הוא מנצל את הכסף שמוזרם לתעשיות הללו, לוקחים משכורת ורווחים הביתה, ומשאירים את שברי הכלים לדורות הבאים, מתוך הנחה שהכסף הרב שנצבר יוכל "לפתור כל בעיה" הוא לא! כשאין אנשים שיתחזקו את התוכנות, כסף לא יוכל לייצר אותם נקודה.

                      באמת בתחום החומרה צורת בדיקת הבאגים היא על ידי משוואות מתמטיות, כך שכמות הבאגים קטנה מאוד. הסיבה שבתחום התכנות זה לא כך, כי החומרה יקרה, אבל התוכנית לא.
                      במידה והמפלצת המדוברת תשתחרר, המקסימום שיקרה שליישומים שאין בהם סובלנות לבאגים כמו התעשייה האווירית הנ''ל יצטרכו 'להמציא את הגלגל מחדש' ולבנות הכל כמו בחומרה - עם משוואות מתמטיות לכל תוכנית.

                      באמת SAP היא ממשק לארגונים הכי גדולים, והם מה זה מרובעים... (ניהול תפקידי צוות מאוד קשוח ומסודר), וגם APAP (השפת SERVER של SAP) מאוד פשוטה ובטוחה. אבל כמובן גם הם עדיין לא עברו לבדיקות כאלה יסודיות לפי הידוע לי.

                      Y.Excel.Access @ gmail.com

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • nigunN מנותק
                        nigunN מנותק
                        nigun
                        השיב לארכיטקט ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @ארכיטקט
                        שכחת שAI הולך להשתלט על העולם והוא יבדוק לנו את כל הבאגים?

                        ובכל מקרה הולכים לשכתב את הכטבמי"ם האלו לשפות עיליות ובזבזניות ופשוט ישימו מעבד M1+ 32 RAM ויתנו לזה להתפוצץ מרוב שהחומרה תהיה זולה.

                        מייל: nigun@duck.com

                        by6199B תגובה 1 תגובה אחרונה
                        2
                        • by6199B מנותק
                          by6199B מנותק
                          by6199
                          השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי by6199
                          #12

                          @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                          שכחת שAI הולך להשתלט על העולם והוא יבדוק לנו את כל הבאגים?

                          בינתיים כל כלי הai שאני מכיר מתחום הSeo שווים ברמתם ל translate ומטה.
                          כך שאל תבנה על רמה גבוהה בai

                          nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • nigunN מנותק
                            nigunN מנותק
                            nigun
                            השיב לby6199 ב נערך לאחרונה על ידי
                            #13

                            @by6199 אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                            @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                            שכחת שAI הולך להשתלט על העולם והוא יבדוק לנו את כל הבאגים?

                            בינתיים כל כלי הai שאני מכיר מתחום הSeo שווים ברמתם ל translate ומטה.
                            כך שאל תבנה על רמה גבוהה בai

                            אתה רציני?
                            ראית את הביצועים של Copilot? את הכתבות שנכתבו עם GPT-3? את התמונות שמייצרים DALL-E 2 או Imagen? את הנהיגה של רכב אוטונומי?

                            כל הנ"ל הרבה יותר מסובך מאשר למצוא באגים בתוכנה.

                            מייל: nigun@duck.com

                            O by6199B 2 תגובות תגובה אחרונה
                            6
                            • O מנותק
                              O מנותק
                              one1010
                              השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                              ראית את הביצועים של Copilot

                              דווקא קראתי שהתוצאות לא משהו...

                              "Copilot מעלה לא מעט שאלות אתיות אבל גם אבטחתיות. לא אחת עסקנו כאן בבעייתיות של העתקת קוד בצורה עיוורת ממאגרים פתוחים, וכיצד הם מובילים ללא מעט באגים ובעיות אבטחה שונות. ובצורה מעניינת, אחד המחקרים בנושא גילה כי כ-40% מהקוד שהוצע על ידי Copilot הכיל בעיות אבטחה כלשהן. אז כרגיל ולא משנה מאיפה אתם מעתיקים או משלימים קוד – תבדקו אותו טוב טוב."

                              nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • by6199B מנותק
                                by6199B מנותק
                                by6199
                                השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
                                #15

                                @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                @by6199 אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                שכחת שAI הולך להשתלט על העולם והוא יבדוק לנו את כל הבאגים?

                                בינתיים כל כלי הai שאני מכיר מתחום הSeo שווים ברמתם ל translate ומטה.
                                כך שאל תבנה על רמה גבוהה בai

                                אתה רציני?
                                ראית את הביצועים של Copilot? את הכתבות שנכתבו עם GPT-3? את התמונות שמייצרים DALL-E 2 או Imagen? את הנהיגה של רכב אוטונומי?

                                כל הנ"ל הרבה יותר מסובך מאשר למצוא באגים בתוכנה.

                                שמת לב מה כתבתי?
                                אתה מנסה להביא השוואות מרכב אוטונומי או דברים לא כתבתי עליהם, לא בדקתי ואני לא יודע.

                                אני כתבתי בינתיים כל כלי הai שאני מכיר מתחום הSeo שווים ברמתם ל translate ומטה. אדרבה אם אתה מכיר כלי שעובר את הכלים הקיימים יהיה לך אלפי לקוחות.

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • nigunN מנותק
                                  nigunN מנותק
                                  nigun
                                  השיב לone1010 ב נערך לאחרונה על ידי nigun
                                  #16

                                  @one1010 אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                  @nigun אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                  ראית את הביצועים של Copilot

                                  דווקא קראתי שהתוצאות לא משהו...

                                  "Copilot מעלה לא מעט שאלות אתיות אבל גם אבטחתיות. לא אחת עסקנו כאן בבעייתיות של העתקת קוד בצורה עיוורת ממאגרים פתוחים, וכיצד הם מובילים ללא מעט באגים ובעיות אבטחה שונות. ובצורה מעניינת, אחד המחקרים בנושא גילה כי כ-40% מהקוד שהוצע על ידי Copilot הכיל בעיות אבטחה כלשהן. אז כרגיל ולא משנה מאיפה אתם מעתיקים או משלימים קוד – תבדקו אותו טוב טוב."

                                  לא אמרתי שיכתבו קוד לכטבמי"ם עם Copilot רק הבאתי דוגמה לכך שAI בשל מספיק בשביל למצוא באגים בקוד.

                                  מייל: nigun@duck.com

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • אדרבהא מנותק
                                    אדרבהא מנותק
                                    אדרבה
                                    השיב ליוסף בן שמעון ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #17

                                    @יוסף-בן-שמעון הנחה מופרכת (..מופרחת).
                                    לנחיתה על הירח היו 2 סיבות.
                                    הראשונה המלחמה הקרה בין המערב לבריה"מ וחברותיה.. היה ברור שמי שמגיע להישגים מדעיים דמיוניים יותר הוא שולט על הנרטיב הכלל עולמי.
                                    2. חשבו למצוא שם אפשרות לחיים עתידיים/ניסויים מדעיים שונים.
                                    שני המשימות סיימו את עצמם פעם!!

                                    חוצמזה: לארה"ב הייתה תוכנית שבה ב2020 יחזרו לירח אך היא מתמהמהת כי היא לא מעניינת אפאחד בממשל או בעם ובעצם בעולם כולו.

                                    וסתם שאלה לסיום.. לדעתך החלליות הראשונות פעלו ע"י תוכנה?

                                    י תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    2
                                    • י מנותק
                                      י מנותק
                                      יוסף בן שמעון
                                      השיב לאדרבה ב נערך לאחרונה על ידי יוסף בן שמעון
                                      #18

                                      @אדרבה ראה כאן https://www.space.gov.il/news-space/1241

                                      משגר סאטורן 5, שהביא את אפולו 11 לירח, הכיל למעלה מ- 3 מיליון חלקים ורכבי הפיקוד והשירות ונחתת הירח מורכבים ממיליוני רכיבים נוספים. רבים מהחומרים הללו התיישנו זה מכבר ובנוסף, כאשר הסתיים מבצע אפולו, המפעלים שהרכיבו את הכלים הללו עברו הסבה או נסגרו, מכונות הייצור פורקו, והטכנאים, המהנדסים והמדענים עברו לתפקידים אחרים. לפיכך, קשה לתאר כמה מורכב יהיה לנסות לייצר כיום שוב משגר סאטרון 5 ואת כל המודולים המרכיבים טיסת אפולו. אי אפשר פשוט לשלוף את התרשימים ולהתחיל לחתוך ולחבר חומרים.
                                      שימוש בחומרים חלופיים מצריך לשנות את החללית: את מסתה, את הלחצים והעומס המופעלים עליה ולכן, גם הפעילות ההדדית של הרכיבים מהחומרים החדשים תשתנה והדבר ישפיע על יכולות כלי הטייס ויגביר את פוטנציאל התקלות. נדרשות שנים על מנת לפתח מחדש את ההתמחות לתכנון ולביצוע בדיקות וסימולציות, לתכנן נהלי טיסה חדשים וכן לאמן דור חדש של בקרי טיסה ואסטרונאוטים. כך שלמעשה, עד כמה שזה נשמע מוזר, במובנים רבים נאס"א אכן צריכה "להמציא את הגלגל מחדש" בתכנון חללית חדשה.

                                      @אדרבה אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                      וסתם שאלה לסיום.. לדעתך החלליות הראשונות פעלו ע"י תוכנה?

                                      דיברתי על מהנדסים בכללות, לא רק מהנדסי תוכנה, אבל אני לא מבין את הצד שלך, אתה באמת חושב שהחללית היתה מכנית?

                                      אדרבהא 2 תגובות תגובה אחרונה
                                      1
                                      • אדרבהא מנותק
                                        אדרבהא מנותק
                                        אדרבה
                                        השיב ליוסף בן שמעון ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #19

                                        @יוסף-בן-שמעון אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                        דיברתי על מהנדסים בכללות, לא רק מהנדסי תוכנה, אבל אני לא מבין את הצד שלך, אתה באמת חושב שהחללית היתה מכנית?

                                        אנחנו מדברים על 1960 ומעלה, כן?!
                                        מה נראה לך החלופות?

                                        י תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • אדרבהא מנותק
                                          אדרבהא מנותק
                                          אדרבה
                                          השיב ליוסף בן שמעון ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          @יוסף-בן-שמעון אמר בלאחר מפגש עם דודי (מתכנת בתעשייה האווירית) - פוסט פילוסופי: נבואה על עתידו של עולם התוכנה והמחשבים:

                                          במובנים רבים נאס"א אכן צריכה "להמציא את הגלגל מחדש" בתכנון חללית חדשה.

                                          1. לא הכרתי.
                                          2. יש את פרויקט ארטמיס. בגדול הוא בידיים של ספייס X.
                                            (כמדומני שבכל מקרה הגלגל היום יהיה חדש יותר ומבחינות מסויימות קל יותר, אך התייאשתי מהקריאה).
                                          3. משומה אני דיי נאיבי בקיום שלו ב2024 אך ימים יגידו.
                                          שואףש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          • 1
                                          • 2
                                          בא תתחבר לדף היומי!
                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • קטגוריות
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש
                                          • חוקי הפורום