דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום
כיווץ
תחומים

תחומים - פורום חרדי מקצועי

💡 רוצה לזכור קריאת שמע בזמן? לחץ כאן!
  1. דף הבית
  2. תחבורה ורכב
  3. רפורמת התעריפים החדשה

רפורמת התעריפים החדשה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר תחבורה ורכב
32 פוסטים 9 כותבים 1.1k צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • איש נחמדא מנותק
    איש נחמדא מנותק
    איש נחמד
    השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
    #19

    קובץ ההסברה:
    _רפורמת_התחבורה_הציבורית_המלאה.pdf

    להיות איש נחמד זה מחייב...

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • יעקב ישראלי מנותק
      יעקב ישראלי מנותק
      יעקב ישראל
      השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
      #20

      @אופקים כרטיס סטודנט פותר הרבה בעיות וד"ל
      אני רק לא מבין האם גם ברב קו הוא יחזיר לי כסף במידה ונסעתי מעל 225
      חוץ מעניין הערך צבור והעליית מחירים בפריפריה (שזה רע מאוד) אי אפשר להתכחש לזה שיש בתוכנית הזו דברים נוחים מאוד

      א תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • א מנותק
        א מנותק
        אופקים
        השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
        #21

        @יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).
        הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
        כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
        ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
        מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
        ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.

        הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
        עכשיו המצב יוחמר שבעתיים.

        יעקב ישראלי תגובה 1 תגובה אחרונה
        3
        • יעקב ישראלי מנותק
          יעקב ישראלי מנותק
          יעקב ישראל
          השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
          #22

          @אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

          @יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).

          המחיר לנוער נשאר 50 אחוז

          הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
          כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
          ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
          מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
          ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.

          הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
          עכשיו המצב יוחמר שבעתיים.

          איך קישרת בין זה שיש מחיר אחד לתגבור האוטובוסים?
          לא כולם משלמים מחיר קבוע מראש אלא במידה ועברת את ה225 בחודש זה מזכה לך אוטמטי חופשי חודשי (אם הבנתי נכון)
          איך זה קשור לזה שלא ייכנס כסף (עם הרפורמה הזו ייכנס הרבה מאוד כסף)
          תדירות האוטובוסים היא לפי התיקוף שעדיין יישאר לפי קווים (תמיד תוכל לראות על איזה קו עלית בפירוט התיקוף)
          לא שהממשלה החמודה שלנו נחשדת באהבת חרדים מיותרת ותגבור אוטובוסים בשעת הצורך אבל לדעתי אתה מערבב בין 2 דברים לא קשורים

          nigunN א 2 תגובות תגובה אחרונה
          0
          • nigunN מנותק
            nigunN מנותק
            nigun
            השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
            #23

            @יעקב-ישראל אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

            המחיר לנוער נשאר 50 אחוז

            50 אחוז מהמחיר החדש שזה יוצא משהו כמו המחיר של מבוגר כיום

            מייל: nigun@duck.com

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • א מנותק
              א מנותק
              אופקים
              השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי אופקים
              #24

              @יעקב-ישראל המחיר לנוער הוא חמישים אחוז ההבדל הוא העלות של ה100% באזור 2. מודיעין עילית, ביתר, ירושלים, בני ברק, אלעד המחיר המלא הוא 225 ש"ח. וחלק נכבד מהילדים אינם צריכים כרטיס חופשי מחוץ לעיר.

              כשרוצים לתגבר קו צריך כסף, כי הנסיעה תמיד הפסדית, הנחת היסוד היא שנוסעים קבועים ירכשו מינוי חופשי, ולכן ההכנסות צפויות לרדת.
              גם באחת ההודעות לתקשורת של משרד התחבורה הם הצהירו שהסבסוד צפוי לעלות מ65% ל80%ץ

              למרבה הצער, רוב האנשים (כולל שרת התחבורה) לא מבינים את הקשר בין ההכנסות לבין ההוצאות, ולא מבינים לאיזה כיון מצעיד אותנו הרצון להיות נחמד לנוסעים ולתת שירות של הכל כלול.

              המימון לתגבורים כיום מבוסס על כך שלא כל עליה במספר הנוסעים מצריכה תוספת נסיעה, ולכן העליה הכוללת במספר הנוסעים מאפשרת להוסיף נסיעות (מהכסף שהתקבל) במקומות בהם יש עומסים.

              יעקב ישראלי תגובה 1 תגובה אחרונה
              2
              • יעקב ישראלי מנותק
                יעקב ישראלי מנותק
                יעקב ישראל
                השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי יעקב ישראל
                #25

                @אופקים בחלק מהערים אתה צודק יש פה עליית מחירים הזוייה (זה קרה גם כשהכניסו את הרב קו שעלה המחיר בפתח תקווה כמו בכל גוש דן) בבני ברק וירושלים ירד המחיר מ6 ל5.5 (ו50 אחוז לילדים) אז תבדוק את המקורות שלך (אני גר בבני ברק) (לגבי חופשי חודשי אתה בהחלט צודק)
                בהחלט יש פה דברים מגוחכים שלפעמים כדאי ללכת תחנה אחת קדימה ולחתוך את המחיר בחצי (5.5 או 12)
                המחירים ירדו משמעותית בנסיעות רחוקות בני ברק נתיבות 16 במקום 21 (וכן צפת עפולה כרמיאל וכו')

                א תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • א מנותק
                  א מנותק
                  אופקים
                  השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
                  #26

                  @יעקב-ישראל ירושלים המחיר עולה מ4.8 ל5.5.
                  6 ש"ח זה המחיר בערך צבור (כשאתה קונה ערך צבור ב50 ש"ח אתה מקבל 62.5 ש"ח).
                  לפעמים עדיף לנסוע 2 תחנות, ולרדת ולעלות על האוטובוס הבא (זה מה שיגרום לעומסים).
                  המחיר בנסיעות רחוקות בהחלט אמור לרדת (ואפילו יש כאלה שלא ישלמו על זה כלום כמו ירושלמים שרוכשים בין כה וכה חופשי חודשי).

                  אני אישית מעדיף לשלם עוד כמה שקלים ולדעת שיש להם תחבורה סדירה עם מקום לשבת במקום לקבל נסיעות בחינם או בתעריף מוזל ולדעת מתי אני יוצא אבל לא לדעת מתי ואיך אני מגיע.

                  איש נחמדא תגובה 1 תגובה אחרונה
                  2
                  • איש נחמדא מנותק
                    איש נחמדא מנותק
                    איש נחמד
                    השיב לאופקים ב נערך לאחרונה על ידי
                    #27

                    @אופקים יש בארץ מחסור בנהגים ולא בגלל גובה המשכורת. בציבור החרדי למשל אחוז נהגי התח"צ קטן יותר לעומת הציבור הכללי.

                    להיות איש נחמד זה מחייב...

                    א nigunN 2 תגובות תגובה אחרונה
                    0
                    • א מנותק
                      א מנותק
                      אופקים
                      השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
                      #28

                      @איש-נחמד העלת נקודה נכונה, יש מחסור בנהגים ולא בגלל גובה המשכורת, ומדובר בבעיה הרבה יותר חשובה לטיפול מאשר בעיוות התעריפים.
                      משרד התחבורה מתמרץ מפעילים חדשים להכשיר נהגים ומשלם מענק של 40,000 ש"ח לכל נהג שנקלט בחברה בשנה וחצי הראשונות אחרי שעבד מספר שעות מסויים. (בחרו לתמרץ דווקא את בתחילת ההפעלה בגלל שהמפעילים התלוננו שהמפעילים החדשים 'גונבים' להם נהגים).

                      למפעילים אין רצון להכשיר נהגים (למעט קווים שמפעילה בית ספר לנהיגה), כי הם לא בטוחים שיצליחו להחזיק את הנהגים מספיק זמן, וגם אף פעם לא יודעים כמה עבודה תהיה להם בעוד 9 חודשים (זה בערך הזמן שלוקח להכשיר נהג), וגם לנהגים לא מתחשק לקבל הכשרה דרך חברות התח"צ ואז להתחייב להם לשנה ולקבל את סידורי העבודה הגרועים ביותר בזמן הזה.

                      לא בטוח שזה נכון, אבל באחד האתרים של בתי הספר לנהיגה ראיתי שהנהג צריך לעבור קורס עזרה ראשונה (שמסתבר שהוא לא יזכור מה צריך לעשות ברגע האמת אם הוא לא מתנדב באיזה ארגון הצלה ושומר על כושר מבצעי), לעבור הכשרה בידיעת הארץ (כי כתבו את הדרישות לפני שוויז הגיע לעולם) ולדעת אנגלית בסיסית כדי לדעת לתקשר עם תיירים (על מדריך תיירים שמעתם)

                      אני חושב שאם הם היו מתמרצים בתי ספר לנהיגה ב5000 ש"ח לכל נהג שמקבל רישיון בלי דרישה לעבודה, וגם קצת מורדיים את הדירשות מדברים שאפשר לנהוג גם בלעדיהם היינו פותרים את מצוקת הנהגים כבר מזמן, ולא היינו צריכים להעלות רעיונות כמו לייבא נהגים מרומניה.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • nigunN מנותק
                        nigunN מנותק
                        nigun
                        השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
                        #29

                        @איש-נחמד אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                        בציבור החרדי למשל אחוז נהגי התח"צ קטן יותר לעומת הציבור הכללי.

                        מקור?
                        צריך להשוות מול מספר הנהגים באופן כללי ולא מול מספר הנפשות.

                        מייל: nigun@duck.com

                        איש נחמדא תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • איש נחמדא מנותק
                          איש נחמדא מנותק
                          איש נחמד
                          השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
                          #30

                          @nigun אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                          @איש-נחמד אמר ברפורמת התעריפים החדשה:

                          בציבור החרדי למשל אחוז נהגי התח"צ קטן יותר לעומת הציבור הכללי.

                          מקור?
                          צריך להשוות מול מספר הנהגים באופן כללי ולא מול מספר הנפשות.

                          כמה נהגים חרדים יש בערים לא חרדיות?
                          וכמה נהגים חרדים יש בערים החרדיות?

                          להיות איש נחמד זה מחייב...

                          nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • nigunN מנותק
                            nigunN מנותק
                            nigun
                            השיב לאיש נחמד ב נערך לאחרונה על ידי
                            #31

                            @איש-נחמד
                            תלוי באיזה ערים
                            בביתר עילית יש הרבה נהגים חרדים לא מכיר ערים אחרות כל כך.
                            ובערים לא חרדיות יש פחות קווים.

                            מייל: nigun@duck.com

                            א תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • א מנותק
                              א מנותק
                              אופקים
                              השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
                              #32

                              @nigun גם בביתר אין מספיק נהגים חרדים, מרגישים את זה טוב בימים אלו שלנהגים הערבים יש תירוץ טוב לברוח מהעבודה.
                              לפני כמה שנים סיפר לי יקובזון בחברת קווים שהוא ניסה לגייס נהגים חרדים במודיעין עילית, וחוץ מהפגנות נגד הרעיון הוא לא זכה ליותר מידי שיתוף פעולה.

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              1

                              • 1
                              • 2
                              בא תתחבר לדף היומי!
                              • התחברות

                              • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                              • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                              • פוסט ראשון
                                פוסט אחרון
                              0
                              • דף הבית
                              • קטגוריות
                              • פוסטים אחרונים
                              • משתמשים
                              • חיפוש
                              • חוקי הפורום