מכתב מגדולי הרבנים
-
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
מי אחראי שאין את זה בחינם
על זה אחראי @שואף כמדומני
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
כנראה שהפה שאסר הוא הפה שהתיר קווים אלו.
ולמה???
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
ונראה לך שלצעירים אין כסף, זה עולה כמה גרושים.
עדיין לא הסברת איזה נזק עצום זה גורם
-
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עושה רושם שמדיניות הוועדה נקבעת על בסיס האסור והמותר של חוג מסוים בלבד, צריך לזכור שהציבור רואה את הדברים אחרת.
על המכתב הידוע בתשס"ה חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.
השאלה כיום מי השתלט על זה זה ?
-
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עושה רושם שמדיניות הוועדה נקבעת על בסיס האסור והמותר של חוג מסוים בלבד, צריך לזכור שהציבור רואה את הדברים אחרת.
על המכתב הידוע בתשס"ה חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.
אבל אז לא היו השאלות של היום.
ובדיוק לכן, צריכים לשבת שוב הרבנים ולהחליט מה כן ומה לא, אבל לא יכול כל אחד לבוא לומר שבזה אין בעיה ובזה אין בעיה. וכדי להתיר את מה שאסר, צריכים לשבת שוב בית דין ולשקול בכובד ראש.
שלא יהיה ספק, אני תומך בוועדה ושהם אמורים גם לעשות שינוי בהתאם להתפחות הטכנולוגיה, אבל לבוא לנפנף עם מכתב שלפני 15 שנה, ולטעון שזה דעת הרבנים שלא דנו בנושאים של היום כלל, זה טעם לפגם.
-
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@nigun
מי אחראי שאין את זה בחינם, ונראה לך שלצעירים אין כסף, זה עולה כמה גרושים.
והכלל כמו שמרתי, שכל זמן שלא יודעים שזה לא מזיק, זהפריצת גדר בגדרם של ראשונים שייעדו את הטלפון לדיבור בלבד.
נכון מאוד שאכן צריך ריענון בועדת הרבנים, ולעשות כללים חדשים (ונוקשים), ולאשר קווים כאלו ואחרים. אבל כל זה צריך להיעשות בכובד ראש ובאחריות גדולה ותחת סמכות רבנית שתחליט מה כן ומה לא, מי כן ומי לא, איך כן ואיך לא. אבל לא יתכן שיבוא כל אחד ויאמר מה הבעיה בזה מה הבעיה בזה.אני בעד שיסגרו הכל, כולל קול הלשון, קל קו, מי זה פון, מידע לכל, המכירה השכונתית, נדרים פלוס וכו' וכו', אך לא ניתן שכמה עסקנים יחליטו מה כן ומה לא, לפי ???, שיקבלו מהרבנים הנחיות ברורות, עם גישה למפתחים שיוכלו לדעת מה מותר ומה אסור, ובמקרה של בעיה יוכלו להתלונן לרבנים שסתם חסמו, ותהיה להם סמכות להורות על פתיחה מיידית.
-
@nigun אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עדיין לא הסברת איזה נזק עצום זה גורם
אתה לא מבין עברית, אני לא צריך להסביר למה לא, ולך אין זכול להסביר למה כן.
גדולי ישראל פסקו את פסקם, וכל זמן שלאשינו את הפסק שלהם, אין לנו כל זכות להביע דעה למה הם טעו או למה הם טועים.
שמעת פעם על דברי חז"ל לא תסור אשריגידו לך ימין ושמאל - אך אם יגידו לך על שמאל שהוא ימין. -
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@nigun אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עדיין לא הסברת איזה נזק עצום זה גורם
אתה לא מבין עברית, אני לא צריך להסביר למה לא, ולך אין זכול להסביר למה כן.
גדולי ישראל פסקו את פסקם, וכל זמן שלאשינו את הפסק שלהם, אין לנו כל זכות להביע דעה למה הם טעו או למה הם טועים.
שמעת פעם על דברי חז"ל לא תסור אשריגידו לך ימין ושמאל - אך אם יגידו לך על שמאל שהוא ימין.איזה גדולי ישראל מלפני 14 שנה ?
-
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עושה רושם שמדיניות הוועדה נקבעת על בסיס האסור והמותר של חוג מסוים בלבד, צריך לזכור שהציבור רואה את הדברים אחרת.
על המכתב הידוע בתשס"ה חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.
אבל אז לא היו השאלות של היום.
ובדיוק לכן, צריכים לשבת שוב הרבנים ולהחליט מה כן ומה לא, אבל לא יכול כל אחד לבוא לומר שבזה אין בעיה ובזה אין בעיה. וכדי להתיר את מה שאסר, צריכים לשבת שוב בית דין ולשקול בכובד ראש.
שלא יהיה ספק, אני תומך בוועדה ושהם אמורים גם לעשות שינוי בהתאם להתפחות הטכנולוגיה, אבל לבוא לנפנף עם מכתב שלפני 15 שנה, ולטעון שזה דעת הרבנים שלא דנו בנושאים של היום כלל, זה טעם לפגם.
אתה מדבר בערך כמו הרפורמים, שהתורה לא מתאים לשנת 2000.
יש לנו תורה, ויש לנו הלכה, והתורה אומרת שאין רשות שיד שום בן אדם לשנות מפסק הלכה שנפסק ע"י כל גדולי ישראל.
@רמיזא
גם אם לטענך בן אדם זה או אחר השתלט על ועדה זו או אחר, מה כל זה קשור לכל האמור.
כל זמן שגדולי ישראל לא יחליפו את פסקם, התורה לא ישתנה. -
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עושה רושם שמדיניות הוועדה נקבעת על בסיס האסור והמותר של חוג מסוים בלבד, צריך לזכור שהציבור רואה את הדברים אחרת.
על המכתב הידוע בתשס"ה חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.
אבל אז לא היו השאלות של היום.
ובדיוק לכן, צריכים לשבת שוב הרבנים ולהחליט מה כן ומה לא, אבל לא יכול כל אחד לבוא לומר שבזה אין בעיה ובזה אין בעיה. וכדי להתיר את מה שאסר, צריכים לשבת שוב בית דין ולשקול בכובד ראש.
שלא יהיה ספק, אני תומך בוועדה ושהם אמורים גם לעשות שינוי בהתאם להתפחות הטכנולוגיה, אבל לבוא לנפנף עם מכתב שלפני 15 שנה, ולטעון שזה דעת הרבנים שלא דנו בנושאים של היום כלל, זה טעם לפגם.
אתה מדבר בערך כמו הרפורמים, שהתורה לא מתאים לשנת 2000.
יש לנו תורה, ויש לנו הלכה, והתורה אומרת שאין רשות שיד שום בן אדם לשנות מפסק הלכה שנפסק ע"י כל גדולי ישראל.
גם אם לטענך בן אדם זה או אחר השתלט על ועדה זו או אחר, מה כל זה קשור לכל האמור.
כל זמן שגדולי ישראל לא יחליפו את פסקם, התורה לא ישתנה.היכן טענתי שמישהו השתלט? אל תכניס מילים למה שלא אמרתי.
הנושא של הגדרת דיבור לפני 15 שנה היה רק דיבור קולי ולא הודעות ולא גלישה, כיום ההגדרה דיבור הוא גם מידע מילולי שיש מי שלקח את זה שבאם המקור הוא אינטרנט זה פסול, לידיעתך גם קל-קו שולך את המידע מהאינטרנט
-
נכון להיום, כל רב שיודע מה שמתחולל ברשת הטלפוניה, אומר שהפתרון היחיד זה חסימה הרמטית.
ולדוגמת קל-קו וקול הלשון, כשהמספר ידוע לכולם ואין שם בעיות שיכולות לצוץ, והם נוצרו לפני עידן הכל בכל מכל במכשיר, אז לא יבואו לחסום אותם.
אבל מאחר ולאחרונה נפרצו כל הגדרות, ויש איזה חברה שהתחילה לשחרר קודים לכל צרוע וכל זב לעשות בהם כרע בעיניהם, ללא אפשרות פיקוח על המספרים.
אז הפתרון היחידי הוא חסימה גורפת.@nigun לדוגמא של מייל2פון,
להוי ידוע למע"כ שהמספר שיש לך (בעגה מקצועית נקראית 'מספר אישי'), מוקצה לעוד 200 אנשים,
בשביל אחד זה פורטל התוכן, בשביל עוד 80 זה וואצאפון משפחתי, בשביל עוד אחד זה אתר חדשות, ובשביל אחר זה...
אז מה אתה רוצה, שהקו יהיה פתוח בגלל המייל? -
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Sofer אמר במכתב מגדולי הרבנים:
@Shmuel754 אמר במכתב מגדולי הרבנים:
עושה רושם שמדיניות הוועדה נקבעת על בסיס האסור והמותר של חוג מסוים בלבד, צריך לזכור שהציבור רואה את הדברים אחרת.
על המכתב הידוע בתשס"ה חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.
אבל אז לא היו השאלות של היום.
ובדיוק לכן, צריכים לשבת שוב הרבנים ולהחליט מה כן ומה לא, אבל לא יכול כל אחד לבוא לומר שבזה אין בעיה ובזה אין בעיה. וכדי להתיר את מה שאסר, צריכים לשבת שוב בית דין ולשקול בכובד ראש.
שלא יהיה ספק, אני תומך בוועדה ושהם אמורים גם לעשות שינוי בהתאם להתפחות הטכנולוגיה, אבל לבוא לנפנף עם מכתב שלפני 15 שנה, ולטעון שזה דעת הרבנים שלא דנו בנושאים של היום כלל, זה טעם לפגם.
אתה מדבר בערך כמו הרפורמים, שהתורה לא מתאים לשנת 2000.
יש לנו תורה, ויש לנו הלכה, והתורה אומרת שאין רשות שיד שום בן אדם לשנות מפסק הלכה שנפסק ע"י כל גדולי ישראל.
גם אם לטענך בן אדם זה או אחר השתלט על ועדה זו או אחר, מה כל זה קשור לכל האמור.
כל זמן שגדולי ישראל לא יחליפו את פסקם, התורה לא ישתנה.היכן טענתי שמישהו השתלט? אל תכניס מילים למה שלא אמרתי.
סליחה @רמיזא כתב את זה, תיקנתי.
-
הפיתרון:
להרב @magicode יש ידיד טוב שקוראים לו הרב ש', הוא זה שגרם למהפכה בהקמת נטפרי, והוא זה שאחראי למכירות המוזלות של מכשירי הפלאפונים (שבנתיים רק מסתבך עם בעלי החנויות).
ולדעתי, אנשים אלו אולי יכולים לעשות משהוא.
צריך כאן אדם עם מרץ ושכוונתו לשם שמים, ושלא נרתע מקשיים ומאיומים, שיכנס לעובי הקורה ולנסות לרענן את ועדת הרבנים לענייני תקשורת, להכניס רבנים חדשים, להסתובב אצל גדולי ישראל ולשמוע את דעתם, ובסוף כל הסבב לצאת עם הודעה ברורה לציבור מהמותר ומה אסור, כדוגמת הלכות האינטרנט מהרב וואזנר.
אכן גם אחרי זה יהיו אנשים שיערערו על סמכותם, אבל לע"ד 80 אחוז מהציבור יקבלו את זה. -
יש חוג מסוים שאצלם טלפון עשוי רק לדיבור, וגם זה בקושי, אברך כולל שיש לו פלאפון בכולל לא יקבל משכורת, וגם אין להם קוו פנימי בחוג שלהם כי זה גם שימוש בטכנולוגיה האסורה, ומסיבה זאת הם אסרו לכל כלל ישראל שיהיה בפלאפון נגן מדיה לשמיע שיעורים ושירים וכדו', ומסיבה זאת אוסרים לכל כלל ישראל גם קווים משפחתיים וכדו',
מי שרוצה להיות פרומער בכייף ואדרבה, אבל בלי כפיה, ואי אפשר לכפות על כולם את אותם עקרונות של החוג הזה,
לכל חוג יש היום ועדת תקשורת לעצמה עם כללים מסודרים, ועל לאף אחד להתערב לשני, -
@מלא אמר במכתב מגדולי הרבנים:
נכון להיום, כל רב שיודע מה שמתחולל ברשת הטלפוניה, אומר שהפתרון היחיד זה חסימה הרמטית.
ולדוגמת קל-קו וקול הלשון, כשהמספר ידוע לכולם ואין שם בעיות שיכולות לצוץ, והם נוצרו לפני עידן הכל בכל מכל במכשיר, אז לא יבואו לחסום אותם.
אבל מאחר ולאחרונה נפרצו כל הגדרות, ויש איזה חברה שהתחילה לשחרר קודים לכל צרוע וכל זב לעשות בהם כרע בעיניהם, ללא אפשרות פיקוח על המספרים.
אז הפתרון היחידי הוא חסימה גורפת.@nigun לדוגמא של מייל2פון,
להוי ידוע למע"כ שהמספר שיש לך (בעגה מקצועית נקראית 'מספר אישי'), מוקצה לעוד 200 אנשים,
בשביל אחד זה פורטל התוכן, בשביל עוד 80 זה וואצאפון משפחתי, בשביל עוד אחד זה אתר חדשות, ובשביל אחר זה...
אז מה אתה רוצה, שהקו יהיה פתוח בגלל המייל?כל המספרים האישיים נוצרו בגלל החסימות. ניתן להקצות מספר ידוע לכולם שיהיה לדבר אחד כשר, רק בגלל שחוסמים אלף דברים כשרים וצריך בשבילם מספר אישי נוצרה הבעיה. במקרה ויפתחו מה שצריך לפתוח ויחסמו מה שצריך לחסום באמת לא תהיה בעיה לחסום מספרים אישיים שיפנו רק לדברים פסולים.
-
@רמיזא אמר במכתב מגדולי הרבנים:
יש חוג מסוים שאצלם טלפון עשוי רק לדיבור, וגם זה בקושי, אברך כולל שיש לו פלאפון בכולל לא יקבל משכורת, וגם אין להם קוו פנימי בחוג שלהם כי זה גם שימוש בטכנולוגיה האסורה, ומסיבה זאת הם אסרו לכל כלל ישראל שיהיה בפלאפון נגן מדיה לשמיע שיעורים ושירים וכדו', ומסיבה זאת אוסרים לכל כלל ישראל גם קווים משפחתיים וכדו',
מי שרוצה להיות פרומער בכייף ואדרבה, אבל בלי כפיה, ואי אפשר לכפות על כולם את אותם עקרונות של החוג הזה,לא ראוי לתגובה.
לכל חוג יש היום ועדת תקשורת לעצמה עם כללים מסודרים, ועל לאף אחד להתערב לשני,
ובתקנות של כל חוג כתוב במילים מפורשים, שאין להשתמש אלא אך ורק במכשיר טלפון שמאושר ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
-
@Sofer יש חוג מסוים שאצלם טלפון עשוי רק לדיבור, וגם זה בקושי, אברך כולל שיש לו פלאפון בכולל לא יקבל משכורת, וגם אין להם קוו פנימי בחוג שלהם כי זה גם שימוש בטכנולוגיה האסורה, ומסיבה זאת הם אסרו לכל כלל ישראל שיהיה בפלאפון נגן מדיה לשמיע שיעורים ושירים וכדו', ומסיבה זאת אוסרים לכל כלל ישראל גם קווים משפחתיים וכדו',
מי שרוצה להיות פרומער בכייף ואדרבה, אבל בלי כפיה, ואי אפשר לכפות על כולם את אותם עקרונות של החוג הזה,לא ראוי לתגובה.
אשמח כן לשמוע תגובה, לפחות תענה האם זה נכון או שאני טועה,לכל חוג יש היום ועדת תקשורת לעצמה עם כללים מסודרים, ועל לאף אחד להתערב לשני,
ובתקנות של כל חוג כתוב במילים מפורשים, שאין להשתמש אלא אך ורק במכשיר טלפון שמאושר ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
ועל מכשירים אף אחד לא מתווכח שברור שצריך רק מאושר
-
@רמיזא אמר במכתב מגדולי הרבנים:
יש חוג מסוים שאצלם טלפון עשוי רק לדיבור, וגם זה בקושי, אברך כולל שיש לו פלאפון בכולל לא יקבל משכורת, וגם אין להם קוו פנימי בחוג שלהם כי זה גם שימוש בטכנולוגיה האסורה, ומסיבה זאת הם אסרו לכל כלל ישראל שיהיה בפלאפון נגן מדיה לשמיע שיעורים ושירים וכדו', ומסיבה זאת אוסרים לכל כלל ישראל גם קווים משפחתיים וכדו',
מי שרוצה להיות פרומער בכייף ואדרבה, אבל בלי כפיה, ואי אפשר לכפות על כולם את אותם עקרונות של החוג הזה,
לכל חוג יש היום ועדת תקשורת לעצמה עם כללים מסודרים, ועל לאף אחד להתערב לשני,יש לזה סלוגן עתיק:
"מדינה חופשית מכפיה דתית"
כמובן, אינני נכנס לויכוח, ואינני מביע דעה. אני מספר מה הרגשתי כשקראתי את הדברים. -
@nachman אמר במכתב מגדולי הרבנים:
רק אפנה את תשומת לבך שבין כל הרבנים שחתמו (שאגב, משיחות עם חלק מהם הם בכלל לא הבינו על מה הם חותמים, - אין אפילו רב אחד מרבני ועדת הרבנים לעניני תקשורת. אפשר להתקשר לרב אופמן (שהעסקנים אומרים שהוא מרבני הוועדה) ולברר אצלו האם החסימות על דעתו או לא.
הודעות זו עוברת על החוקים.
אתה משמיץ (רבנים שחותמים בלי לדעת) בלי שיכולה להיות לך הוכחה.
אם יש לך מכתבים הפכיים, תעלה.
למי שאני נראה נאיבי קיצוני, סליחה.
נא להיזהר להבא.