היחס הנכון למוכר בחנות, לקבלן ובכל דבר
-
@עשרים-ושתים אולי תתן לנו מאפיינים של מוכר שכן אפשר לתת בו אמון בסיסי ?
כי בשטח כתוצאה מרמאים, הלקוחות התרגלו שאין לתת אמון במוכרים ! -
יש תחומים שיש בהם נוכלים בעיקר בענף הבניה ובאינסטלציה
ויש תחומים שפחות מצוי בהם כמו נותני שרות מחשבים וכדו'
יש לקוחות שיגנבו אותך ויש מוכרים כאלה.לחיות בגישה שכולם גנבים זה להפוך לעצמך את החיים לסיוט
אני אומר בסכומים קטנים אני מתייחס לכולם כאל צדיקים וישרים ואם נפלתי אני אלמד לקח ואדע להיזהר פעם הבאה והרווחתי קורס בזול.
בסכומים גדולים לחשוב לפני מה יכול להיות הנזק ואיך להמנע ממנו לפני. אבל בשום פנים ואופן לא לתת למוכר תחושה שהוא גנב. -
@אלי אמר בהיחס הנכון למוכר בחנות, לקבלן ובכל דבר:
מפעם לפעם אנו שומעים/קוראים בכאב על אנשים שקנו ושילמו במיטב כספם ולאחר מכן גילו שרימו אותם.
לפעמים הם קנו בחנות והמוכר מבטיח להם "אני מביא לכם דבר טוב במחיר זול" ורק לאחר שהגיע אליהם המוצר
הם מגלים שהוא נתן להם דבר לא טוב וכמובן איך לא - במחיר יקר...
לעיתים הם שיפצו ונשארו בסוף רק עם חור בכיס (ובלב) ודירה משופצת למחצה. במקרה אחר הזמינו צימר וקיבלו קרוון,
הזמינו ספה איכותית וקיבלו אחרי חודשיים ספה שכנראה יוצרה בימי העותמאנים וכו' וכו'דומה שהסיבה לכך היא בגלל שהם פשוט לא יודעים ובעיקר לא מרגישים כיצד צריך להיות היחס למוכר, קבלן וכדומה
ואנשים רגילים לתת אימון בסיסי בבני אדם.
כך אמרו חז"ל במסכת כלה
"כל אדם יהי בעיניך כליסטים"
ומבואר שמה ענינו שכאשר יש חשש הפסד ממון, אין מקום להאמין כללמי שיפנים מאמר חז"ל זה בליבו יברר היטיב לפני שקונה אם זה באמת מחיר זול, ולא ישלם מיד הכל וכו' ותיחסך ממנו
עוגמת נפש מרובהפוסט בסגנון פוגעני !
גם אם לא התכוונת לכך, הסגנון של הפוסט בעיני, בעייתי ביותר.
הפכת את כל האנשים שמביאים אוכל לביתם לחבורת ליסטים.לא רואה סיבה של חוסר אמון על סתם מוכר ודומיו. ואם אתה מתעקש אז תרחיב את זה לכולם....
כל אחד יכול לבדוק מול עצמו את השאלה של 'נתת ונשאת באמונה' גם אם הוא לא מוכר או קבלן. -
@אלי
עוגמת הנפש שאתה מתאר שקורת ללקוח, רוב הפעמים נגרמת בגלל שהלקוח פשוט לא עשה שיעורי בית, ולא בירר לעצמו מה הוא רוצה, ולאו דווקא בגלל שרימו אותו, אלא הוא פשוט לא למד מספיק את שוק, את המחירים, ואת המוצרים הקיימים, ואם הם עונים על צרכיו, ועד כמה.
למשל אדם רוצה לקנות מצלמה, מגיע למוכר ומבקש מצלמה טובה, המוכר מציע לו משהו, והוא קונה, אבל אז הלקוח מגיע הביתה ומגלה שאין במצלמה פונקציה פלונית, ושהתפריט באנגלית וכו' כו', ואז הוא נזעק על המוכר: "למה רמיתני?! למה אמרת שהמצלמה טובה ושילמתי לך בלי להתווכח!!" מי לדעתך צודק במקרה הזה? האם מגיע למוכר הזה שיהיה בעיניך כליסטים?דבר נוסף, הבאת חצי ציטוט של דברי חז"ל ובכך הוצאת אותם מההקשר והמשמעות שלהם השתנתה לגמרי, הציטוט המלא הוא:
לעולם יהיו כל בני אדם חשובים לפניך כליסטים, והוי מכבדם כרבן גמליאל
כלומר, רק לעינין להשמר מחבירו אמרו לחושדו כליסטים, ועיין בספר חרדים (פרק סו אות לג) וזה לשונו:
אמרו זכרונם לברכה, כל אדם יהיה בעיניך כלסטים ומכבדו כרבן גמליאל. ותימה, שהרי אמרו והוי דן את כל האדם לכף זכות, ומשמע שיהיה צדיק בעיניו ולא יחשדנו כלל. ויש לומר, דאין הכי נמי, שצריך שיהיה גמור בעיניו לכבדו בלב שלם ולא כחונף, מכל מקום לענין להשמר ממנו, יחשבנו לרשע, אלא אם כן היה בדוק לו, כההיא דאבא חלקיה (תענית כג:), שחשד חכמי ישראל שבאו אצלו, ולא הניח אשתו עמהם, משום דלא בדק להו. ואע"פ שאשתו היתה בדוקה לו בצדקתה, מכל מקום לא סמך עליה, דאין אמונה באשה כי דעתה קלה, ולעולם צריכה שימור אף אם היא בעיניו ככסף צרוף מזוקק שבעתים, והעד, ברוריה (ע"ז יח:). וכעין זה נידון לכף זכות, אמרו (נדה סא.) בלשון הרע לא מקבלים, אבל מיחש חיישינן להשמר.
-
@מטעמים אמר בהיחס הנכון למוכר בחנות, לקבלן ובכל דבר:
המוכרים - ליסטים.
מה עם הקונים?
בשביל זה הביאו לך את המקור שבו נאמר "כל בני אדם חשובים לפניך כליסטים" כלומר קונים ומוכרים כאחד. @אלי סה"כ דיבר על סיטואציה נפוצה מסויימת, אף אחד לא אמר שהקונים שונים מהמוכרים.
-
לדעתי דינו של הפוסט להינעל, חסר תועלת, חסר רגש ודו שיח שאף אחד לא התכווין לכך.
@administrators -
@אלי-TZA אמר בהיחס הנכון למוכר בחנות, לקבלן ובכל דבר:
@רחמים האמת שכך הבנתי מלכתחילה את דבריו של @אלי. לא שתיתן למוכר את היחס הזה אלא שבתוך לבך תהיה חשדן וסקפטי על כל מילה שלו, מה שנקרא "כבדהו וחשדהו" או בשפה היום "דיפלומט"..
אם המוכר הרגיש את זה כבר נכשלת.נכון מאוד.
אמנם צודק @רחמים בכך שהרבה פעמים נגרמת ללוקח עגמת נפש בגלל חוסר בירור מקדים שלו איזה מוצר בדיוק הוא צריך, וכמה מחיר המוצר באופן ממוצע בשוק, ואין הכי נמי מכללי צרכנות נבונה שלא לקנות "בגלל שאני כבר ליד החנות" אלא לברר קודם.
אלא שבאתי לחדד נקודה נוספת חשובה ביותר שהיא נתינת אימון עיור במוכר משפץ משכיר הצימר וכדומה, לדוגמא מוכר אומר ללוקח "אני מוכר לך בזול" אע"פ שזה מחיר גבוה מהמקובל בשוק, דוגמא אחרת - אנשים משלמים על צימר ואז מגלים שהצימר עם התמונות המדהימות שנשלח להם מעולם לא היה שייך ל'משכיר' שגנב מהם את כספם וכן הלאה וכן הלאה.
כמו שהזכיר @עשרים-ושתים כשמדובר בסכום קטן אז זה לא שוה את הבדיקה, כל המדובר כאן הוא בסכום המשמעותי לאדם לפי טבעו או הונו, וגם אז אין הכונה שצריך להיות פרנואידי אבל בהחלט נדרשת זהירות יתירה וכמו שעשה שם רבי יהושע.
ואגב @עשרים-ושתים הייתי ממליץ לך להשקיע יותר בלקוחות ה'בודקים', כי אמנם יותר קשה למכור להם אבל הם חוזרים שוב ושוב וגם שולחים אחרים היודעים שניתן לסמוך על המלצתם.וכמו שהכל הזכירו כאן, אזהרת חז"ל זו שיכת על כל אדם שאינו בדוק לך, היא אמנם נפוצה בלוקח (למוכרים בד"כ יש ניסיון וטביעות עין שלא יסולה בפז) אבל היא יכולה להיות למשל גם בערבות וכו'