הטענת רב קו טלפונית



  • העתקתי מפורום ימות המשיח, לטובת הציבור.

    בשורה לנוסע התחבורה הציבורית במגזר החרדי: בפעילות ח"כ ישראל אייכלר מהיום תתאפשר הטענת רב קו בחיוג טלפוני

    לאור דרישת ח"כ ישראל אייכלר ולאחר דיונים רבים שנערכו בוועדה לפניות הציבור הודיעה חברת רב קו אונליין כי החל מהיום תתאפשר הטענת כרטיס הרב קו במענה טלפוני עבור בעלי טלפונים שאינם משתמשים באינטרנט.

    ההטענה תתבצע באמצעות חיוג לטלפון
    03-7207406

    יצויין כי לאחר ההטענה הטלפונית ניגשים עם מכשיר הרב קו לאחת מעמדות הטעינה, מניחים את הכרטיס במקום המיועד לכך, והוא נטען אוטומטית

    נ.ב. שימו לב לפי הלשון מדובר במענה לא מערכת אוטומטית.



  • @דוב אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    נ.ב. שימו לב לפי הלשון מדובר במענה לא מערכת אוטומטית.

    כלומר שיש נציג שהוא מטעין במערכת ?
    במילים אחרות, הוא עושה את הפעולה שכל מי שיש לו אינטרנט עושה ברב קו און ליין
    נכון ?



  • @מעמד
    לכאורה כן.
    ז"א, הוא עושה בשבילך הזמנה טלפונית.
    זה לא פותר את הבעייה של הטעינה (טיפשי לחלוטין. כי המערכת לא באמת מסונכרנת באונליין. אלא הנתונים נשמרים על הכרטיס עצמו כל פעם מחדש.)



  • @clickone אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    ה לא פותר את הבעייה של הטעינה

    איזה בעיה ?



  • @מעמד שאתה צרך ללכת עם הכרטס פיזית לעמדת טעינה כדי שהכסף יישמר בצ'יפ.



  • @clickone נו ככה זה גם באתר רב קו און ליין אם אין לך קורא ליד !



  • @clickone במכשיר באוטובוס זה לא מעדכן את הכרטיס?



  • @מעמד
    נכון.
    זה מה כתבתי.
    שזה לא פותר את בעיית הטעינה מרחוק.

    וזה טיפשי.
    שבשנת 2019 הנתונים הקובעים זה מה שנמצא על הכרטיס ולא מה שנמצא בשרתים



  • @דוב לא.
    (לפחות לפי הבנתי את הערכת)

    אני כמעט ולא נוסע באוטובוס.
    אבל יצא לי לנסוע באוטובוס עם רב קו לפני כחודשיים, והחוויה שלי מהתנהלות מול זה לא היתה משהו 😮
    ממש היה לי מוזר, שהנהג ביטל נסיעה, ובסוף התברר שהוא לא יכול לבטל כלום.
    וחזר לי כסף לכרטיס יותר ממה ששילמתי.
    בסוף הנהג התייאש ושלח אותי לשבת, עם 3 פתקים.
    בחזור מהכותל המצב לא היה יותר מעודד.

    כאחד שמפתח מערכת של כרטיסים נטענים, (שעובדת ב"ה בצורה תקינה וטובה כבר תקופה) אני ממש מרגיש שזו שטות לעוד בצורה שרב קו עובד.
    וכל זה מהחשש שאוטובוס בנקודה מסויימת לא יהיה לו אינטרנט.
    שווה להם כבר לספוג את ההפסד שא"א להעביר את הכרטיס בנקודת הזמן המדוייקת ההיא (שבה אין קלטה באוטובוס), ולהרוויח תאימות ואי הפסד בכל השאר.
    כך לדעתי.

    עריכה:
    המצב כיום הוא, שהנתונים בחברת האוטובוס מתעדכנים תוך 24 שעות, והנתונים במשרד התחבורה מעודכנים נכון ללפני 72 שעות.
    ולכן אם הכרטיס אבד, ניתן לשחזר את הכסף שאבד רק אחרי 72 שעות. שאז הם יודעים בוודאות מה המצב שלו נכון לאז.



  • @clickone אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    @מעמד שאתה צרך ללכת עם הכרטס פיזית לעמדת טעינה כדי שהכסף יישמר בצ'יפ.

    אפשר גם בכספונט (הוא לפעמים יותר נגיש מהעמדות טעינה)
    אבל לי לא ברור מה הסיפור שלהם למה שמשרד התחבורה לא יקנו טאבלטים מוקשחים סיפור שבכמויות גדולות יוצא כמה מאות בודדות ליחידה (אם ליש ואושר עד משתלם כזה דבר זה ודאי לא יקר במיוחד) ויתקינו אחד כזה בכל תחנה?



  • @beri-zip אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    אבל לי לא ברור מה הסיפור שלהם למה שמשרד התחבורה לא יקנו טאבלטים מוקשחים סיפור שבכמויות גדולות יוצא כמה מאות בודדות ליחידה (אם ליש ואושר עד משתלם כזה דבר זה ודאי לא יקר במיוחד) ויתקינו אחד כזה בכל תחנה?

    כי ילדים משחקים עם זה והורסים את זה.
    לי לא ברור למה אין את זה בכל אוטובוס....
    או למה לא הכניסו את הרכיב הזה בתוך המכשיר של הרבקו שנמצא באוטובוס.
    (אינטרנט ממילא יש היום ברוב האוטובוסים)



  • @clickone כי נראה לי שהמערכת שם מרובעת, ועד שלא יציעו להם את ההצעה הזאת, הם לא יחשבו על זה לבד



  • @beri-zip אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    אפשר גם בכספונט (הוא לפעמים יותר נגיש מהעמדות טעינה)
    אבל לי לא ברור מה הסיפור שלהם למה שמשרד התחבורה לא יקנו טאבלטים מוקשחים סיפור שבכמויות גדולות יוצא כמה מאות בודדות ליחידה (אם ליש ואושר עד משתלם כזה דבר זה ודאי לא יקר במיוחד) ויתקינו אחד כזה בכל תחנה?

    כנראה שלאושר עד ויש זה מביא לקוחות, בתחבורה כנראה זה שונה...



  • @clickone
    זה מועיל רק לאנשים שרוצים לטעון את הכרטיס של הילד, ההורה מטעין את הכרטיס בטלפון, ואז הילד רק מכניס את הכרטיס במכשיר, והוא נטען.



  • שירות שאינני מבין מה התועלת בו, יכלתי לעשות אותו לפני 3 שנים בהסכמה עם רב קו אונליין אבל אין לזה כל תועלת, חייבים ללכת למכונה להשלמת טעינה מה שמייתר את הצורך במערכת טלפונית, אולי זה יעיל לילשים אבל זה כבר לא השורה שצויינה.

    זה מערכת ממוחשבת לא מענה אנושי.

    בהצלחה לבעל הקו, ועל הדרך "בפעילות ...." אשמח לשמוע את ההקשר



  • @מעמד הציעו ודיברו.
    אחד העוזרים של אחד היועצים לתחבורה דיבר איתי על זה כבר לפני שנתיים.
    ואז הוא חזר אלי עם כל ההסברים המלומדים האלה.

    @ליכט ומה עם ההורה רוצה לטעון לעצמו את הרב-קו ואין לו זמן להגיע לעמדת המתנה? (לדוגמא, הוא מסיים את העבודה בשעה 4, והואטובוס שלו ב4 ו2 דקות)- גם שם הוא צריך ללכת למכשיר בסוף.....



  • @clickone
    אם הנתונים נשמרים על הכרטיס
    אין אפשרות לזייף כאילו יש לי כסף מוטען?


  • חשמל ואלקטרוניקה תכנות

    אולי באמת עדיף שישאירו את זה ככה, כדי שקודם כל יטפלו באוטובוסים עצמם, ואח"כ ברב קו..



  • @nigun

    הנתונים מוצפנים ברמה גבוהה מאד
    זה כרטיס מסוג clypso שנפוץ באירופה כבר יותר מ 10 שנים
    ועדיין הוא לא נפרץ

    זה לא כרטיס זיכרון
    זה מעבד



  • @upsilon01
    אי אפשר לקחת מכשיר שמטעין (אפילו סמאטרפון)
    ולהאזין מידע שמועבר לכרטיס ואז פשוט לשדר שוב את אותו מידע?



  • @מעמד אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    כי נראה לי שהמערכת שם מרובעת, ועד שלא יציעו להם את ההצעה הזאת, הם לא יחשבו על זה לבד

    @מעמד לא נראה לי שהמערכת מרובעת

    לדעתי הסיפור הוא כזה (שהכי נכון הגיונית - אל תשאל איך)

    אין חברה אחת שמפתחת את המערכת הזו.
    כל חברת אוטובוסים יכולה לבחור חברת פיתוח עצמאית למערכת שלה ולמכשירים שהיא מחליטה לקנות.
    רק מה כן - משרד התחבורה יצרו תקן משלהם וכולם חייבים לעבוד לפי התקן הזה (לא אכפת להם איך תבנה את המערכת רק שהשידור יהיה לפי קובץ ושדות מסוימים (בדיוק כמו הקובץ האחיד של מס הכנסה למי שמכיר)
    ולכן לא משנה אם השידור יהיה בסוף יום או בעוד יום-יומיים כך שלבסוף כול המערכות מסתכרנות לפי קובץ מסוים שמשודר בזמן קבוע.
    לכן מה שחשוב שהכרטיס שבידך מתעדכן בסכום החיוב במדויק בעת הכירטוס באוטובוס כך שלמערכת זה פחות משנה מתי שידור הנתונים

    ד"א באותו אופן גם עובדים אאל"ט גם כרטיסי אשראי.
    כאשר אתה מגהץ את הכרטיס החיוב לא עובר אוטומטית לחברת האשראי לחיוב אלא רק לאחר סוף יום או יומיים (ולפעמים גם יותר - לא מדובר על כרטיס דביט שזה באמת מיידי לחשבון הבנק)



  • @zvinissim ממש לא נכון בשני הדברים.

    חיוב אשראי משודר מיידית, לוקח זמן עד שתראה אותו בחשבון, אם תבדוק כמה נותר לניצול תראה שהסכום כבר ירד.
    רב קו אחרי דקה בחברה אחרת יופיע כבר הסכום הנמוך יותר, מרכז המידע של משרד התחבורה מקבל את הנתונים הסופיים באיחור, למה הם עדיין בימי הביניים



  • @zvinissim אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    כאשר אתה מגהץ את הכרטיס החיוב לא עובר אוטומטית לחברת האשראי לחיוב אלא רק לאחר סוף יום או יומיים (ולפעמים גם יותר - לא מדובר על כרטיס דביט שזה באמת מיידי לחשבון הבנק)

    אתה מתבלבל בין השידור חסומים שזה קורה פעם ביום אבל בכולם זה משדר ובכמעט כולם הוא בודק לפני זה את המסגרת
    ואגב גם לכרטיסי דביט לוקח יומיים לביצוע החיוב בפועל



  • @nigun
    ברור שלא
    הרב קו מנפיק מספר רנדומלי יחודי כל הטענה
    שעליו מתבסס כל התקשורת
    לכן לא יעבוד שידור חוזר
    תקרא קצת על RSA תבין יותר טוב


  • תכנות

    @by6199 אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    @zvinissim ממש לא נכון בשני הדברים.

    חיוב אשראי משודר מיידית, לוקח זמן עד שתראה אותו בחשבון, אם תבדוק כמה נותר לניצול תראה שהסכום כבר ירד.
    רב קו אחרי דקה בחברה אחרת יופיע כבר הסכום הנמוך יותר, מרכז המידע של משרד התחבורה מקבל את הנתונים הסופיים באיחור, למה הם עדיין בימי הביניים

    @beri-zip אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    @zvinissim אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    כאשר אתה מגהץ את הכרטיס החיוב לא עובר אוטומטית לחברת האשראי לחיוב אלא רק לאחר סוף יום או יומיים (ולפעמים גם יותר - לא מדובר על כרטיס דביט שזה באמת מיידי לחשבון הבנק)

    אתה מתבלבל בין השידור חסומים שזה קורה פעם ביום אבל בכולם זה משדר ובכמעט כולם הוא בודק לפני זה את המסגרת
    ואגב גם לכרטיסי דביט לוקח יומיים לביצוע החיוב בפועל

    אשראי, בקשת אישור לעסקה מבוצע מיידית בכרטיסי דביט ובעיסקאות נוספות, לכן זה מעדכן את היתרה בבנק בדביט ואת היתרה הפנוייה לשימוש בכרטיס. באם לא תשודר העסקה יקח כמה ימים עד שהיתרה לשימוש תחזור לקדמותו.
    העסקה משודרת בסוף היום לש.ב.א שלקוח עוד כיום עד שמתעדכן בחברת האשראי, באם נעשתה בקשת אישור כתוצאה העיסקה, חב' האשראי ידעו לומר שיש עסקה חדשה שעדיין אינה מעודכנת במערכת.
    כל המשתמשים בAPI ולא במסוף ש.ב.א. המותקנת על המחשב כבעבר, כבר לא מכירים את שיטת העבודה, כי כל פעילות השידור ועדכון פרמטרים וחסומים מתבצע כיום אצל ספק ה-API כמו פלאקארד ודומיו, והם משדרים פעם ביום או בהתאם לבקשה באם נכנסים למערכת שלהם. לכן מבחינתם ברגע שהעסקה שודרה כשפועל זה עוד לא שודר לשבא וניתן לביטול ללא שיופיע בכלל בפירוט האשראי.

    בהזמנת הטענה ברב-קו, מתבצע רק בקשת אישור לסכום העסקה כשהעסקת האשראי תשודר רק לאחר הטענה פיזית על הכרטיס הרב-קו.

    שיטת המסלקה של משרד התחבורה בנויה נכון, הם לא אמורים לדעת באון-ליין את היתרה בכרטיס, מספיק להם לקבל את הנתונים תוך יום-יומיים, נכון שניתן לשפר את המסופים באוטובוסים שבמידה והוזמנה הטענה שיטעין את החוזה על הכרטיס, אבל זה קשור למסופים באוטובוס ולא למסלקה.



  • @Shmuel754 אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    אשראי, בקשת אישור לעסקה מבוצע מיידית בכרטיסי דביט ובעיסקאות נוספות, לכן זה מעדכן את היתרה בבנק בדביט ואת היתרה הפנוייה לשימוש בכרטיס. באם לא תשודר העסקה יקח כמה ימים עד שהיתרה לשימוש תחזור לקדמותו.
    העסקה משודרת בסוף היום לש.ב.א שלקוח עוד כיום עד שמתעדכן בחברת האשראי, באם נעשתה בקשת אישור כתוצאה העיסקה, חב' האשראי ידעו לומר שיש עסקה חדשה שעדיין אינה מעודכנת במערכת.
    כל המשתמשים בAPI ולא במסוף ש.ב.א. המותקנת על המחשב כבעבר, כבר לא מכירים את שיטת העבודה, כי כל פעילות השידור ועדכון פרמטרים וחסומים מתבצע כיום אצל ספק ה-API כמו פלאקארד ודומיו, והם משדרים פעם ביום או בהתאם לבקשה באם נכנסים למערכת שלהם. לכן מבחינתם ברגע שהעסקה שודרה כשפועל זה עוד לא שודר לשבא וניתן לביטול ללא שיופיע בכלל בפירוט האשראי.
    בהזמנת הטענה ברב-קו, מתבצע רק בקשת אישור לסכום העסקה כשהעסקת האשראי תשודר רק לאחר הטענה פיזית על הכרטיס הרב-קו.
    שיטת המסלקה של משרד התחבורה בנויה נכון, הם לא אמורים לדעת באון-ליין את היתרה בכרטיס, מספיק להם לקבל את הנתונים תוך יום-יומיים, נכון שניתן לשפר את המסופים באוטובוסים שבמידה והוזמנה הטענה שיטעין את החוזה על הכרטיס, אבל זה קשור למסופים באוטובוס ולא למסלקה.

    @Shmuel754 אתה רק מחזק את מה שאני כתבתי



  • @Shmuel754 אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    בהזמנת הטענה ברב-קו, מתבצע רק בקשת אישור לסכום העסקה כשהעסקת האשראי תשודר רק לאחר הטענה פיזית על הכרטיס הרב-קו.

    ברב קו הנושא הרלוונטי הוא הוא כל תיקוף שמעודכן מיידית, ברור שהזמנת טעינה לא מחוייבת בפועל עד הטעינה זה רק תופס אישור מחברת אשראי (בדומה למה שעושים במצינג עד שנסגר שהסכום נאסף).

    אשראי רגיל הבקשה מוגשת מיד ומשודר בפועל פעם ביום בד"כ בערב תלוי בהגדרה במסוף, אבל אחרי זה הכל נרשם זה שחברת האשראי עדיין לא יודעת מי בעל העסק שחייב לא אומר שהיא לא מכירה עדיין את העסקה.
    זה כמו העברה מחשבון לחשבון בבנק אחר שיקח עוד יום עד שתראה מי העביר לך את הכסף.
    במחשבה שניה אולי ברב קו המצב זהה ומשרד התחבורה מקבל מידע באותו רגע על ביצוע תיקוף אבל ממתין לקבלת תשדורות מסודרים מהחברות לעדכון מי מה וכו'



  • @by6199 כנראה שלא קראת בדיוק את מה שאני כתבתי או שלא ירדת לסוף דעתי

    @zvinissim אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    שהכי נכון הגיונית - אל תשאל איך

    אני כתבתי את זה (את נושא הרב קו) מידיעה ברורה שזה המצב

    היות ויש מספר חברות שמייצרות את המערכות האלו והמערכות האלו עובדות עצמאיות. המערכות שבאוטובוס לא משדרות את ה"כירטוס" און ליין בפועל - הם לא מחוברות לאינטרנט בכלל.

    מה שקורה זה שהנהג בסוף סיום הקו או פעם -פעמים ביום פורק את הנתונים ושולח אותם למשרד התחבורה

    המערכת באוטובוס לא מחוברת לאינטרנט בכלל!! (יש אולי רק מערכת אחת או שתיים שמשדרת און-ליין אבל רוב המערכות משדרות במצב שאני כתבתי)

    כאשר אתה מטעין רב קו מידע הטעינה נשמר בכרטיס עצמו והמכשיר יודע לקרוא את הנתונים מתוך הכרטיס -איזה מסלול יש לך וכשאתה עולה לאוטובוס הוא מקבל את הנתונים מהכרטיס

    ישנם מצבים שאפילו כבר למחרת משרד התחבורה מעודכן ביתרת הכרטיס שלך ואפילו לפני כן הכל תלוי בנהג מתי הוא פרק את הנתונים מהמכשיר ושלח אותם בשידור (אפילו לא 3 ימים)

    בכרטיסי אשראי רשמתי מפורשות אאל"ט מפני שאני יודע שכך זה עובר אולי השתנה בזמן האחרון שידור הנתונים אבל לא נראה לי בדיוק כמו ש @Shmuel754 כתב



  • @zvinissim אני לא מתכוון להפוך את הדיון לזירת התגוששות, המציאות גדולה מכל הסבר.

    בהצלחה



  • @by6199 אמר בהטענת רב קו טלפונית:

    @zvinissim אני לא מתכוון להפוך את הדיון לזירת התגוששות, המציאות גדולה מכל הסבר.

    בהצלחה

    @by6199 אין כאן שום התגוששות.

    נשאלה השאלה למה אין סינכורן און ליין למשרד התחבורה ולמה הכרטיסים האלו כך מתנהגים כזו ולא בצורה שונה ברגע שאת מעביר "כירטוס" באוטובוס ועניתי את התשובה שככה עובדת המערכת.
    לא שלפתי את התשובה שלי מהמותן ככה סתם כי בא לי במקרה אני "קצת" קרוב לאנשים שמפתחים את המערכות האלו ל-2 חברות אוטובוסים גדולות בארץ אז קיבלת תשובה מדויקת למה זה מתנהג בדיוק כפי שזה מתנהג.

    יתרה מזו בדיוק היום בבוקר הלכתי לשאול אותם אם אני לא טועה בתשובה שלי וכך גם נאמר לי.

    זה המציאות וכנראה לא ישתנה לפחות בתקופה הקרובה


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

37
מחובר

1.8k
משתמשים

6.1k
נושאים

70.1k
פוסטים

סלולר כשר במחירים הנמוכים ביותר עם ובלי ניוד.

כנסו לאתר לקניה מקוונת, או בדקו סניף קרוב לביתכם.

מוצרים עם הנחה

לחצו פה כדי להגיע לרשימת מוצרים עם הנחה בקיאספי.

בהגעה דרך הלינק, ישנה הנחה בשלב התשלום בקופה!

בא תתחבר לדף היומי!