רוצים לעשות משהו מעניין?
-
מה דעתכם לעשות שיתופית פרויקטים?
כל אחד שיש לו פרויקט קטן ומעניין (לא הפרויקטים העסקיים) יעלה אותו לכאן (לאשכול מיוחד).
אני מתנדב להיות הראשון, אבל אני רוצה לראות עוד כמה שמתכננים לשתף.
אני חושב שהדבר יוסיף הרחבת אופקים ואולי ידחוף גם לשיתו"פ.מה דעתכם?
אני מדבר על שיתוף קוד, הסבר כללי, ותמונות במידת הצורך. אם יש GitHub אז עוד יותר טוב.
-
@upsilon01 כן!
איך לנגן? עם tone? -
@upsilon01 נכון. מעולה.
צריך לחשוב איך לייצג את התווים + אורכם.
String יהיה מאוד בזבזני.
גם צריך לחשוב על המנעד שאתה רוצה לתת.
כי אם נניח אתה מגיע עד 16 תווים תוכל להקצות חצי בייט (4 סיביות).
אבל 16 זה קצת יחסית. (מאוד תלוי בסוג השיר. יונתן הקטן זה 5 תווים. אבל המנעד הוא 8 תווים. כי יש גם את C במול, D במול. F דיאז).
לדעתי תעשה לכל תו בייט. כש - 5 סיביות עבור גובה הצליל. ו 3 סיביות עבור אורך הצליל.
כך שתוכל לעשות 32 סוגי תווים, ו - 8 אורכים. -
@מנצפך אמר ברוצים לעשות משהו מעניין?:
@upsilon01 נכון. מעולה.
צריך לחשוב איך לייצג את התווים + אורכם.
String יהיה מאוד בזבזני.
גם צריך לחשוב על המנעד שאתה רוצה לתת.
כי אם נניח אתה מגיע עד 16 תווים תוכל להקצות חצי בייט (4 סיביות).
אבל 16 זה קצת יחסית. (מאוד תלוי בסוג השיר. יונתן הקטן זה 5 תווים. אבל המנעד הוא 8 תווים. כי יש גם את C במול, D במול. F דיאז).
לדעתי תעשה לכל תו בייט. כש - 5 סיביות עבור גובה הצליל. ו 3 סיביות עבור אורך הצליל.
כך שתוכל לעשות 32 סוגי תווים, ו - 8 אורכים.כיון שס"ה כל שיר יכול להתנגן בכל סולם מ12 הסולמות שבאוקטבה, לכן אולי לחלק את זה ל-2. הראשון הוא אורך התוים וההשהיות, והחלק השני הוא הסולם שבו זה יתנגן (אולי המפתח יהיה תו מסויים כגון d,a וכיו"ב ואולי בצורה אחרת. אני לא מכיר את התאוריה מספיק)
-
@chagold
נכון.
רעיון מעולה!!אבל בתור תוספת. זה בעצם יתן מודולוציה. (שינוי של הטון המקורי של השיר).
המימוש יכול להתבצע כפי שכתבתי. ויהיה אפשר לשחק עם הקצב, וכן עם הטון. כפי שכתבת.
אם אתה רוצה לתת מספיק אוקטבות, זה לא יחסוך לך. כי מנגינה, הגם שהיא רק בטון אחד, יכולה לקחת כמה אוקטבות.
אלא אם כן אתה מוותר על תווים נדירים, שבסולם C מז'ור ו- A מינור נקראים "הקלידים השחורים".
אגב, צריך לשים לב למגבלות הזיכרון.
בנוסף, צריך להקצות תו אחד לתו שקט.
ואולי אפשר לעשות בייטים שיורו על חזרה לאיזור אחר במנגינה. כבר מורכב יותר.
-
אולי ככה, לעשות 2 מערכים. (ע"פ הרעיון של @chagold ).
אחד לתווים ואחד לאוקטבה ולאורך.
ואז אפשר לנצל יותר.
במערך 1 אפשר לדחוס 2 תווים בבייט. (13 תווים באוקטבה+ תו השתקה).
במערך 2 אפשר לנצל כל בייט ל 2 אורכים (לשני תווים. 4 סוגי אורכים. רבע. חצי. טזית. 3/4) ולשני גבהים (לשני תווים. 4 גבהים. ל4 אוקטבות. די והותר). -
@מנצפך אמר ברוצים לעשות משהו מעניין?:
אם אתה רוצה לתת מספיק אוקטבות, זה לא יחסוך לך. כי מנגינה, הגם שהיא רק בטון אחד, יכולה לקחת כמה אוקטבות.
בכל מקרה צריך לתכנת את התוים בכל האוקטבות. אני רק דיברתי על כתיבת השירים לפי מפתח ולא לפי תו.
@מנצפך אמר ברוצים לעשות משהו מעניין?:
אלא אם כן אתה מוותר על תווים נדירים, שבסולם C מז'ור ו- A מינור נקראים "הקלידים השחורים".
לא הבנתי מה זה משנה איזה תוים שחורים יש אם הכל לפי דילוגים.
@מנצפך אמר ברוצים לעשות משהו מעניין?:
אגב, צריך לשים לב למגבלות הזיכרון.
בנוסף, צריך להקצות תו אחד לתו שקט.אפשר לעשות תו שקט בגודל הכי קטן (1/16) ואח"כ כדי להאריך אותו להשתמש בהכפלות. זה יחסוך את הזיכרון. (תאורטית אפשר לעשות את זה גם בתוים רועשים אבל אני לא יודע אם זה פרקטי או יורגש שזה הכפלות).
-
@chagold אמר ברוצים לעשות משהו מעניין?:
אפשר לעשו תו שקט בגודל הכי קטן (1/16) ואח"כ כדי להאריך אותו להשתמש בהכפלות. זה יחסוך את הזיכרון. (תאורטית אפשר לעשות את זה גם בוים רועים אבל אני לא יודע אם זה פרקטי או יורגש שזה הכפלות).
בתוים רגילים זה ישמע כפילות. כמו שכתבתי למעלה צריך לעשות דיליי קצר בין תו לתו.