המלצה למצלמת וידיאו לשיעורים
-
-
@nigun
אני בהחלט מצטרף למה שכתב @GolanArt , לגבי סוני ופנסוניק,
ואוסיף לך גם חיזוק המלצה: אל תתקרב ל"זום".בשעתו, כשהעולם הקליט אודיו עם טייפ וקלטות,
אני הקלטתי עם מיני-דיסק של סוני - שהיה ליגה אחרת לגמרי של איכות סאונד.
אבל הסירבול המטורף של המיני דיסק + מגבלות דרקוניות של סוני על הורדת החומר למחשב,
גרמו לי לחכות ליום שיצא מכשיר הקלטה איכותי שמקליט WAV ישירות לזכרון פנימי / כרטיס.ואז הגיעו (לארה"ב) הסנוניות הראשונות,
חברת זום הוציאה שני דגמי מכשירים כאלו ב 200 דולר וצפונה.
כמובן שרכשתי מיד אחד כזה.
הוא לא היה נשמע מי יודע מה איכותי, אבל אמרתי לעצמי, נו מה אפשר לעשות, זה עדיין לא סוני.
למעשה הוא הגיע עם טרנספומטור אמריקאי (110 וולט) ומישהו הכניס אותו לחשמל שלנו והמכשיר הלך פייפן במקום.ברעיון, מי שהיה אמור להשרף זה הטרנספומטור,
אבל איך שלא, כל חברה שמכבדת את עצמה דואגת שיהיה במכשיר "פיוז" שישרף ולא המכשיר עצמו.
זה מעיד על רמת בניה נמוכה ו/או על זלזול במכשירים שלהם.
(מעבר לכך שלדעתי כיום כל חברה נורמלית דואגת לטרנספומטור גלובלי).וזה מדובר על מכשיר הקלטה בלבד. במקרה שלך אתה לוקח מכשיר שאמור להיות הרבה יותר מורכב + אופטיקה.
לך על חברה טובה ואמינה!
אני אישית אוהב יותר את הוידאו של סוני מפנסוניק, אבל זה בעיקר עניין של טעם. -
@איש-אחד לגבי הזום אני בדקתי שם בגלל המלצה של זמר שמקליט את הארועים שלו עם מכשירים שלהם
וגם בגלל שבחוות דעת באמזון של מכשירים אחרים ההשוואה הייתה שהכשיר ברמה של זום
אז חשבתי שזה על רמה
לגבי סוני ופנסוניק אם אני קונה מכשיר שלהם אני צריך בכל מקרה לקנות מיקרופון נפרד (דש?) ואז לא משנה מה האיכות של המצלמה אני צריך מיקרופון טוב
ומנסיון של הקלטה עם זום לשיעורים זה מספיק אפילו שזה לא צמוד לדובר
ולגבי הוידאו אני לא מצלם חתונות סך הכל בן אדם מטווח של מטר שתיים
אני סך הכל צריך שלא כמו הסרטה של עט מצלמה
@GolanArt התקציב זה המינימום שידרש לאיכות סבירה -
@nigun
אז ככה,
זה שפלוני הקליט עם מקליט של חברה אלמונית, זה עדיין לא ערובה שכל מוצר של חברה זו - כגון מצלמת וידאו - איכות ההקלטה שבו תהיה גבוהה.
זה בדיוק כמו שאוכיח על איכות ההקלטה של כל מצלמות הוידאו של סוני החל מהזולה ביותר, מזה שסוני מייצרים מכשירי הקלטה איכותיים של 750+ דולר.דבר שני, אגלה לך סוד, זה שהזמר מקליט את עצמו עם מכשיר Zoom של 120 דולר, זה בדיוק מאותה סיבה שרוב ככל הזמרים וה"מקהלות" שבמחוזותינו משתמשים במיקסרי פח של Behringer. זה פשוט המכשירים הכי זולים שאפשר למצוא בקטגוריה. (והבנת נכון, לא הכי איכותיים ).
ושלישית, כל מצלמת וידאו שתקנה ב 1200 ש"ח, לא משנה של מי, אל תצפה לסאונד מי יודע מה.
ברור שעם מכשיר הקלטה (גם של זום), תקבל תוצאה יותר טובה, וקל וחומר אם הוא יהיה קרוב פיזית למדבר.
כך שאם יש לך פריבילגיה להקליט סאונד בנפרד ולהחליף אח"כ את הפס קול שהגיע מהמצלמה, תצא עם תוצאה הרבה יותר מקצועית.
לחילופין, אם אתה קונה מצלמה שיש לה גם כניסה למיקרופון חיצוני, תוכל להשתמש עם מיקרופון דש וכדו', וגם להגיע לתוצאה הרבה הרבה יותר טובה מאשר המיקרופון המובנה במצלמה. -
@nigun
קודם כל, אין לי מושג מאיפה הצלחת למצוא את הפנסוניק הענתיקה הזו.
המצלמה הזו חגגה כבר יום הולדת 10, ובמונחים של עולם הוידאו בתקופה זו - זה בערך כמו מצלמת פילם לעומת מצלמה דיגיטלית.
המצלמה הזו מצלמת SD (דהיינו וידאו באיכות 0.3 מגה פיקסל לפריים) ולא FHD שכבר מזמן הפך לסטנדרט מינימלי, הקובץ נשמר בפורמט הבזבזני MPEG2 נוחו עדן, על גבי דיסק קשיח מובנה במצלמה... (כי פשוט כרטיסי זכרון בנפח גדול כמעט ולא קיימים )אבל הנושא העיקרי הוא, שאתה מפספס שוב ושוב את הנקודה.
כל מוצר שהוא, תמיד אתה יכול לקנות בגרושים מוצר גנרי שיוצר במחרטה סינית כלשהיא,
ותוכל לקנות מוצר מחברה אמינה שמשתמשת ברכיבים איכותיים ויש להם מחלקת בקרת איכות וכו'.אתה מבין שיש הבדל (חוץ מהמחיר) בין טרנטע למרצדס? גם בביצועים, גם בנוחות, ובעיקר באורך החיים?
ולמרות שאם תעבור על המפרט הטכני תפגוש בשתיהן מנוע, מצבר, שלדה, פח וחלונות זכוכית?אין מה להשוות גם באיכות המוצר וגם באיכות התוצאה שתצליח להפיק מהמוצר,
בין מוצרים של חברה אנונימית שעלתה לכותרות רק בזכות זה שהם מציעים את המחיר הזול ביותר בקטגוריה,
לבין מוצרים של חברה שמכבדת את עצמה ויש לה רקורד חיובי במכשירים האלו כבר עשרות שנים.
מה גם שבמפגש היחיד שלי עם מוצר של זום - הספקתי להתקל גם באיכות הירודה בהשוואה לסוני, וגם בבקרת איכות הירודה בכך שהמכשיר נשרף קומפלט מדבר שטותי, כנ"ל.אם ההפרשים במחיר היו כמו בין פיאט למרצדס, לא כל אחד באמת יכול להרשות לעצמו.
אבל כשמדובר בהפרשים של 200-300 ש"ח (במצלמות הבסיסיות כמו זו שאתה מחפש), חבל לחסוך אותם ולאורך כל חיי המוצר להסתפק בוידאו באיכות יותר נמוכה, ובסופו של דבר לזרוק את המצלמה לפח אחרי XX חודשים כשהכשלים בחומרה יתחילו לצוץ. -
@nigun לשאלתך איזה דגם מומלץ, ומצד שני מחיר לא בשמים,
מה שאני אישית הייתי עושה זה קונה את זה באמזון.
זו מצלמה איכותית של סוני עם עדשה איכותית ודי רחבה של ZEISS עם זום אופטי x30,
ודי חשוב בשבילך - כניסה למיקרופון חיצוני. (וכמובן גם מסך מגע ושאר ירקות).
לגבי @zeevgros אני לא יכול לחתום לך בעיניים עצומות שהיא תמלא אחר כל ההגדרות הגרנדיוזיות שביקשת.החסרון היחיד בסיפור זה הקנייה מארה"ב.
פשוט לא מצאתי בארץ משהו הגון במחיר שפוי.
אמנם הקנייה מאמזון לארץ אמורה לעבור חלק לגמרי (מנסיון רב),
וב 420$ ~ שאמזון גובים כלול הכל כולל משלוח לארץ עם מעקב, שחרור מהמכס וכדו',
ולגבי אחריות, אומרים שאמזון מכבדת אחריות הרבה יותר טוב מחנויות מקומיות בארץ,
אבל, למעשה אין לי אישית (ב"ה) נסיון עם מימוש אחריות בפועל באמזון לאחר כמה חודשי שימוש.
(למרות שלא ממש סביר שהמצלמה תתקלקל ב 12 החודשים הראשונים שלה).אבל מה שיותר חשוב הוא,
שמצלמות מארה"ב מצלמות בתקן NTSC ולא בתקן PAL המקובל בארץ.
לא יודע אם זה חסרון משמעותי למי שבלאו הכי מתעתד לצפות בסרטים שיצאו בסופו של יום - במחשב.
עיקר בעיית התאימות זה בטלווזיות, ולכאורה רק בישנות שבהם. לא ממש רלוונטי למשתמשי "תחומים"...מה שאולי כן צריך לקחת בחשבון,
אם התוכנית הסופית היא לערוך את ההסרטות בתוכנות עריכת וידאו,
ותרצה ליצור סרט סופי שמעורב גם עם קטעי הסרטה שיצאו ממצלמות אחרות בתקן PAL,
כשתייצא את הסרט הסופי תצטרך לבחור למעשה לייצא את כולו או ב PAL או ב NTSC,
מה שיגרור לירידה קטנה באיכות של קטעי ההסרטה מהסוג השני.
לדוגמא, אם החלטת לעשות את היצוא הסופי ל PAL, אז הקטעים שבסרט שמכילים את ההסרטות שצילמת ב NTSC יהיו באיכות טיפה יותר נמוכה ממה שהם יכלו להיות אם היית מייצא ב NTSC - אבל זה די זניח ולא ממש מורגש בפרט ל"אנשים רגילים".למסקנא,
כמו שכתבתי מקודם: "מה שאני הייתי עושה",
הייתי בהחלט קונה בארה"ב ומהמר על האחריות של אמזון ועל מגבלת ה NTSC.
זה בהחלט זניח ביחס לחומרה טובה ולמחיר טוב שלא ניתן להשיג בארץ.
ואגב, אני נאה דורש נאה מקיים... 3 מצלמות הוידאו האחרונות שלי, כולן מארה"ב (ושלשתן חיות עד עצם היום הזה, טפו טפו ). -
@nigun
הצלחת להעלות חיוך על שפתי...מיקרופון זום הכוונה מיקרופון עם רגישות גבוהה לצורך קליטה ממרחק,
בשונה ממיקרופון דינמי למשל (כמו של זמרים בחתונות) -
שמיועד לקלוט רק מקרוב מאד, בכדי שהוא לא יקלוט גם את הרמקולים של התזמורת וישלח שוב להגברה - ויווצר פידבק.אגב,
גם כמעט בכל מצלמה בעולם תוכל לראות את המונח "זום אופטי X",
וזה עדיין לא אומר שהאופטיקה שלה מיוצרת ע"י חברת Zoom. -
@איש-אחד
קניתי בשעה טובה ומוצלחת את המצלמה
ברוך השם זה נותן איכות טובה
אבל יש לי בעיה שהפוקוס למפעמים לא ממוקד
דהיינו שאני מעמיד את המצלמה על חצובה ומעמיד מול המגיד שיעור ומכוון את הAF על הפנים שלו
ורוב הזמן הכל בסדר אבל מידי פעם באמצע הכל נהיה קצת מטושטש או אפילו מטושטש מאוד לשניות ארוכות
מה הבעיה? אולי לא הגדרתי נכון משהו? -
@nigun , תתחדש על המצלמה!
(סתם מסקרנות, על איזה מצלמה הלכת בסוף?)לגבי הפוקוס,
זה נראה כאילו יש איזשהו אובייקט באמצע הדרך בין המצלמה למדבר,
למשל עציץ על שולחן וכדו',
כך שהפוקוס האוטומטי לפעמים מתבלבל ועושה "חישוב מסלול מחדש"...המושג פוקוס אוטומטי פירושו,
שהמצלמה מנסה לנחש מה האובייקט העיקרי שכנראה אותו אתה מעוניין לצלם,
ועליו היא מתמקדת ועושה פוקוס.
כך שאם יש משהו במרחק אחר שיכול להטעות את המצלמה - כדאי לסלק אותו.לחילופין,
היות ולמעשה המרחק בין המצלמה למדבר הוא קבוע לכל אורך השיעור,
תוכל לנסות להגדיר פוקוס ידני לפני תחילת השיעור, כך שהפוקוס לא ינסה להשתנות מעצמו.
(אלא אם כן הנואם שלך זה יאיר לפיד שמסתובב כמו פורפרה לכל אורך ההרצאה... )