לימודים והשמה בהייטק
-
@dovid כתב בלימודים והשמה בהייטק:
מכללות נותנים תעודה ולימודים ברמה נמוכה, מבזבזים הרבה הרבה זמן, ועוד חסרונות.
אין לי היכרות קרובה עם קורסים של מכללות, אבל קשה לי לקבל את זה שאין בנמצא אף מכללה שנותנת לימודים ברמה גבוהה בלי לבזבז את הזמן (את שאר החסרונות לא ציינת, אבל כנראה שהם בעלי משקל נמוך מאלו שכן ציינת)
-
@חגי כתב בלימודים והשמה בהייטק:
@dovid כתב בלימודים והשמה בהייטק:
מכללות נותנים תעודה ולימודים ברמה נמוכה, מבזבזים הרבה הרבה זמן, ועוד חסרונות.
אין לי היכרות קרובה עם קורסים של מכללות, אבל קשה לי לקבל את זה שאין בנמצא אף מכללה שנותנת לימודים ברמה גבוהה בלי לבזבז את הזמן (את שאר החסרונות לא ציינת, אבל כנראה שהם בעלי משקל נמוך מאלו שכן ציינת)
וכי הייתי בכל המכללות? הייתי באחת ושמעתי מחברים בערך על עוד ארבע-חמש מקסימום.
אבל הבנתי כמה דברים שהם בבחינת כלל:
א. רוב התלמידים לא ממשיכים לעבור בהייטק/נושרים. זה נתון בסיסי מאוד בעמדתי שעומד כהקדמה לכל מה שאכתוב, אם מישהו מכיר מכללה שהתלמידים בה לומדים בחשק ויש אוירת לימוד תחרותית, שיבין שכל מה שאומר לא רלוונטי (או שהוא טועה...).
ב. הנתון הנ"ל פוטר את המכללה בעצם מרמת הלימודים, כי כל אחד שלא יודע מספיק או לא מוצא השמה בעצם משוייך ל"אלה שלא הלך להם התחום".
ג. יוצא שהמכללה אמורה לדאוד ללמד תלמיד בלי שיש שום ביקורת פורמלית/רגולטורית/תקשרותית/דעת קהל שיכולה להתעורר על רמת הלימודים, איכותם, הסדר שלהם, הקצב הנכון ועוד הרבה פרמטרים חשובים.
ד. המכללה מרויחה הרבה כסף, וגם המרצים. אין מישהו שרודה בהם להגיע להישג כל שהוא בגלל הנ"ל.לא כתבתי את כל החסרונות. יש חסרונות שיותר קשה להסביר וחסכתי מלכתוב, למשל אוירה. אוירה זה גורם עוזר מאוד ומקלקל מאוד בכל תחום. אם אתה לומד בקבוצה תחום שרוב חבריך לא סגורים על זה שהם בכלל קולטים, או שהם מתאימים, או שזה מעניין אותם, אתה בהכרח מקבל סוג של רפיון משמעותי.
-
לגבי "מפתחים" וכדו'
הייתי בודק מה קורה אם נושרים באמצע הלימודים (כי הם מספרים שהם מתכננים קצב לימודים מפרך).
אם התלמיד לא התייאש מהתחום במחשבה שהוא לא מתאים לתחום (כשלפעמים הוא סך הכל לא מתאים למסע המפרך שלהם) האם הוא יכול ללכת לעבוד במקום אחר או שהוא תקוע לכמה שנים עם הסכמים דרקוניים. -
@חגי כתב בלימודים והשמה בהייטק:
אז יכול להיות שמפתחים זה הכיוון הכי בטוח, מצד שני הכי ארוך, השאלה אם אתה מעדיף את הסיכון שתמצא מיד עבודה ב15K אחרי המכללה, ואז תרוויח המון, או ששווה לך את ה3 שנים האלה חוץ מהלימודים עצמם, בהם אתה מקבל גם משכורת יפה, אבל יחסית נמוכה, אבל השווי שלך בשוק כשאתה כבר יוצא אליו הרבה יותר גבוה.
לא כ"כ מעודכן מה המחירים כיום בשוק
אבל לא נראה לי שמתחיל שגמר מכללה מקבל 15K בשנה ראשונה. -
@dovid כתב בלימודים והשמה בהייטק:
(ובפרט בגוף בטחוני)
מניסיון קטן שלי [שהצטבר מסיפורים של קרובים] הניסיון מגופים בטחונים וממשלתיים פעמים רבות הוא ניסיון פשוט מדי עם שפות ישנות וגם חסר מאד את ההילה 'ההיטקיסטית' מה שעלול למנוע מחברות מכובדות גדולות להסתכל עליך.
לפעמים שווה יותר חברה קטנה הייטקיסטית מאשר גוף כבד ומוכר.
כמובן שזה קצת הכללה ויש גופים ומשרות שונות בכל מקום אבל זה בא כנגד הכללה...
-
אני לא הייתי שם באופן אישי אבל ממה ששמעתי בכלי ראשון מכאלו שנמצאים שם מדובר בלימודים מאד תובעניים (לא משהו שאפשר לשלב עם עבודה אפילו חלקית)
לגבי צורת הלימוד יש הרצאות אבל כחלק גדול משיטת הלמידה נותנים בעיות בלי הדרכה ספציפית לצורת הפתרון ונותנים לשבור את הראש לפתור את זה לבד -
אגב למיטב הבנתי פרד"ס לא מתחייבים על כלום, בטח לא על עבודה במוסד ושאר הזיות (במחילה). כל מה שהם תורמים זה שאם הגעת דרכם, כביכול עברת את הבידוק, ואתה יכול תיאורטית בעתיד להתקבל אי שם לתעשיה בטחונית. יש הרבה בוטקאמפים שמבטיחים עבודה וגם מקיימים (אומנם הם לא עושים זאת בחינם כידוע, אבל לאדם בלי נתוני פתיחה של תואר זה יכול להיות נהדר).
-
@Meir-S-0 כתב בלימודים והשמה בהייטק:
אשמח למידע, על לימודי התואר, עד כמה מועיל ובאמת נדרש להתברג במשרה טובה?, עד כמה זה קשה ו/או מיותר?,
אייחס רק לשאלה האם ללכת על תואר או לימודים קלים יותר:
אני מכיר אישית מישהו שעשה תואר במכללה, והתחרט המון פעמים על הרגע שהוא החליט על תואר, 'היה לי עדיף לעשות איזה קורס להכין איזה תיק עבודות ולהתחיל לעבוד בכל הזמן הזה ולא להתקע עם התואר, הלכו לי כמה שנים' (כי ברגע שאתה מפספס סמסטר אתה צריך לחכות לשנה הבאה וכו'). כיום הוא מתכנת בשפה בינונית - לא הכי עדכנית.
מאידך מכיר מתכנת שלמד לבד ואח"כ עשה קורס של ג'ון ברייס מקוצר (7 חודשים) רק בשביל התעודה וכיום הוא בתחום התכנות מתקדם (AI) ובמגוון מערכות ושפות.
שים לב גם לאחוז הנשירה - אחוזים גבוהים מאוד, בסביבות ה 50% ואולי יותר.
אני חייב לסייג שבמקרה והלומד רוצה הרגשה של יוקרה ושהוא 'מהנדס' תוכנה אמיתי וכו' וכו' זה כנראה יהיה רק עם תואר, אך אולי רק תואר שני.
- עריכה: התגובה יצאה לי קצת מדי נחרצת, ותשועה ברוב יועץ
-
@Meir-S-0 כתב בלימודים והשמה בהייטק:
אשמח למידע, על לימודי התואר, עד כמה מועיל ובאמת נדרש להתברג במשרה טובה?, עד כמה זה קשה ו/או מיותר?, האם ניסיון כסטודנט בגוף בטחוני עוזר משמעותית במציאת עבודה?
אני עוסק לפרנסתי כמתכנת בחברה בינלאומית עם סניף גדול בארץ ואמר לי עמית לעבודה (לא שותו״מ) שהוא לא רואה שום תועלת בתואר שיש לו מאוניברסיטת ת״א (מקום לימודים נחשק) והוא במבט לאחור מתחרט שהוא לא הלך ללימודים יותר פרקטיים עם פחות תאוריה מיותרת ומבחנים במתמטיקה שמראש מיועדים להכשיל 80 אחוז מהמחזור כדי שהם ייגשו לקורס חוזר כך שממוצע הזמן שלוקח לסיים שם תואר במדעי המחשב הוא 4+ שנים (שאף אחד לא מתגמל אותך עליהם).
אגב במקום שבו אני עובד אין דרישה לתואר (שאותו אין לי) דווקא אלא נסיון שווה ערך הוא גם טוב וגם עם תואר יש עדיין דרישה לנסיון באופן כללי.
מה שכן דרישה גם אצלינו וגם בהרבה מקומות אחרים שאני מכיר זה אנגלית מדוברת וכתובה טכנית ברמה סבירה+ והשקעה בכיוון הזה הרבה יותר תועיל לך מתואר (שבשביל לקבל אותו צריך לעבור קורסים של אנגלית ברמה גבוהה בהצלחה) לכאורה
-