הצעה לפתרון למכת הצינתוקים
-
כמו כולם אני סובל ממכת הצינתוקים והספאם למינהם, ובגלל זה אני כמעט לא עונה למספרים לא מוכרים ולפעמים גם מפספס לקוחות.
חוק הספאם לא שינה כלום בעיקר כי יש בעיה הלכתית בפניה לערכאות (אם היה מותר הייתי פותח קו כשר חדש ואוסף תיעוד של כל מי שמחייג לקו ועושה 30K לחודש) ולכן החגיגה נמשכת.לפני תקופה שר התקשורת חתם על רפורמה שמבטלת את הקש"ג תוך 3 שנים זה אולי יוריד את הצינתוקים מהקווים שהמודל העסקי שלהם הוא דקות שיחה, אבל שאר קמפיינים של התרמות וכדו' יהיו עוד יותר זולים והחגיגה תמשיך אפילו עוד יותר.
לכן נראה לי שהפתרון הוא שהחברות יעשו מנגנון לזיהוי בוטים, וזה יעבוד משהו בסגנון הזה:
-
לכל מנוי יש רשימה לבנה של מספרים שיכולים להתקשר אליו המנוי שיכול להוסיף מספרים באופן ידני.
-
אם המנוי הוציא שיחה למספר מסויים המספר נוסף לרשימה הלבנה ( או שלא לפי הגדרת המנוי).
-
מספר שלא מופיע ברשימה הלבנה של המנוי יועבר בפעם הראשונה שהוא מתקשר למנוי למענה אוטומטי שמבקש ממנו להקיש מספר רנדומלי, ואחרי ההזדהות המספר נכנס לרשימה הלבנה של המנוי.
-
אם יש מספר שמחייג להרבה מנויים בו זמנית הוא יעבור מנגנן אימות יותר מורכב, למשל "הנך מקבל כעת צינתוק חוזר אנא הקש את הספרות האחרונות של המספר".
-
במקרה שהמנוי צריך לקבל שיחה ממנגון אוטומטי כל שהוא כמו הבנק, והוא לא יודע מה המספר שיחייג הוא יכול לבטל את החסימה לX דקות.
-
חברה שתתחייב שהיא לא מפעילה מרכזיות על קומה מסויימת יכולה להוסיף את המספרים שלהם אוטומטית לרשימה הלבנה (אם המנוי מעוניין הוא יכול לבטל גם את זה).
-
בכל מקרה אם מנוי סימן מספר ברשימה שחורה הוא יחסם בלי אפשרות לאימות.
אמנם עם כל זה החברות שמספקות את הפלטפורמה לצינתוקים יכולים לבנות בוט עם המרת דיבור לטקסט ולהבין בדיוק מה האתגר ולהקיש את הספרות הנכונות אבל
- זה היה יותר מורכב
- זה יוריד להם את הלגיטימציה שיש להם כיום שהם מספקים את השירות הזה למנויים שמעוניינים בקבלת הודעות ותזכורות, אבל הם לא יכולים לומר את זה על מנגנון מורכב שיכול לשמש רק לספאמרים.
אם המנגנון הזה יעיל כל מחה שצריך זה את השיתוף פעולה של חברת תקשורת אחת שתבין שיש קהל גדול שיניידו אליהם בשביל השירות הזה, ואחרי שחברה אחת תעשה את זה אולי גם עוד חברות יבינו שכדאי להם לעשות את זה (בכל מקרה החברה הראשונה תרוויח כי הקהל המבוגר לא נוטה לנייד כל כמה חודשים והם הכי סובלים מהצינתוקים).
אני מאמין שאפשר לשפר את המנגנון שיהיה יותר יעיל ושיפתור את כל מקרי הקצה, לכן אני מציע את הרעיון כאן בשביל לפתוח על זה דיון ציבורי, ולשמוע הערות והארות מהקהל.
-
-
@nigun אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
אם יש מספר שמחייג להרבה מנויים בו זמנית הוא יעבור מנגנן אימות יותר מורכב, למשל "הנך מקבל כעת צינתוק חוזר אנא הקש את הספרות האחרונות של המספר".
הרעיון הזה חוסם כמעט את כל הפינה, אני לא חושב שצריך משהו מעבר לרשימה לבנה בשביל קווי ווצפון אישיים וכדו'
לדעתי יהיה הרבה יותר פשוט להציע את זה לחברות שכל קו שמבצע חיוג לכמה מספרים יצטרך לעבור דרך רשימה לבנהשאפו על הרעיון והלוואי ובעז"ה יהיה פיתרון לסיפור המרגיז הזה
-
@קינג-קומפיוטר אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
אם יש מספר שמחייג להרבה מנויים בו זמנית הוא יעבור מנגנן אימות יותר מורכב, למשל "הנך מקבל כעת צינתוק חוזר אנא הקש את הספרות האחרונות של המספר".
קיים בהרבה מדינות מתוקנות, אמנם לא בשיחות אבל בסמסים
אתה לא יכול לשלוח סתם ככה יותר מסמס לשניה (בארצה"ב אתה חייב לקנות מספר מיוחד SHORT CODE העולה הרבה כסף וכן
מאפשר זאת בתנאים מסוימים וכו') -
@קינג-קומפיוטר אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
לדעתי יהיה הרבה יותר פשוט להציע את זה לחברות שכל קו שמבצע חיוג לכמה מספרים יצטרך לעבור דרך רשימה לבנה
ואז יוציאו קמפיין מ200 מספרים ויחייגו אחד אחד
-
@קינג-קומפיוטר
אם אתה רוצה לשלוח ל200,000 מנויים
עם 200 מספרים מחייגים זה 1000 מנויים לכל מזהה.
בהנחה שאתה שולח הודעה באורך דקה וכולם עונים מייד ומקשיבים לכל ההודעה זה יקח 16 שעות, בפועל זה לוקח פחות מזה כי הרוב לא מקשיבים עד הסוף.
במקרה שאפשר לשחזר מספרים מקמפיין לקמפיין והקש"ג יורד לקרוב לאפס זה לא יוצא הרבה יותר יקר מהקמפיינים כיום.
בכל אופן ההתרמות בטלפון מכניסים הרבה יותר מהעלות של קמפיין כזה.
ולמי שרוצה רק לצנתק הקמפיין יהיה הרבה יותר קצר וזול (בפרט אם לא יהיו הרבה חסימות של וועדת הרבנים). -
@nigun
ככל שהשיחות מגיעות אליך כחברה, אתה יכול לזהות באופן אוטומטי תעועה שמגיעה כגל מחברה מסויימת, ללא קשר למספר המזוהה שלה (ואז הם ישלחו את השיחות בהבדל רנדומלי ולא עשינו כלום...)
המודל שהצגת יכול להיות רעיון מצויין. חלקו כבר ממומש היום במרכזיות.הבעיה בלמכור כזה שירות לחברה מבחוץ שזה לא כזה פשוט להטמיע כזה דבר בחברה קיימת, כי זה לא עובד שם עם מרכזיות קלאסיות. (לא אומר שזה אפשרי, אבל זה הרבה יותר מורכב)
ולכן הפיתרון הנכון הוא לייצא X סימים שלך שנמצאים מול המרכזיה שלך (גילוי נאות התחלתי בעבר לשבת על זה, ממתין כעת לאחד הספקים שלי), בכל מקרה הבעיה בזה היא המחיר שזה יעלה ללקוח הקצה.
אני חושב שברגע שהקש"ג יירד, + הרפורמה הנוכחית של משרד התקשורת למפעילים, תהיה אפשרות לא מסובכת להפוך לMVNO שמספק כאלו שירותים בלי יותר מדאי בלגן, ואז אולי יותר פשוט.ואל תשכח שרגע אחרי שיוצא כזה מוצר לשוק עם כל ההשקעה זה יוצא אצל המתחרים...
כמו שכתב @by6199 גם אני ראיתי פירסום של חברת סים כשר שיש להם כזה שירות, אז שווה לבדוק אצלו קודם.
-
@clickone
חשבתי אולי לחכות לרפורמה ולבדוק את האפשרות להיות MVNO
אבל בתכלס פי'צר כזה עוזר רק בשביל מכת פתיחה שיגרום לקהל גדול לנייד אליך אבל הבעיה היא שאחרי שתפסת נתח של 60K לקוחות אז החברות הגדולות יפתחו את אותו דבר בדיוק ואז כולם חוזרים לחבורת הגדולות ואתה תקוע עם תשתיות של 60K לקוחות אבל בלי לקוחות.
חשבתי אולי שייך לכתוב על זה פטנט אבל לא נראה לי שזה שייך.
לכן הפתרון הוא להפסיק לחשוב על אפיק פרנסה אלא פשוט איך לגרום לפלאפון שלי להפסיק לצלצל ללא הפסקה (ואם אפשר על הדרך לעזור לעוד יהודים אז למה לא). -
@קינג-קומפיוטר אמר בהצעה לפתרון למכת הצינתוקים:
לדעתי יהיה הרבה יותר פשוט להציע את זה לחברות שכל קו שמבצע חיוג לכמה מספרים יצטרך לעבור דרך רשימה לבנה
יתכן ויש בעיה לחברה להשתמש במידע של מנויים בעדיין לא הצטרפו לשירות ואז המנגנון לא יעבוד טוב אם רשומים לשירות רק 5K מנויים.
בנוסף למצנתקים יש דרך לדעת באיזה חברה נמצא כל מנוי ולשלוח 4-5 שיחות במקביל שיחה לכל חברה ובמקביל יכולים לבדוק למי יש שירות חסימת ספאם ע"י צינתוק פשוט ואז לשלוח לכולם בצינתוק רגיל ולמנויים שיש להם שירות חסימה לשלוח בבודדים. -
פוסט זה נמחק!
-
יש חוק שהוצע שאיני יודע היכן הוא עומד כרגע שמטרתו ליצור מאגר "אל תתקשר אליי", דבר שיפתור את הבעיה הזו מהשורש, עם אפשרות לקנסות ועיצומים כלכליים גבוהים.
dont_call_me_law.pdf