תמחור תחזוקה ללקוח
-
@davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
אני אישית פותר את זה ככה
כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
מקווה שהצלחתי להסביר
אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם) -
@יעקב-ישראל אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
@davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
אני אישית פותר את זה ככה
כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
מקווה שהצלחתי להסביר
אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם)אם אני מבין נכון אז בעבודה שלא היתה כלולה במחיר אתה הולך על השיטה של לגבות יקר. כלומר אתה לא גובה מחיר שעתי אלא מתמחר את העבודה (גם אם היא קטנה) במחיר משמעותי שמתגמל אותך בהתאם לנסיבות ולא כמו עוד שעה בפרוייקט.
-
אישית כיום אני עובד לפי שעות עבודה לטוב ולמוטב.
כמובן יש לקוחות שיש להם את הנושא של אחזקת שרתים וכו' שזה כבר עניין אחר, ושם צריך לתמחר גם את הזמן שלוקח לפעמים לעקוב
ויש עדיין לקוחות שאיתם אני עובד בריטיינר. לטוב ולמוטבאבל כיום אחרי כמה שנים כשאני עובד רק לפי שעות, (אגב אפילו על טיפול בבאג הוא מתומחר לפי שעת עבודה [כאשר החיוב הוא לפי דקות ולא חלק משעה נחשב כשעה שלימה]) אני חושב שזה השיטה הכי טובה והכי win-win גם למפתח וגם ללקוח
-
@davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
@יעקב-ישראל אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
@davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
אני אישית פותר את זה ככה
כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
מקווה שהצלחתי להסביר
אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם)אם אני מבין נכון אז בעבודה שלא היתה כלולה במחיר אתה הולך על השיטה של לגבות יקר. כלומר אתה לא גובה מחיר שעתי אלא מתמחר את העבודה (גם אם היא קטנה) במחיר משמעותי שמתגמל אותך בהתאם לנסיבות ולא כמו עוד שעה בפרוייקט.
נכון
במקרים שבאמת לוקח לי כמה דקות לטפל אני הרבה פעמים לא לוקח כלום -
מענין לענין באותו ענין. אני לא יודע אם מתאים לפתוח לזה נושא חדש.
יש לי כעת פרויקט משמעותי שאני אמור להתחיל, וכמובן לתמחר קודם. זה לא משהו טרוויאלי, ואני מתקשה לתמחר אותו.
אני מחפש מישהו שיהיה מוכן לשבת איתי (בתשלום מלא!) לסקור את הפרוייקט ולעזור לתת כיוון של תמחור (הערכת שווי מוצר, או הערכת שעות) בהתאם לנתונים.
מן הסתם לא צריך להכיר את השפות הרלוונטיות, אלא נסיון בעבודה עם לקוחות ותמחור פרוייקטים.
אפשר לפנות אלי במייל (הניק+gmail)
תודה רבה -
@davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
הערכת שעות
הערכת שעות משתנה מאדם לאדם
בחיפוש בגוגל תוכל למצוא הרבה מאמרים מאנשים שמנסים למצוא את השיטה להערכת שעות אישית או לצוות
אבל לא נתקלתי בשיטה להעריך שעות של מישהו אחר.והערכת שווי זה מטלה לא פשוטה
ולרוב השיטה היא הערכת שווי של הכיס של הלקוח
היה כאן פעם דיון ארוך בעניין
אם אתה מחפש חומר נוסף על השיטה הנה בלוג שדן בו בהרחבה -
@nigun אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
@davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
הערכת שעות
הערכת שעות משתנה מאדם לאדם
בחיפוש בגוגל תוכל למצוא הרבה מאמרים מאנשים שמנסים למצוא את השיטה להערכת שעות אישית או לצוות
אבל לא נתקלתי בשיטה להעריך שעות של מישהו אחר.והערכת שווי זה מטלה לא פשוטה
ולרוב השיטה היא הערכת שווי של הכיס של הלקוח
היה כאן פעם דיון ארוך בעניין
אם אתה מחפש חומר נוסף על השיטה הנה בלוג שדן בו בהרחבהאת המורכבות והדיון התיאורטי אני מבין. תכל'ס בסוף צריך לתמחר, אני לא יכול כרגע להיכנס לתהליך של ניסוי ותעיה כי זה פרוייקט משמעותי. היות שאני ירוק בזה אני זקוק לעזרה של בעל נסיון שיהיה מוכן להקדיש לזה קצת זמן, בתשלום, כדי לעזור לי לקבל כיוון שעל פיו אוכל להחליט.
-
@nigun אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:
@davidnead
אני התייאשתי מלמצוא קיצור דרך
אם אתה מוצא מישהו שיודע לתמחר או כל קיצור דרך אחר
בבקשה תשתף אותנו כי בפעם האחרונה שהנושא עלה, לא יצאנו עם תוצאה ברורה איך נכון לתמחר
אז מסתמא יש כאן עוד כמה חברים שמחפשים את הנוסחה.לא מחפש נוסחה. אין כזו. בלי לדעת את הנוסחה אני בטוח שהנוסחה מורכבת מלמידה + התנסות + העדפות אישיות.
לא מחפש קיצורי דרך. מחפש רק עזרה וייעוץ קצת יותר פרטני ממה שמאפשר הפורום הזה.
-