בזק - בעת התנתקות, הקמת קו וירטואלי ללא ידיעתי עבור תשתית האינטרנט.
-
נתבקשתי ע"י קרוב משפחה להעלות את הסיפור לבירור כאן. הנתונים מדוייקים.
הייתי עד לפני חודשיים בבזק, עם קו שהיה עליו גם חבילת דקות שיחה וגם תשתית אינטרנט.
לפני חודשיים עברתי להוט עם ניוד של המספר, כך שנחסך ממני הצורך להתקשר לבזק להודיע על עזיבה, כפי שפועל כל ניוד.
אלא שאני שם לב שבחודשיים האחרונים בזק גבתה ממני על תשתית אינטרנט, ובתוך החשבונית מופיע שהשירות הוא למספר קו שאני לא מכיר כלל.
בבירור מול בזק נאמר לי, שאכן הניוד ביטל את חבילת דקות השיחה, אך חבילת התשתית אינטרנט נשארה, והיות והקו נויד לחברה אחרת, הוקם לי קו וירטואלי!!
לא הצלחתי להבין בשיחה עם מוקד השירות בבזק מה ההבדל בין חבילת הדקות שאכן התבטלה לבין חבילת האינטרנט שנשארה.מכירים את התופעה? זה חוקי? אני יכול להוציא מהם את הכסף שנגבה ללא ידיעתי?
(נ.ב. גם אם הם צודקים, אין לי ספק שרבים וטובים כמוני נפלו בזה).תודה.
-
@chagold תשתית אינטרנט זה דבר אחד ותשתית קו שיחה זה דבר אחד, וכל אחד מהם לא מחייב את השני,(חוץ מזה ששניהם מחייבים שקע פיזי בבית - אין להם קשר).
וכמו שהם משתמשים באותו שקע, אז הם יכולים להשתמש באותו מספר(שהמספר הוא בעצם כמו כתובת לשקע הנ"ל.)
בין כשאתה עושה רק קו לשיחה ובין כשאתה עושה קו רק לאינטנר צריך מספר (שהוא כמו הכתובת של השקע (לא נכנסתי לקטע של ההכתובת האמיתית - אני לא מכיר את זה וזה נראה לי גם מספר יותר ארוך - אבל זה רק כמו משל בשביל להבין)).
כשאתה עושה קו לשיחה אז מה שמעניין אותך, זה בעצם המספר, ואת זה אתה מנייד, כשאתה מעביר את קו השיחה לחברה אחרת, אבל האינטרנט נשאר כי אותו לא ניידת לספק אינטרנט אחר, והמספר "הוירטואלי" הנ"ל הוא בשביל לקיים את האינטרנט.
בתקוה שהבנת - הדברים פשוטים (לא בהכרח מדוייקים) -
@chagold זכות בחוק תתייעץ עם עו"ד.
בנוגע לחלק הטכני אני מכיר מעט את ההתנהלות.
לכל תשתית אינטרנט בבזק יש מספר טלפון גם אם הוא לא טלפון (לצורך זיהוי המנוי, שם בחשבונית, וכדו').
מה שקרה כאן הוא כנראה כך, הקו של הדקות נוייד, לא נמסר כלל לבזק שיש רצון לבטל את התשתית מה שקרה הוא (כנראה אוטומטי אפי') התשתית מקבלת מספר חדש וממשיכה לפעול.--
ככל ולא השתמשו בתשתית והחזירו ציוד לבזק/ עשו משהו מהותי שיכול להעיד על היעדר שימוש (מעבר למילה מול מילה) רצוי לשלוח פנייה למשרד התקשורת בכתב, בדרך כלל (במקרים של חיוב לא הוגן) הם מתערבים והחברה מחליטה לנהוג לפנים משורת הדין... -
@chagold אמר בבזק - בעת התנתקות, הקמת קו וירטואלי ללא ידיעתי עבור תשתית האינטרנט.:
השאלה היא אם יש להם זכות ע"פ חוק. כי יש אינספור אנשים שמבקשים להתנייד ועוקצים אותם בזה.
לענ"ד זה בכלל לא עקיצה,
ככה זה עובד, זה כמו שאתה קונה שתי מוצרים מחזיר אחד, אז לא מבטלים את החשבון, אלא עושים החזרה של מה שהחזרת
(הביטוי שאתה רוצה להחזיר מתבטא - ע"י שאתה מנייד לחברה אחרת, אבל ניידת רק את הדקות של השיחה.) -
@chagold
מדוע אתם חושבים שזה עוקץ וכו', הרי באם הסיפור היה הפוך דהיינו היו מנתקים לך גם האינטרנט לאחר ניוד מספר הטלפון לשיחה, היו באים בתלונות על שלא ניתקת את האינטרנט רק את הדיבור ולא ביקשת לבטל שירות אינטרנט, זה בדיוק מה שהם עושים.מי שרוצה לנייד אינטרנט למפעיל אחר חייב להצטרף למפעיל אחר בעיסקת בנאדל תשלום לספק במקום תשלום לבזק במסגרת השוק הסיטונאי ואז האחריות על הקו הוא של הספק הנוסף.
ומי שרוצה לבטל, חייב לבטל אצל הספק שנותן לו את שירות האינטרנט, ניוד מספר טלפון של שיחה אינו מבטל שירות אינטרנט.הכל חוקי, וכך זה עובד שנים.