סגירת מחלוקת בעליאקספרס: מידע שימושי
-
בעקבות כמה פוסטים לאחרונה על רכישות לא מוצלחות, מצאתי הסבר על ענין מחלוקות בעליאקספרס. לתועלת הציבור, להלן הנוסח המתורגם (אוטומטי, עם תיקונים לשוניים ועריכה קלה):
חשוב להבין שלושה צדדים יכולים לסגור את המחלוקת: הלקוח, המוכר או הנהלת עליאקספרס (כצד עצמאי המספק את הערבות לכל עסקה). בעוד הכל ברור עם המקרה הראשון, המקרה השני עלול להטריד, מה זה אומר?
אם המוכר אמין, הוא מקבל את תלונות הלקוח ומחויב להחזיר כסף בהיקף מלא או חלקי; ברגע שאחד הצדדים מקבל את התנאים, הסכסוך נסגר. במקרה זה אין צורך לדאוג.
אם המוכר אינו אמין, הוא יקבל את התלונה אך כנראה לא יחזיר כסף. עם זאת, זהו מקרה נדיר מאוד ונסביר מדוע:
העניין הוא שעליאקספרס היא מתווך בין החנויות ללקוחות שלהם. הלקוח משלם עבור המוצר לאחר שביצע הזמנה. אבל המוכר לא מקבל כסף מיד. זה נשאר בהמתנה במינהל עליאקספרס עד שהלקוח יאשר את קבלת ההזמנה. ברגע שמצב החבילה משתנה ל"נאסף" או שתקופת תקופת האישור תפוג, עליאקספרס שולחת כסף למוכר.
ברור כי עבור המוכרים לא טוב לעכב את המחלוקות. הם פשוט לא יקבלו את הכספים. אבל לפעמים המוכרים עשויים לעשות טריקים כדי להרוויח כסף קל. עם זאת, ישנן שיטות מסוימות להתמודד עם מוכרים כאלה.
מה לעשות אם המוכר סגר את המחלוקת ולא החזיר כסף?
במקרה זה צרו קשר עם הנהלת עליאקספרס (צרו קשר עם שירות תמיכת הלקוחות שלהם). יהיה עליכם לצרף את הראיות:- צילומי המסך של היסטוריית ההודעות שלך עם המוכר וסטטוסי המחלוקת.
- התמונות והסרטונים המאשרים את יסוד המחלוקת שלך (תמונות של מוצר פגום / פגום, צילומי מסך של מעקב למשלוח וכו ')
- יתכן שתצטרך לספק גם קבלת תשלום.
ההנהלה תחקור את המקרה ותברר מי האשם. ברוב המקרים לקוחות זוכים ומוכרים לא ישרים מקבלים קנסות.
החזר כספי לאחר סגירת סכסוך
לדוגמא, היה לך מזל והמוכר היה ישר. מתי תקבל החזר כספי אם המוכר סגר את המחלוקת והתחייב לשלם את הפיצוי? זה עלול לקחת עד 60 יום, אז היה סבלני. בדרך כלל, הכסף מוחזר תוך 3-7 ימי עסקים.
תוכל לבדוק את סטטוס הפיצוי בסעיף "ההזמנות שלי" בפרטי הסכסוך. אם התנאים פקעו ולא קיבלת החזר כספי, פנה שוב לתמיכה של עליאקספרס.האם ניתן לפתוח את המחלוקת שוב?
למרבה הצער, אין הזדמנות כזו. ניתן לפתוח את המחלוקת פעם אחת בלבד ואתה יכול לערוך אותה 4 פעמים.כיצד לפתוח את המחלוקת על עליאקספרס אם היא נסגרה על ידי המוכר אך המוצר לא נמסר?
למרבה הצער, זה בלתי אפשרי. אך עדיין יש לך אפשרות - פנה לשירות תמיכת הלקוחות של עליאקספרס. ספק את הראיות ואת צילומי המסך של היסטוריית ההודעות שלך בפני המוכר וייתכן שהמקרה שלך יפתר באופן חיובי.האם ייתכן שהמוכר יבטל (ימחק) את המחלוקת?
לא, זה בלתי אפשרי. כדי לסגור את המחלוקת, המוכר צריך לקבל אותה (זה אומר שהוא צריך להסכים עם התלונה) או להשאיר אותה פתוחה ולהמתין להסלמה - זה לוקח 7 ימים. משמעות הסלמת המחלוקת היא שהנהלת עליאקספרס נכנסה לתפקיד והיא תחליט מי צודק.מה לעשות אם המוכר ביקש לסגור את המחלוקת?
לפעמים המוכר מבקש לסגור את המחלוקת בתמורה לבונוס כלשהו. לדוגמה, הוא עשוי להציע כמה הנחות לרכישות עתידיות או להחזר מערכת חיצונית לעליאקספרס (למשל לארנק האלקטרוני או לחשבון PayPal שלך).
אל תאמין להבטחות ריקות אלה - לא תקבל דבר לאחר סגירת המחלוקת. גם לא תוכל לבקש עזרה מהנהלת עליאקספרס שכן אתה זה שסגרת את המחלוקת. אז אל תסגור את המחלוקת אם אינך מסכים עם המוכר. -