-
@קומפיונט אמר במחפש מידע על המבנה של קבצי mp3:
@אף-אחד-3
לא הבנתי, אתה מתכון שאתה רוצה להבין איך הפורמט של mp3 בנוי, ואחר כך לפתוח את הקובץ הבינארי ולבצע מניפולציות על התוכן של הקובץ, מבלי להיעזר בספריית צד שלישי??זה נשמע מסובך מידי..
אולי לא הבנתי את כוונותיך..הבנת אותי נכון
קודם אני רוצה להבין אם זה משהו שנקבע בתחילת כל פריים בקובץ או מאפיין כולל לכולו וגם כמובן מה זה בדיוק
עקרונית, ב audacity יש אופציה כזאת וכשניסיתי אותה, לא ראיתי שינוי בתצוגה של התוכנה - ה"גל" הזה, מה שהוביל אותי לחשוב שזה לא שינוי כולל, לפחות לא שינוי בתדרים אבל יכול להיות שאני טועה
בכל אופן, אני יודע שזה יהיה אתגר אבל כזה בדיוק אני מחפש
אגב, ,תוך כדי החקירות החלטתי גם לבנות סקריפט שיאפשר לשנות את התגיות להרבה שירים בבת אחת - משהו שאני חושב שכבר קיים, אבל אני עושה את זה בשביל הכיף
בכל אופן, אם יש לך או למישהו אחר עוד מידע, אני ישמח -
@אף-אחד-3 בקובץ mp3 יש אפשרות להגביר את הווליום ההתחלתי, כמו להגביר את הווליום במערכת, ונתוני הקול בקובץ עצמו לא משתנים. זה נקרא ווליום
Increase Volume
, והוא קבוע לקובץ כולו. ויש אפשרות להגביר את העוצמה, ע"י מניפולציה של נתוני גלי הקול, זה נקראAmplify
, זה כמובן ניתן לביצוע אפילו על חלק מהקובץ.
למידע על קובץ mp3 אתה יכול להתחיל בויקי https://en.wikipedia.org/wiki/MP3 -
@אף-אחד-3
דבר ראשון, בהצלחה!על פי השערה הגיונית כמו רוב הפורמטים הבינאריים, אמור להיות בתחילת הקובץ טבלה עם המטא נתונים של הקובץ (שם, אמן, אלבום וכדו'), ואחרי זה יש 'מקטע' (section) שמכיל מידע על הגלים והתדרים. קח בחשבון שתצטרך גם אלגוריתם של פריקת מידע דחוס, כי קובץ mp3 מאחסן את השמע בצורה דחוסה, ואח"כ גם תצטרך לדחוס את השמע בחזרה.
רעיון פשוט שאני חושב, זה לקחת ספריית צד שלישי בקוד פתוח שעושה את הפעולות האלו, ולעיין בקוד כדי להבין איך היא פועלת.. (תוכל גם להעתיק קטעי קוד..)
-
@קומפיונט אמר במחפש מידע על המבנה של קבצי mp3:
אמור להיות בתחילת הקובץ טבלה עם המטא נתונים של הקובץ (שם, אמן, אלבום וכדו'),
עקרונית זה נמצא בסוף הקובץ (ב 128 בתים האחרונים שלו) אם כי, גם אחרי שמחקתי את זה עם hex editor התגיות נשארו, גם בוויקיפדיה קראתי משהו על זה שיש מטא דאטה בתחילת כל בלוק (או משהו כזה, עוד לא הגעתי לשם, רק ראיתי את זה ברפרוף)
@קומפיונט אמר במחפש מידע על המבנה של קבצי mp3:
רעיון פשוט שאני חושב, זה לקחת ספריית צד שלישי בקוד פתוח שעושה את הפעולות האלו, ולעיין בקוד כדי להבין איך היא פועלת.. (תוכל גם להעתיק קטעי קוד..)
חשבתי לעשות את זה על ffmpeg רק שזה פרוייקט גדול מיד
בכל אופן, ב #C אני אמנם לא כותב אבל קצת מבין אז אני יעבור על מה שהבאת
תודה -
@אף-אחד-3 אמר במחפש מידע על המבנה של קבצי mp3:
במלוא הכנות, יש נושא שאתה לא מבין בו ?
אני אפילו לא צריך להגיב על זה. זה ממש במקרה שלאחרונה הייתי צריך לעשות קובץ batch כדי להגביה כמה קבצי קול ברצף, אז חקרתי קצת את הנושא.
@אף-אחד-3 אמר במחפש מידע על המבנה של קבצי mp3:
עקרונית זה נמצא בסוף הקובץ (ב 128 בתים האחרונים שלו) אם כי, גם אחרי שמחקתי את זה עם hex editor התגיות נשארו
ככה זה היה בגירסאות הראשונות של התגיות
ID3v1
. זה אכן היה מוגבל ל-128 תוים, ולכן בגרסאות הבאות הם שידרגו את זה לתחילת הקובץ, ושם אפשר לשים הרבה מטא-דאטא.ואת זה אני גם במקרה מכיר מלפני הרבה הרבה שנים כשהיה לי BBS + שיגעון ילדות לתייג את כל הקבצים שלי לפי שם הקובץ. נוסטלגיה...
-