רפורמת התעריפים החדשה
-
@יעקב-ישראל אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
@אופקים מישהו יכול לפרט בלשון העם מה הולך להשתנות ומתי ?
-
@WWW משרד התחבורה חילק את הארץ ל4 תעריפים. בערים הקטנות מחיר הנסיעה הפנימית עלה בהרבה ובערים הגדלות עלה במעט.
המחיר של נסיעה בין עירונית ירד.
לפעמים המחיר קופץ עם נסעת עוד תחנה (ועברת 15 ק"מ מאז שעלית). וגם לפעמים אם תעלה תחנה מוקדם יותר אז דווקא תשלם את המחיר הזול (כי מחשבים את המחיר לפי ק"מ אוירי).
ואם אתה נוסע מזדמן אז אתה צריך לנחש כמה עולה לך הנסיעה.
לתקף גם בירידה מעכב מאוד את הנסיעה, מספיק העיכוב בעלייה. (אולי אפשר להציע שיהיה מכשיר תיקוף עם שידור מספיק חזק שיקלוט את כל הכרטיסים שיורדים מהאוטובוס).
שיטת התשלום אמורה להיות מקבילה חוץ מזה שהרב קו לא יודע שירדת ולכן צריך לעדכן את הנהג באיזה תחנה אתה יורד, והוא צריך לדעת לחשב את המחיר לפי התחנה בה עלית.
לסיכום, הדבר המשותף בן כל האנשים שתכננו את הרפורמה הזאת הוא שהם מחזיקים בתואר ראשון (כי אחרת אי אפשר לעבוד במשרד התחבורה) ואת התוצאה של לימודים במגדל השן אנחנו מרגישים בשטח. -
@אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
זה דבר טוב:
הנחות קבועות ונרחבות יותר - גם לילדים ולנוער
לראשונה, ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו לרכוש חופשי חודשי ב-50% הנחה, כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה להם 112.5 ש"ח בלבד, וכרטיס "חופשי אזורי" - 49.5 ש"ח בלבד.לא ידעתי שעשו את זה.
-
@WWW אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
@אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
זה דבר טוב:
הנחות קבועות ונרחבות יותר - גם לילדים ולנוער
לראשונה, ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו לרכוש חופשי חודשי ב-50% הנחה, כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה להם 112.5 ש"ח בלבד, וכרטיס "חופשי אזורי" - 49.5 ש"ח בלבד.לא ידעתי שעשו את זה.
שכחת גם שחופשי חודשי עולה אותו מחיר לכל הארץ
(אמנם זה חסרון לכל אלה שזה יעלה את המחיר - לדוגמא אלעד בני ברק יעלה במקום 166 ש"ח 225 ש"ח)
הנקודה היא שזה נותן הנחה רק לנוסעים הקבועים
כלומר יום יום
לכל השאר זה מעלה את המחיר בהרבה -
@WWW תלוי באיזה עירהם גרים. אם הם גרים בביתר שמש אז הם יכולים לרכוש כרטיס חופשי ב50 ש"ח אם הם גרים במודיעין עילית או ביתר אז הם ירכשו כרטיס ב112 ש"ח כשעד עכשיו הכרטיס עלה להם בערך 75 ש"ח.
באופן אישי אני חושב שמנוי החופשי האלה הם גרועים מסיבה אחרת, אבל זה לא פופלרי לחשוב כך, אז אני עדיף שאני לא ארשום את זה. -
@יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).
הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
עכשיו המצב יוחמר שבעתיים. -
@אופקים אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
@יעקב-ישראל לא לכולם מתאים לחיות על קומבינות כל החיים. (וגם עדיין לא המציאו כרטיס סטודנט לילדים).
המחיר לנוער נשאר 50 אחוז
הרפורמה בכללותה היא דבר גרוע מאוד. כי כשנכנס כסף למערכת, אז יש מאיפה לתגבר נסיעות (לפעמים צריך קצת להתלבט איפה להוסיף, אבל בסה"כ יש כסף כדי להוסיף נסיעות לפחות כדי לטפל בעומסים).
כשכולם משלמים מחיר קבוע וידוע מראש, אז אין איך לתת מענה לביקושים חדשים. כי פשוט העליה בכמות הנסיעות לא מכניסה עוד כסף למערכת.
ובכל פעם שיכריזו על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, אז יש סיכוי לא רע שגם יקצצו בכמה נסיעות (בטענות מלומדות כמובן), כי הנסיעות הופכות להיות תלויות יותר ויותר בסבסוד ממשלתי.
מצד שני, אפשר לצפות שאנשים שבין כה וכה נוסעים בעיקר בתח"צ יסעו קצת יותר, בתוך העיר, בעיקר במקום ללכת ברגל מרחק של 2 תחנות, ומחוץ לעיר למקומות שבעבר התעצלנו לנסוע והיה תירוץ שזה יקר.
ולכן, תהיה לכולנו, או יותר נכון לכל הנוסעות והנוסעים תחבורה במחיר קבוע וידוע מראש, אם סיכוי יותר טוב מאי פעם לראות את האוטובוס חולף על פנינו כשהוא עמוס.הדברים שכתבתי הם לא רק בתאוריה, הם קוראים במציאות, לפני מספר שנים היה ח"כ שמאוד רצה להטיב עם הציבור, ולכן דרש כתנאי לכניסה לקואליציה לבטל את המע"מ על הנסיעות בתח"צ. המע"מ לא בוטל, אבל המחיר הוזל, וכשהיו עומסים והיה צורך להרחיב את הלו"ז בנסיעות נוספות, הנוסעים פשוט נשארו בתחנה לנסיעה הבאה. כולם יודעים שיש עומס, אבל אין כסף לסבסד עוד נסיעות.
עכשיו המצב יוחמר שבעתיים.איך קישרת בין זה שיש מחיר אחד לתגבור האוטובוסים?
לא כולם משלמים מחיר קבוע מראש אלא במידה ועברת את ה225 בחודש זה מזכה לך אוטמטי חופשי חודשי (אם הבנתי נכון)
איך זה קשור לזה שלא ייכנס כסף (עם הרפורמה הזו ייכנס הרבה מאוד כסף)
תדירות האוטובוסים היא לפי התיקוף שעדיין יישאר לפי קווים (תמיד תוכל לראות על איזה קו עלית בפירוט התיקוף)
לא שהממשלה החמודה שלנו נחשדת באהבת חרדים מיותרת ותגבור אוטובוסים בשעת הצורך אבל לדעתי אתה מערבב בין 2 דברים לא קשורים -
@יעקב-ישראל אמר ברפורמת התעריפים החדשה:
המחיר לנוער נשאר 50 אחוז
50 אחוז מהמחיר החדש שזה יוצא משהו כמו המחיר של מבוגר כיום
-
@יעקב-ישראל המחיר לנוער הוא חמישים אחוז ההבדל הוא העלות של ה100% באזור 2. מודיעין עילית, ביתר, ירושלים, בני ברק, אלעד המחיר המלא הוא 225 ש"ח. וחלק נכבד מהילדים אינם צריכים כרטיס חופשי מחוץ לעיר.
כשרוצים לתגבר קו צריך כסף, כי הנסיעה תמיד הפסדית, הנחת היסוד היא שנוסעים קבועים ירכשו מינוי חופשי, ולכן ההכנסות צפויות לרדת.
גם באחת ההודעות לתקשורת של משרד התחבורה הם הצהירו שהסבסוד צפוי לעלות מ65% ל80%ץלמרבה הצער, רוב האנשים (כולל שרת התחבורה) לא מבינים את הקשר בין ההכנסות לבין ההוצאות, ולא מבינים לאיזה כיון מצעיד אותנו הרצון להיות נחמד לנוסעים ולתת שירות של הכל כלול.
המימון לתגבורים כיום מבוסס על כך שלא כל עליה במספר הנוסעים מצריכה תוספת נסיעה, ולכן העליה הכוללת במספר הנוסעים מאפשרת להוסיף נסיעות (מהכסף שהתקבל) במקומות בהם יש עומסים.