עזרה בתכנון מבנה מערכת
-
לקוח שלי רצה מערכת (ivr) שמשלמים בה על מוצר, מכניסים קוד של המוצר ומקבלים חזרה (ע"פ אלוגריתם שלא בשליטתי) קוד אחר להכנסה במוצר.
לאחר דיון הגענו למבנה הבא:
בתשלום המאזין מתבקש לבחור את שם המוצר להכניס את הקוד ולשלם.
אם התשלום עבר - נשמר במאגר מידע טלפון ו4 ספרות אחרונות (לזיהוי הלקוח), שם המוצר והקוד אותו הכניס (ע"מ שהמערכת תדע מה הוא קנה ולא יוכלו לעבוד על המערכת ולהכניס בשלב הבא קוד של מוצר יקר יותר ולקבל קוד פתיחה שלו).
לאחר ששילם עובר לשלוחה בה הוא מקיש את הקוד שהקיש בתשלום ומקבל את קוד הפתיחה, ממשק זה ישמש אותו גם למקרה בו הוא מחק את התוכנה ורוצה להתקין מחדש/שכח את הקוד וכדומה.
מכיון שזיהוי הלקוח מול המערכת מתבצע ע"י הקשת טלפון ו4 ספרות יש ממשק לעדכון הטלפון ע"י הקשת הטלפון הישן ו4 ספרות.לכאורה מערכת קטנה ופשוטה, השאלה אם יש פרט שפספסנו? צריך להוסיף משהו (רק אם קריטי לתפעול נכון, פחות הוספת פונקציונליות).
-
למה צריך את ה4 ספרות כדי לזהות את הלקוח?
למה לא מספיק מספר טלפון (עם קוד אימות בצינתוק נכנס אם אתה חושש לזיוף זיהוי, חשש מוגזם לדעתי)?@צדיק-תמים הדרישה של הלקוח היא שיהיה אפשר גם להקליד את המספר טלפון, זה הופך את המספר לזיהוי בלבד ולא אימות, 2 הנתונים הנ"ל ביחד עוד איכשהו יכולים להיחשב כאימות (אני לא רוצה ללכת רחוק עם ת"ז וכאלה).
-
@צדיק-תמים הדרישה של הלקוח היא שיהיה אפשר גם להקליד את המספר טלפון, זה הופך את המספר לזיהוי בלבד ולא אימות, 2 הנתונים הנ"ל ביחד עוד איכשהו יכולים להיחשב כאימות (אני לא רוצה ללכת רחוק עם ת"ז וכאלה).
-
@eido אני לא חושב שהגיוני לדרוש מהלקוח לזכור לתמיד 4 ספרות של כרטיס שאיתו שילם כדי לגשת למוצר שקנה
אם אתה רוצה לאמת את הזיהוי של המספר טלפון אתה יכול לשלוח קוד בשיחה נכנסת@צדיק-תמים ה4 ספרות זה רק כדי לעדכן מספר טלפון, את הקוד הוא יקבל אם יחייג/יקיש את המספר שלו ואת הקוד שהוא קיבל מהתוכנה.
-
@צדיק-תמים ה4 ספרות זה רק כדי לעדכן מספר טלפון, את הקוד הוא יקבל אם יחייג/יקיש את המספר שלו ואת הקוד שהוא קיבל מהתוכנה.
@eido ולמה עדכון מספר טלפון אי אפשר לעשות עם אימות מספר נוכחי?
@eido כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
לגופו של ענין, אין הצעות לדברים נצרכים?
תיארת דרישות פונקציונליות מאוד מצומצמות, עם הספריה מול מודול API של ימות זה אמור להיות כמה עשרות שורות קוד בלבד
קשה למצוא בשר בכזה דבר... -
@eido ולמה עדכון מספר טלפון אי אפשר לעשות עם אימות מספר נוכחי?
@eido כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
לגופו של ענין, אין הצעות לדברים נצרכים?
תיארת דרישות פונקציונליות מאוד מצומצמות, עם הספריה מול מודול API של ימות זה אמור להיות כמה עשרות שורות קוד בלבד
קשה למצוא בשר בכזה דבר...@צדיק-תמים כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
@eido ולמה עדכון מספר טלפון אי אפשר לעשות עם אימות מספר נוכחי?
כי אם מספר הטלפון זה הפרט היחיד בשביל לשנות מספר טלפון, כל אחד יכול לעשות את זה... גם אם הוא לא בעל הפלאפון...
@eido כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
לגופו של ענין, אין הצעות לדברים נצרכים?
תיארת דרישות פונקציונליות מאוד מצומצמות, עם הספריה מול מודול API של ימות זה אמור להיות כמה עשרות שורות קוד בלבד
קשה למצוא בשר בכזה דבר...אני אגיד לך, הבקשה המקורית היתה הרבה יותר מצומצמת:
מערכת טלפונית שבאופן אוטומטי אפשר לשלם בה בכרטיס אשראי, ואז ניתן להכניס קוד של 6 ספרות, ואז אם התשלום עבר בהצלחה המערכת מחזירה קוד שכאשר המשתמש מכניס אותו הוא פותח לו את הנעילה של התוכנה. כל זה צריך כמובן להיות אוטומטי, התשובה בטלפון והכל. הנתונים של המשתמשים כמובן צריכים להרשם באיזה מאגר מידע בצורה כלשהי כך שאם אדם שילם ושכח את הקוד שנוכל לדעת שאומנם שילם, וגם שיהיה לנו מעקב על הלקוחות שנוכל לשמור איתם על קשר, לצורך תמיכה וכדומה.
אחרי דיבורים ובירורים רבים ומציאת באגים אפשריים הגענו למה שהגענו עכשיו. השאלה אם יש עוד משהו לתת עליו את הדעת.
-
@צדיק-תמים כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
@eido ולמה עדכון מספר טלפון אי אפשר לעשות עם אימות מספר נוכחי?
כי אם מספר הטלפון זה הפרט היחיד בשביל לשנות מספר טלפון, כל אחד יכול לעשות את זה... גם אם הוא לא בעל הפלאפון...
@eido כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
לגופו של ענין, אין הצעות לדברים נצרכים?
תיארת דרישות פונקציונליות מאוד מצומצמות, עם הספריה מול מודול API של ימות זה אמור להיות כמה עשרות שורות קוד בלבד
קשה למצוא בשר בכזה דבר...אני אגיד לך, הבקשה המקורית היתה הרבה יותר מצומצמת:
מערכת טלפונית שבאופן אוטומטי אפשר לשלם בה בכרטיס אשראי, ואז ניתן להכניס קוד של 6 ספרות, ואז אם התשלום עבר בהצלחה המערכת מחזירה קוד שכאשר המשתמש מכניס אותו הוא פותח לו את הנעילה של התוכנה. כל זה צריך כמובן להיות אוטומטי, התשובה בטלפון והכל. הנתונים של המשתמשים כמובן צריכים להרשם באיזה מאגר מידע בצורה כלשהי כך שאם אדם שילם ושכח את הקוד שנוכל לדעת שאומנם שילם, וגם שיהיה לנו מעקב על הלקוחות שנוכל לשמור איתם על קשר, לצורך תמיכה וכדומה.
אחרי דיבורים ובירורים רבים ומציאת באגים אפשריים הגענו למה שהגענו עכשיו. השאלה אם יש עוד משהו לתת עליו את הדעת.
-
@eido כתב בעזרה בתכנון מבנה מערכת:
כי אם מספר הטלפון זה הפרט היחיד בשביל לשנות מספר טלפון, כל אחד יכול לעשות את זה... גם אם הוא לא בעל הפלאפון...
שוב, עם אימות בקוד בשיחה נכנסת/צינתוק, כמו שיש בבנק ובכל מקום שעובדים עם זיהוי טלפוני
@צדיק-תמים הוא רוצה לכסות מצב שבו החליפו מספר טלפון ולא עדכנו בחברה, דבר שמצוי בסה"כ, ואז א"א לשלוח שיחת אימות.