בעבודה לפי שעות, משלמים על תיקוני באגים?
-
אני עובד על פי רוב ללקוחות שלי לפי סכום מסויים לשעה
אבל פתאום אחד מהלקוחות אמר לי שהוא חושב שעל תיקונים שהייתי צריך לתקן בגלל שהתוכנה לא עבדה טוב הוא לא צריך לשלם
מה דעתכם?
אני מדבר על כמה סוגי סיטואציות - גם על דברים שמצאו תוך תקופה קצרה וגם דברים שנמצאו אחרי הרבה זמן (שכבר השתמשו במערכת בלי בעיות), וכן גם על דברים צדדיים וגם על דברים שממש המערכת לא עובדת כראוי -
אני עובד על פי רוב ללקוחות שלי לפי סכום מסויים לשעה
אבל פתאום אחד מהלקוחות אמר לי שהוא חושב שעל תיקונים שהייתי צריך לתקן בגלל שהתוכנה לא עבדה טוב הוא לא צריך לשלם
מה דעתכם?
אני מדבר על כמה סוגי סיטואציות - גם על דברים שמצאו תוך תקופה קצרה וגם דברים שנמצאו אחרי הרבה זמן (שכבר השתמשו במערכת בלי בעיות), וכן גם על דברים צדדיים וגם על דברים שממש המערכת לא עובדת כראוי -
@ששא כשהתשלום לפי שעה ודאי שמשלמים על תיקונים
תסביר לו שכשלוקחים מחיר גלובלי המתכנת לוקח יותר לכל שעה אבל לוקח את הסיכון שזה ייצא יותר מהצפוי, וכשעושים מחיר שעתי לוקח פחות פר שעה אבל הלקוח לוקח את הסיכון@צדיק-תמים כתב בבעבודה לפי שעות, משלמים על תיקוני באגים?:
@ששא כשהתשלום לפי שעה ודאי שמשלמים על תיקונים
תסביר לו שכשלוקחים מחיר גלובלי המתכנת לוקח יותר לכל שעה אבל לוקח את הסיכון שזה ייצא יותר מהצפוי, וכשעושים מחיר שעתי לוקח פחות פר שעה אבל הלקוח לוקח את הסיכוןתודה
אפילו כשמדובר על באג שבגללו המוצר ממש לא עובד/ממלא את תפקידו? -
@צדיק-תמים כתב בבעבודה לפי שעות, משלמים על תיקוני באגים?:
@ששא כשהתשלום לפי שעה ודאי שמשלמים על תיקונים
תסביר לו שכשלוקחים מחיר גלובלי המתכנת לוקח יותר לכל שעה אבל לוקח את הסיכון שזה ייצא יותר מהצפוי, וכשעושים מחיר שעתי לוקח פחות פר שעה אבל הלקוח לוקח את הסיכוןתודה
אפילו כשמדובר על באג שבגללו המוצר ממש לא עובד/ממלא את תפקידו?@ששא תוכנה זה דבר שמתפתח בצורה דינמית ותמיד יש באגים
כשהתמחור הוא פר פרויקט אתה בעצם רוכש "מוצר" ואז בהחלט יש מושג של אחריות לבאגים
כשאתה משלם פר שעה אתה לא רוכש מוצר אלא שוכר את הזמן שלו, אם שכרת פועל לנקות לך את המקלט בX שקלים והוא לא ניקה מאחורי הדלת אתה לא אמור לשלם כי לא קיבלת את התמורה המסוכמת, אבל אם שכרת אותו בX לשעה והוא לא שם לב שיש לכלוך מאחורי הדלת אתה כן צריך לשלםהכל בהנחה שמדובר בדברים סטנדרטיים ולא רשלנות ממש או הטעיה של הלקוח לגבי היכולות שלך וכדומה
מה שכן הלקוח יכול לטעון שמקצועית היית אמור לעשות טסטים אוטומטיים, אבל אני משער שזה פרויקט חד פעמי אז כנראה שהזמן של הטסטים היה עולה לו יותר מאשר תיקון הבאגים (שבין כה היה צריך לתקן, רק הם היו מתגלים יותר מוקדם בפיתוח) -
דעתי כנ"ל
שוודאי ומובן שתשלום שעות זה כולל גם תיקוני באגים.אבל.. אם אכן הבאגים הם תוצאה של חוסר מקצועיות או פיתוח לא שווה למחיר ששולם (נניח מתכנת גובה סכום X על סמך מקצועיות מסויימת אבל רמת מקצועיות זו לא אמורה לייצר באגים מגוחחים כאלו וכדו') לדעתי לא הוגן וצודק לגבות / לגבות מחיר מלא על גב הלקוח בגלל רשלות / חוסר מקצועיות ברורה בפיתוח.