יצירת שאילתא באקסל לניהול הוצאות
-
שלום יש לי טבלה של פירוט כרטיסי אשראי כל חודש ואני נותן לכל חנות את הקטגוריה-
(ואחכ אני עושה לי פילוחים)הנקודה היא שכל חודש מחדש אני צריך לתת לכל חנות את הקטגוריה המתאימה
השאלה האם יש אפשרות שבגליון אחר יהיה את רשימת החנויות והשיוך של כל חנות לקטגוריה המתאימה לה. ולעשות איזה נוסחה שתשאב את הנתונים לגליון שלי? -
@ראש-פינה כן, יש נוסחה שקוראים לה vLookup
בגיליון השני אתה מכין רשימה של חנויות עם עמודות חנות וקטגוריה,
ובגיליון הראשון אתה כותב בתא האחרון נוסחת vlookup תראה פה איך
https://support.microsoft.com/he-il/office/vlookup-הפונקציה-vlookup-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1(אם אתה רוצה קצת יותר אוטומציה וקצת פחות טעויות,
תשקול לעבור על מדריך העבודה עם אקסס של @OdedDvir). -
@ראש-פינה אם האקסל שלך גירסה 2016 ומעלה הייתי ממליץ מאוד על POWER QUERY.
כאן - https://excel.kova.co.il/1243/ מסביר מעולה איך לעבוד.לדעתי מכמה היבטים יש ב POWER QUERY באקסל מעלה על אקסס כיוון שהממשק יותר נוח ויש בו פחות באגים.
אך יש גם חסרונות - POWER QUERY מוגבל לגירסה מתקדמת באקסל, אין לאקסל טפסים, והוא ירוד יותר מבחינת נפח הקובץ ומהירות ביצועים.אם הצורך שלך הוא רק מה שכתבת - ניהול הוצאות, הייתי ממליץ לך אולי להישאר באקסל. כי יש יותר יכולות חישוביות באקסל, וגם צורת החישוב נגישה וקלה.
אך אם תתרחב לכיוון של יצירת תוכנה, כאן יש מקום לגדול לאקסס.- עריכה כתבתי שבאקסל יש 'פחות' באגים. זה קצת לא מדוייק - אני לא מכיר בכלל באגים באקסל.
-
@Y-Excel-Access הרעיון של power query פה נכון, אני צריך להנסות בו וככה אדע יותר להמליץ עליו.
אבל מה שכתבתלדעתי מכמה היבטים יש ב POWER QUERY באקסל מעלה על אקסס כיוון שהממשק יותר נוח ויש בו פחות באגים.
לאקסס אין באגים והממשק שלו טוב אך מיועד לבניה ועיצוב של טפסים ולא לשימוש שוטף.
אין מקום להשוות את אקסס לpower query כל עוד שהמידע נמצא באקסל וסובל/מרויח מהגמישות האופיינית לאקסל.