דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש
  • חוקי הפורום
כיווץ
תחומים

תחומים - פורום חרדי מקצועי

💡 רוצה לזכור קריאת שמע בזמן? לחץ כאן!
  1. דף הבית
  2. תכנות
  3. תמחור תחזוקה ללקוח

תמחור תחזוקה ללקוח

מתוזמן נעוץ נעול הועבר תכנות
14 פוסטים 6 כותבים 424 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • D מנותק
    D מנותק
    davidnead
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי davidnead
    #1

    אחד הבעיות בלעבוד עם לקוחות שונים ופרוייקטים שונים, זה הכאב ראש של תחזוקה. אני בטוח שהרבה פה נתקלו בזה.
    סיימת לעבוד על פרוייקט של לקוח, הראש כבר לא שם, ופעם בכמה חודשים הוא רוצה תיקון/שינוי/הוספה קטנה. לך תצלול בחזרה בתוך הקוד.
    זה כמובן בלי להזכיר ענייני תמחור ומה כלול במחיר המקורי ומה לא.

    בעבר עבדתי מול חברה, הם עשו לי עבודה של הקמה של פרוייקט והציעו גם חבילת תחזוקה חודשית. ויתרתי על החבילה והחלטתי לתחזק לבד. לאחר כמה חודשים נזקקתי לעזרתם הדחופה בפתרון בעיה נקודתית. הם עזרו (לא זוכר אם בתשלום או לא) אך הבהירו באדיבות שזה לפנים משורת הדין, שכן הם אינם מספקים שירותי תיקונים נקודתיים ולא מעמידים את עצמם למכירה לפי שעות. הדרך שהם עובדים היא חבילת תחזוקה חודשית. לא זוכר את פרטיה אך מן הסתם מדובר בתמיכה עד מקסימום חודשי של X שעות וכדו'.

    מה אתם אומרים על רעיון כזה? הוא מאוד הגיוני, ולוקח בחשבון את המאמצים האמיתיים הנדרשים מהמתכנת ולא הופך את הפרוייקט לאיבוד זמן מתמשך לטווח ארוך.
    די ברור לי שחברות ממוסדות עובדות כך. האם גם אתם נוהגים כך? מתאים/הגון לנהוג כך כלפי לקוחות פרטיים?

    dovidD תגובה 1 תגובה אחרונה
    6
    • dovidD מנותק
      dovidD מנותק
      dovid ניהול
      השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי dovid
      #2

      @davidnead זה מאוד תלוי במוצר, ברוב המקרים עדיף לקבל קוד ולהיפרד כידידים כי תחזוקה בחברה המקורית זה חתונה קתולית (ככל שיש יותר תחזוקים ככה המוצר המקורי נהרס מטלאים חסרי אחריות וסדר) וגם עבודה ללא שום גורם שיכול להעביר ביקורת או לתת חו"ד שונה.

      מנטור אישי למתכנתים (ולא רק) – להתקדם לשלב הבא!

      בכל נושא אפשר ליצור קשר dovid@tchumim.com

      nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
      8
      • nigunN מנותק
        nigunN מנותק
        nigun
        השיב לdovid ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @dovid
        מה עושים כשהלקוח מעדיף שמי שבנה את התוכנה ומכיר את כל הפינות יעשה את התחזוקה?
        שוב חזרנו לשאלה איך לתמחר את התחזוקה?
        אפשר לתמחר לפי שעה, אבל לקחת מחיר יותר יקר לשעה מאשר המחיר של הבנייה המקורית, וזה בסדר כי כשקונים בסיטונאות המחיר יותר זול.
        לקחת מחיר חודשי זה יכול להיות פתרון טוב לעבודות הקטנות שצריך לעשות כל הזמן, אבל לא לשינוים ופיצ'רים של למעלה מכמה שעות בחודש, ובמקרה של באג לפעמים זה צריך להיות בחינם, אבל בכל אופן נראה לי שהמחיר אמור להיות סימלי ושווה ערך לשעות של תחזוקה בסיסית בכל חודש ולא יותר.

        מייל: nigun@duck.com

        D תגובה 1 תגובה אחרונה
        5
        • D מנותק
          D מנותק
          davidnead
          השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @nigun אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

          @dovid
          מה עושים כשהלקוח מעדיף שמי שבנה את התוכנה ומכיר את כל הפינות יעשה את התחזוקה?
          שוב חזרנו לשאלה איך לתמחר את התחזוקה?
          אפשר לתמחר לפי שעה, אבל לקחת מחיר יותר יקר לשעה מאשר המחיר של הבנייה המקורית, וזה בסדר כי כשקונים בסיטונאות המחיר יותר זול.
          לקחת מחיר חודשי זה יכול להיות פתרון טוב לעבודות הקטנות שצריך לעשות כל הזמן, אבל לא לשינוים ופיצ'רים של למעלה מכמה שעות בחודש, ובמקרה של באג לפעמים זה צריך להיות בחינם, אבל בכל אופן נראה לי שהמחיר אמור להיות סימלי ושווה ערך לשעות של תחזוקה בסיסית בכל חודש ולא יותר.

          נכון. באופן נורמלי לקוח שהזמין אצלי מוצר רוצה שאני אתחזק אותו בעת הצורך.
          מאידך, בשביל לא שוה בשביל ה100/200/300 שח שהוא ישלם לי מידי פעם להתלכלך כל פעם ולסחוב רשימה של מוצרים לתחזוקה על ראשי.
          מאידך, אם לצורך הענין נניח שאני מתומחר ב150 שח לשעה, אז אני מוכר לו חבילה חודשית במחיר הוגן של 500 שח עבור עד 4 שעות. כמובן, אם הוא צריך פיצ'רים וכדו' שדורשים יותר שועת בחודש מסוים - זה יתומחר בנפרד (לפי שעה או לפי הענין). יהיו חודשים שהוא לא יצטרך תחזוקה בכלל, והיו חודשים שיצטרך את כל השעות. וכך יצא שאני מרוויח מהצד סכום מסוים שמשתלם לי בשבילו "לצלול" מחדש לתוך הפרוייקט בעת הצורך.
          הוא תמיד יוכל להחליט שהחבילה לא מצדיקה את עצמה כי הוא לא צריך תחזוקה בדרך כלל, אך אז אבהיר לו שבמקרה כזה איני מחויב לתת לו מענה בעת הצורך. איני קלדנית שאפשר לקחת לשעה ולשכוח. אני צריך להחזיק אצלי את הקוד, את ההתקנות והסביבות הנדרשות, להיזכר בהם כשצריך (להיכנס לפרוייקט שלא נגעת בו הרבה זמן לוקח פי כמה זמן וכאב ראש, ולא תמיד שוה לך את הכסף).
          לחילופין, אם יוותר על חבילה קבועה, יצטרך לשלם בעת הצורך לפי שעה בתעריף יקר (50% יותר), ולשלם על חלק משעה כמו שעה שלמה.
          בצורה כזו הוא יחשוב פעמים לפני שמציף אותי בבקשות של "תחליף את X בפינה בZ ותוסיף לי שם טור", ואם כן יבקש - אני אתוגמל בהתאם.

          אשמח לשמוע מאנשים כאן כיצד הם נוהגים.

          יעקב ישראלי אבי 203א 2 תגובות תגובה אחרונה
          9
          • יעקב ישראלי מנותק
            יעקב ישראלי מנותק
            יעקב ישראל
            השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי יעקב ישראל
            #5

            @davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
            אני אישית פותר את זה ככה
            כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
            אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
            מקווה שהצלחתי להסביר
            אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם)

            D תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • D מנותק
              D מנותק
              davidnead
              השיב ליעקב ישראל ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @יעקב-ישראל אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

              @davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
              אני אישית פותר את זה ככה
              כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
              אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
              מקווה שהצלחתי להסביר
              אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם)

              אם אני מבין נכון אז בעבודה שלא היתה כלולה במחיר אתה הולך על השיטה של לגבות יקר. כלומר אתה לא גובה מחיר שעתי אלא מתמחר את העבודה (גם אם היא קטנה) במחיר משמעותי שמתגמל אותך בהתאם לנסיבות ולא כמו עוד שעה בפרוייקט.

              יעקב ישראלי תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • אבי 203א מנותק
                אבי 203א מנותק
                אבי 203
                השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @davidnead סבלתי מהדילמה הזו זמן רב, עד שלפני כשנה התחלתי ממש כך מול לקוח, ושני הצדדים מרוצים. אני מחוייב אליו בכל זמן, הוא מקבל הכל במיידי, ואם חורג את סך השעות הוא משלם עליהם. על התוספת, לא השתמש משלם בכל מקרה את הבסיס שסגרנו.

                https://www.av-digital.co.il/

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • clickoneC מנותק
                  clickoneC מנותק
                  clickone
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  אישית כיום אני עובד לפי שעות עבודה לטוב ולמוטב.
                  כמובן יש לקוחות שיש להם את הנושא של אחזקת שרתים וכו' שזה כבר עניין אחר, ושם צריך לתמחר גם את הזמן שלוקח לפעמים לעקוב
                  ויש עדיין לקוחות שאיתם אני עובד בריטיינר. לטוב ולמוטב 😮

                  אבל כיום אחרי כמה שנים כשאני עובד רק לפי שעות, (אגב אפילו על טיפול בבאג הוא מתומחר לפי שעת עבודה [כאשר החיוב הוא לפי דקות ולא חלק משעה נחשב כשעה שלימה]) אני חושב שזה השיטה הכי טובה והכי win-win גם למפתח וגם ללקוח

                  אין טסט כמו פרודקשן.

                  המייל שלי urivpn@gmail.com

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  8
                  • יעקב ישראלי מנותק
                    יעקב ישראלי מנותק
                    יעקב ישראל
                    השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                    @יעקב-ישראל אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                    @davidnead אני ממש מזדהה עם הבעיה
                    אני אישית פותר את זה ככה
                    כשאני בונה משהו שאני יודע שיצטרך תמיכה ותיקונים (בהרבה דברים ניתן לשער מראש שזה לא יסתיים בעבודה הראשונית) אני לוקח מראש סכום הרבה יותר גדול ומסביר שזה עבור התמיכה (אני יודע שזה מינוס אבל זה הופך את העבודות שלי למומלצות כי אני יעשה את הפרוייקט עד שהכל יהיה 100 אחוז טוב)
                    אבל יש דבר נוסף שזה בסגנון של "רק תוסיף פה את זה ופה את זה" בזה אני מודיע שזה לא היה בהסכם ולוקח סכום של עבודה חדשה שהייתי לוקח "רק על זה" (שזה אומר לרדת לקוד וכו')
                    מקווה שהצלחתי להסביר
                    אהבתי את הפיתרון שלך אבל הוא לדעתי מתאים לעבודות ממש גדולות (בד"כ אני עובד על פרוייקטים שאנשים רוצים לשלם ח"פ ולקבל משהו מושלם)

                    אם אני מבין נכון אז בעבודה שלא היתה כלולה במחיר אתה הולך על השיטה של לגבות יקר. כלומר אתה לא גובה מחיר שעתי אלא מתמחר את העבודה (גם אם היא קטנה) במחיר משמעותי שמתגמל אותך בהתאם לנסיבות ולא כמו עוד שעה בפרוייקט.

                    נכון
                    במקרים שבאמת לוקח לי כמה דקות לטפל אני הרבה פעמים לא לוקח כלום

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • D מנותק
                      D מנותק
                      davidnead
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      מענין לענין באותו ענין. אני לא יודע אם מתאים לפתוח לזה נושא חדש.

                      יש לי כעת פרויקט משמעותי שאני אמור להתחיל, וכמובן לתמחר קודם. זה לא משהו טרוויאלי, ואני מתקשה לתמחר אותו.
                      אני מחפש מישהו שיהיה מוכן לשבת איתי (בתשלום מלא!) לסקור את הפרוייקט ולעזור לתת כיוון של תמחור (הערכת שווי מוצר, או הערכת שעות) בהתאם לנתונים.
                      מן הסתם לא צריך להכיר את השפות הרלוונטיות, אלא נסיון בעבודה עם לקוחות ותמחור פרוייקטים.
                      אפשר לפנות אלי במייל (הניק+gmail)
                      תודה רבה

                      nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • nigunN מנותק
                        nigunN מנותק
                        nigun
                        השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                        הערכת שעות

                        הערכת שעות משתנה מאדם לאדם
                        בחיפוש בגוגל תוכל למצוא הרבה מאמרים מאנשים שמנסים למצוא את השיטה להערכת שעות אישית או לצוות
                        אבל לא נתקלתי בשיטה להעריך שעות של מישהו אחר.

                        והערכת שווי זה מטלה לא פשוטה
                        ולרוב השיטה היא הערכת שווי של הכיס של הלקוח 😞
                        היה כאן פעם דיון ארוך בעניין
                        אם אתה מחפש חומר נוסף על השיטה הנה בלוג שדן בו בהרחבה

                        מייל: nigun@duck.com

                        D תגובה 1 תגובה אחרונה
                        2
                        • D מנותק
                          D מנותק
                          davidnead
                          השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי davidnead
                          #12

                          @nigun אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                          @davidnead אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                          הערכת שעות

                          הערכת שעות משתנה מאדם לאדם
                          בחיפוש בגוגל תוכל למצוא הרבה מאמרים מאנשים שמנסים למצוא את השיטה להערכת שעות אישית או לצוות
                          אבל לא נתקלתי בשיטה להעריך שעות של מישהו אחר.

                          והערכת שווי זה מטלה לא פשוטה
                          ולרוב השיטה היא הערכת שווי של הכיס של הלקוח 😞
                          היה כאן פעם דיון ארוך בעניין
                          אם אתה מחפש חומר נוסף על השיטה הנה בלוג שדן בו בהרחבה

                          את המורכבות והדיון התיאורטי אני מבין. תכל'ס בסוף צריך לתמחר, אני לא יכול כרגע להיכנס לתהליך של ניסוי ותעיה כי זה פרוייקט משמעותי. היות שאני ירוק בזה אני זקוק לעזרה של בעל נסיון שיהיה מוכן להקדיש לזה קצת זמן, בתשלום, כדי לעזור לי לקבל כיוון שעל פיו אוכל להחליט.

                          nigunN תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • nigunN מנותק
                            nigunN מנותק
                            nigun
                            השיב לdavidnead ב נערך לאחרונה על ידי
                            #13

                            @davidnead
                            אני התייאשתי מלמצוא קיצור דרך
                            אם אתה מוצא מישהו שיודע לתמחר או כל קיצור דרך אחר
                            בבקשה תשתף אותנו כי בפעם האחרונה שהנושא עלה, לא יצאנו עם תוצאה ברורה איך נכון לתמחר
                            אז מסתמא יש כאן עוד כמה חברים שמחפשים את הנוסחה.

                            מייל: nigun@duck.com

                            D תגובה 1 תגובה אחרונה
                            3
                            • D מנותק
                              D מנותק
                              davidnead
                              השיב לnigun ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @nigun אמר בתמחור תחזוקה ללקוח:

                              @davidnead
                              אני התייאשתי מלמצוא קיצור דרך
                              אם אתה מוצא מישהו שיודע לתמחר או כל קיצור דרך אחר
                              בבקשה תשתף אותנו כי בפעם האחרונה שהנושא עלה, לא יצאנו עם תוצאה ברורה איך נכון לתמחר
                              אז מסתמא יש כאן עוד כמה חברים שמחפשים את הנוסחה.

                              לא מחפש נוסחה. אין כזו. בלי לדעת את הנוסחה אני בטוח שהנוסחה מורכבת מלמידה + התנסות + העדפות אישיות.

                              לא מחפש קיצורי דרך. מחפש רק עזרה וייעוץ קצת יותר פרטני ממה שמאפשר הפורום הזה.

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              3
                              • צדיק תמיםצ צדיק תמים התייחס לנושא זה ב

                              בא תתחבר לדף היומי!
                              • התחברות

                              • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                              • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                              • פוסט ראשון
                                פוסט אחרון
                              0
                              • דף הבית
                              • קטגוריות
                              • פוסטים אחרונים
                              • משתמשים
                              • חיפוש
                              • חוקי הפורום