בעיות בתשתית DSL


  • חשמל ואלקטרוניקה

    סיפור מוזר או שאין לי מספיק ניסיון.
    בבדיקת מהירות הכל תקין, מחשב חדש, ראוטר חדש, תכלס מתחילים לעבוד הכל איטי.
    בבדיקת מהירות תוך כדי העבודה גם הכל תקין, בדקתי עם ספק אחר, עם/בלי סינון, אותה בעיה,
    עקפתי את התשתיות, התחברתי ישירות לתיבה של בזק וכלום.
    טכנאי שהיה במקום אמר שסידר את התקלה, אף הסכים איתי שהבעיה בבזק,
    רק הלך הטכנאי חזרה הבעיה אמנם יותר טוב אבל עדיין איטי ועד שGMAIL עולה...
    מישהו יודע? חווה תקלה כזאת?


  • ניהול

    תשתמש עם בדיקת מהירות כי אז זה יותר מספרים מאשר חוויית ג'ימייל איטי.
    לבזק (בניגוד לספקים) אפשר להציק, והם ישלחו טכנאי עשר פעמים עד שתתרצה.


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @dovid בבדיקת מהירות הכל תקין, הטכנאי השאיר לי את מספרו זה בבדיקה.
    נעדכן בהמשך


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @משרדי אמר בבעיות בתשתית DSL:

    סיפור מוזר או שאין לי מספיק ניסיון.
    בבדיקת מהירות הכל תקין, מחשב חדש, ראוטר חדש, תכלס מתחילים לעבוד הכל איטי.
    בבדיקת מהירות תוך כדי העבודה גם הכל תקין, בדקתי עם ספק אחר, עם/בלי סינון, אותה בעיה,
    עקפתי את התשתיות, התחברתי ישירות לתיבה של בזק וכלום.
    טכנאי שהיה במקום אמר שסידר את התקלה, אף הסכים איתי שהבעיה בבזק,
    רק הלך הטכנאי חזרה הבעיה אמנם יותר טוב אבל עדיין איטי ועד שGMAIL עולה...
    מישהו יודע? חווה תקלה כזאת?

    @משרדי הראוטר /מודם שלך אחרי מה הוא יושב?
    איזה פילטר?


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @zvinissim בלי פילטר זה קו תשתית בלבד גם לא קו קל


  • טכנאי מחשבים ורשתות

    @משרדי
    גם בלי טלפון מומלץ לשים פילטר,
    ניסית לבדוק ממחשב אחר ? התוצאה זהה?
    נסה להחליף את הכבל שמעביר מהראוטר למחשב, (מחובר בWIFI ? נסה להתחבר בכבל)
    בדוק אצל השכנים האם גם אצלם האינטרנט איטי
    במידה ושללת את כל האפשריות הנ"ל תבקש מהטכנאי בבזק שיעביר אותך פורט ברכזת (הוא יבין על מה מדובר)
    במידה ולא הועיל גם זה (מה שלא סביר, ) תחזור לפה


  • ניהול

    לפני מחשב אחר לנסות דפדפן אחר או גלישה בסתר.


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @master אמר בבעיות בתשתית DSL:

    @משרדי
    גם בלי טלפון מומלץ לשים פילטר,
    ניסית לבדוק ממחשב אחר ? התוצאה זהה?
    נסה להחליף את הכבל שמעביר מהראוטר למחשב, (מחובר בWIFI ? נסה להתחבר בכבל)
    בדוק אצל השכנים האם גם אצלם האינטרנט איטי
    במידה ושללת את כל האפשריות הנ"ל תבקש מהטכנאי בבזק שיעביר אותך פורט ברכזת (הוא יבין על מה מדובר)
    במידה ולא הועיל גם זה (מה שלא סביר, ) תחזור לפה

    @משרדי אמר בבעיות בתשתית DSL:

    @zvinissim בלי פילטר זה קו תשתית בלבד גם לא קו קל

    @משרדי האמת, חשבתי המון האם להכנס למחלוקת הזו או לא וזרקתי את עניין הפלטר.
    יש משהו קטן שלא כל הטכנאים מגלים.
    יש בבזק 2 סוגי פלטרים ולכן אנשים שלא יודעים מתלוננים על בעיות.

    1. יש את הפלטר הפשוט שמבאים לכם בחינם והוא עובד בדיוק כמו חינם. (זה ששמים בכל שקע בזק באם יש טלפון או בלאו אם תשים לב תמיד שתתקשר לבזק כל מוקדן ישאל אותך אם החלפת פילטר).לא שחלילה אני מזלזל בפילטר הזה
    2. יש פילטר מרכזי (גדול בצבע אפור) שיושב בכניסה לבית.
      בעבר שהיו לי בעיות וששגעתי את בזק אף אחד לא הצליח לפתור לי את הבעיות עד ששמו לי את הפילטר הזה ופלא הכל תקתק כמו שעון.

    בדרך כלל אם תעקש הם ישימו לך אותו אך יבקשו כ 200 ש"ח התקנה עליו. = שווה לך להתעקש שיתקינו לך אותו ללא עלות.
    אם הקו שלך הוא רק קו תשתית תבקש שיתקינו אותו ליד ה"קורנט" בכניסה לבית/משרד. ואז בסוף הקו ליד הראוטר לא תצטרך לשים כלום.
    עוד דבר - תבקש שיחליפו לך את הכבל RJ21 לכבל אכותי יותר (יש להם כבלים על "כובעים" שסגור היטב ולא הפשוטים).

    0_1528914951418_WhatsApp Image 2018-06-13 at 21.31.57.jpeg

    הפלטר הימני הוא הפלטר הפשוט והשמאלי הוא הטוב יותר


  • טכנאי מחשבים ורשתות

    @zvinissim
    אכן מידע חשוב
    הזמנתי בעבר 3 כאלו מחול זה עלה לי סביבות 8 דולר ליחידה
    בנוסף יש לשים לב שהפילטר הוא VDSL ולא רק ADSL אם יש לכם תשתית של מעל 15 מגה


  • טכנאי מחשבים ורשתות

    @zvinissim
    אגב חשבתי על זה בעבר שהמילה filter הינה ככל הנראה שיבוש עברי שהתקבע במשך הזמן של המילה splitter שזה שם המוצר האמיתי, אמנם מתבצע פה filtering בין התדרים אבל נראה יותר כמו שיבוש



  • היה כזה מקרה לאחרונה בנטפרי, שמישהו התלונן על איטיות, וחשב כמובן שזה הסינון,
    בסוף הוא כתב לנו שהוא פגש במקרה טכנאי של בזק, שאמר לו שהבעיה מוכרת, והחליף פורט בארון של בזק והכל הסתדר (זה כמובן אחרי שהגיע כבר טכנאי לבדוק מה הבעיה...)


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @dovid אמר בבעיות בתשתית DSL:

    לפני מחשב אחר לנסות דפדפן אחר או גלישה בסתר.

    בדקתי לא עזר

    @zvinissim כשבדקתי התחברתי עם כבל איכותי חדש ישירות לתיבה של בזק תוך ניתוק הכבל הקיים
    עם/בלי פילטר (יש לי פילטר מהסוג ש @master הזכיר) ולא עזר

    אגב שתבינו מה עבר עלי באותו יום ראו כאן...

    @master אמר בבעיות בתשתית DSL:

    במידה ושללת את כל האפשריות הנ"ל תבקש מהטכנאי בבזק שיעביר אותך פורט ברכזת (הוא יבין על מה מדובר)

    תודה אנסה לדבר איתו מחר, לפחות הוא השאיר לי מספר.

    @master אולי תסביר לי מה זה, זה כמו קו אחר? סליחה על הבורות


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @shraga אמר בבעיות בתשתית DSL:

    פורט בארון של בזק

    @משרדי במקרה אתה בשוק הסיטונאי או שאתה משלם לבזק בנפרד ולספק בנפרד?


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @zvinissim אני משלם לבזק בנפרד ולספק בנפרד



  • @zvinissim אני בדיוק מתלבט אם לעבור לשוק הסיטונאי כי נמאס לי שהנציג של הספק זורק אותי לבזק וחוזר חלילה, זה צעד חכם?



  • @אלי-tza
    כל עוד שאין תקלות, חבל על הכסף המיותר שאתה משלם לבזק...
    אבל אם כל החישוב שלך הוא בגלל התקלות, אל תעשה את טעות חייך. כשתהיה בשוק הסיטונאי, אף א' לא יזרוק על השני כי פשוט לא יהיה על מי לזרוק...
    לכשתהיה תקלה שקשורה לבזק, אזי הספק שלך יזמין עבורך טכנאי של בזק שיגיע בד"כ לא לפני שבוע (עפ"י תקנות משרד התקשורת, בזק חייבים לספק טכנאי ללקוחות בשוק הסיטונאי עד 10 ימים, והם בד"כ משתדלים לנצל א"ז)...
    כבר היו לי 2 מקרים שנתקלתי בתקלה שהיתה קשורה בזק (בא' מהם אני כמעט בטוח שטכנאי של בזק שהגיע למקום לתקן קו אחר, גרם לתקלה אצלי), ואז (בעצת הספק RL) פשוט התניידתי חזרה לבזק, ואחרי הניוד התקשרתי שוב לבזק ואמרתי שיש תקלה, ואז הטכנאי הגיע למחרת....


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @אלי-tza אמר בבעיות בתשתית DSL:

    @zvinissim אני בדיוק מתלבט אם לעבור לשוק הסיטונאי כי נמאס לי שהנציג של הספק זורק אותי לבזק וחוזר חלילה, זה צעד חכם?

    @אלי-TZA זה אחת הסיבות שאני מפרד את 2 הדברים ולא שם את כל הדברים בסל אחד.
    אחד הסיבות שאני לא עובר לסיטונאי זה בדיוק הסיבה הזו שאני יכול לקבל תמיכה רחבה מבלי שהספק יעשה לי "טובות" ול בזק.
    אתה כלקוח בזק יש לבזק אינטרס שיגיע טכנאי מהר מאשר שאתה נמצא בשוק הסיטונאי.

    גם יכולת הבדיקה מהיכן התקלה יותר קל לבדוק מאשר שאתה נמצא בסיטונאי שאין לך גישה לבדוק את התשתית לבד ואת הספק לבד


  • חשמל ואלקטרוניקה

    ב"ה סודרה התקלה,
    הטכנאי התקשר אלי, וביקש שאגש למחשב לבדוק מה קורה,
    והופ, הכל טס אני לא עומד במהירות (היה לי תמיד 15 mb עכשיו אני על 40 mb).
    אני חייב לציין את הטכנאי שטיפל במקרה במסירות.

    תכלס,
    מתברר כי לקוחות נוספים באיזור דיווחו שוב ושוב על בעיה זו
    היינו= בדיקת מהירות תקינה ומהירות איטית בפועל,
    הטכנאי (של בזק) פנה לממונה על רכזות בזק באיזור המרכז,
    הנ"ל השתלט על הרכזת וגילה שישנה תקלה, סידר אותה ובס"ד הכל הסתדר.

    @master ביקשתי מהטכנאי שיעביר אותי פורט ברכזת,
    אך הוא הסביר לי כי במקרה זה בו לקוחות
    נוספים המחוברים לאותו כרטיס ברכזת זו
    מתלוננים על אותה בעיה כנראה שזה לא
    היה עוזר. העקר שסודר סוף סוף



  • @משרדי עכשיו אתה כבר יכול להתנייד לשוק הסיטונאי


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @by6199 אני לא יודע, הרבה מסתייגים מהצעד הזה



  • @משרדי יש הרבה שישמחו שתשלם להם במקום לבזק, לשם דוגמא אני עם 100 מגה ב019 משלם 68 על תשתית (3 חודשים ראשונים, אח"כ 99) לא נתקל בבעיות.
    בבזק תוספת 30%



  • @by6199 אמר בבעיות בתשתית DSL:

    לשם דוגמא אני עם 100 מגה ב019 משלם 68 על תשתית (3 חודשים ראשונים, אח"כ 99)

    אחרי 3 חודשים 89, אחרי 3 שנים 99.



  • @ליכט אני לא מתווכח שהמחיר עולה רק תציין גם את הצד השני שבבזק אחרי שנה זה ... שנתיים... שלש שנים...



  • @by6199
    לא רציתי להגיד שהמחיר עולה.
    הפוך, רציתי להגיד שזה אפי' לא 99 (כמו שכתבת) אלא רק 89 (עד 3 שנים).

    אני כבר כתבתי לעיל שחבל לשלם לבזק כסף מיותר.



  • @ליכט אנחנו לא מדברים על אותה חבילה כנראה אני מדבר על 100 שעולה 99


  • טכנאי מחשבים ורשתות

    0_1529007085006_4eeb364a-2ca4-418d-97f5-626e92d08b0a-image.png


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @by6199 אמר בבעיות בתשתית DSL:

    @משרדי יש הרבה שישמחו שתשלם להם במקום לבזק, לשם דוגמא אני עם 100 מגה ב019 משלם 68 על תשתית (3 חודשים ראשונים, אח"כ 99) לא נתקל בבעיות.
    בבזק תוספת 30%

    אני משלם לבזק 69 ש"ח כבר קרוב ל 10 שנים ולספק 39 ש"ח עם IP קבוע.
    המחירים כבר כוללים מע"מ.
    מודה ומתוודא שיש לי 15M בבית (וזה די והותר, אני מחכה לסיבים של פרטנר שאוכל לעבור אליהם).

    אני עדין חושב שמבחינת שרות ללקוח הפרדת "רשויות" בן ספק לתשתית עדיפה


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @zvinissim ג"א מצטרף בזה


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @zvinissim
    2 שאלות על מה שכתבת
    אם 15 מגה מספיק למה לעבור לסיבים של פרטנר? [מ0 ל100?!]
    למה יש עדיפות להפרדת רשויות? הרי ככה אתה יכול ליפול בין הכיסאות


  • חשמל ואלקטרוניקה

    @aiib אמר בבעיות בתשתית DSL:

    אם 15 מגה מספיק למה לעבור לסיבים של פרטנר? [מ0 ל100?!]

    @aiib אתה מוזמן להסביר לי למה אתה צריך יותר מ 15M הורדה.
    אני אומר לך בוודאות שמעל 90%-95% מעם ישראל לא צריך יותר מזה. המהירויות אלו זה יותר שיוקיות לאנשים לגרום להם לחשושב שזה יעזור להם.
    המהירות הגבוהות בעיקר נועד כשיש בית/משרד עם הרבה צרכני אינטרנט ואז באמת כל רוחב הפס מתחלק בן הרבה אנשים/מחשבים/שרתים.
    ותאמין לי שהשרת שלי עובד בבית גם אין לי בעיות מהירות בגלישה

    שוב, זה עדיין לא פותר את הבעיה שאצלינו במדינה האינטרנט הוא אנסימטרי כלומר קצב ההורדה והעלאה אינו שווה וזה מפריע לי מאוד.
    בסיבים של פרטנר אתה מקבל את והרדה של גבוהה מאוד והם מתחייבים שלפחות 10% מגודל ההורדה יהיה העלאה (ז"א אם יש לך 100M הורדה אתה מקבל לפחות 10M העלאה)

    לפעמים אתה לא יודע כמה אני מקנה שיש לי במשרד לפחות 70M/70M סימטרי

    @aiib אמר בבעיות בתשתית DSL:

    למה יש עדיפות להפרדת רשויות? הרי ככה אתה יכול ליפול בין הכיסאות

    א. איתורי בעיות יותר קל - קח לדוגמא שאין לך גלישה ואתה לא יודע מהיכן הבעיה (ספק/תשתית) מה שעושים זה שמוחקים את השם המשתמש של הספק מהמודם ואז אני נותן למודם להתתחבר.ומחכה כמה דקות ונכנס לדפדפן אם אני מגיע לדף של בזק שאומר לי לבחור ספק זה אומר שבזק תקין והבעיה בספק. ואם לא, זה בעיה בבזק - זה אחד הבדיקות)
    ב. לעבור בן ספק לספק יותר קל - במידה ויש לך בעיות עם הספק את הולך לספק אחר ויש לך שם משתמש מהר ועדכן ואז מטפל לספק הישן - ככה אתה צריך לטפל בניוד וזה זמן.
    ג. אולי שוק סיטונאי זה טוב לאנשים שלא רוצים לשלם ל-2 מקומות שונים אלא למקום אחד וזהו (וזה היה בן השיקולים של משרד התקשורת לעזור לאנשים שלא לשלם 2 חשבונות אלא אחד.)

    ליפול בין הכיסאות?
    להיפך, כח המיקוח שלך מבחינת שרות הוא יותר טוב מפני שבד"כ בסיטונאי כמה ינטרס יש לבזק לטפל בבעיה שהם מקבלים "גרושים" מהספק שלך למרות שהספקים מעדיפים למכור לך שוק סיטונאי ולא רק ספק בלבד.

    סוד קטן: אני רציתי להתחבר לאחד הספקים רק לספק והם לא נותנים אלא רק שוק סיטונאי והם לא היחידים והיו עוד כמה
    הטענה שלהם שהם לא מוכרים רק ספק מפני שהם רוצים להרויח גם על התשתית (לא משנה שלא עשיתי אצלם מפני עוד סיבות)


 

בא תתחבר לדף היומי!