שאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע



  • תגובה: דיון: אפיון מערכת

    האם טבלאות:
    אספקה, אריזה, הזמנה, שיווק, וחזרות.
    האם זה נכון לשים אותם בטבלה אחת, ולחלק לפי סוג התנועה?

    הרי הטבלה הראשית לא מחזיקה בפועל את האספקה והשאר, כי יש טבלה מקשרת לכל סוג לדוגמה פרטי הזמנה

    נ. .ב אני בונה את זה באקסס


  • ניהול

    עברתי על הדיון שמה בזריזות, ואני חושב שלא סיפקת כאן ושם נתונים שיכולים לאפשר לענות על השאלה.
    אתה צריך להציג בפנינו מה המהות של כל אחת מהפעולות שהזכרת, ולמה זה חשוב לדעת עליהם ומה חשוב לדעת בהם ומה טיב הקשר שלהם אחד עם השני ועם טבלאות אחרות, מפחיד אהה? 🙂 כעת ברצינות, אתה חייב לפרוש את הסיפור, אין בכלל ברירה.



  • @dovid
    תודה אבל שם ופה זה שני דברים נפרדים, שם זה רישום הוצאות והכנסות ביתי.

    ופה זה שיווק מוצר
    שיש כמה תחנות: 1. אספקה 2. אריזה 3. הזמנות 4. שיווק (ביצוע ההזמנה) 5. החזרות 6. גביה.

    מה שלא סיפקתי כ"כ פרטים, זה בגלל שהשאלה היתה יותר מה נכון לעשות בכללי...


  • ניהול

    @אדרת אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    @dovid
    מה שלא סיפקתי כ"כ פרטים, זה בגלל שהשאלה היתה יותר מה נכון לעשות בכללי...

    בכללי? איך שיוצא לך 🙂
    לענ"ד, אין שום כלל בהתבסס על המידע שנתת. כלום, אפילו לא כיוון מחשבה.



  • @dovid אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    לענ"ד, אין שום כלל בהתבסס על המידע שנתת. כלום, אפילו לא כיוון מחשבה.

    ברצינות.....
    מה חסר?, השם של המוצר?.....🤔

    מה לא ברור??

    יש מוצר גלם שקונים אותו, וזה האספקה, ואח"כ אורזים אותו, וזה האריזה,... וכו'....

    השאלה שלי האם כל התנועות האלו לשים בטבלה אחת, או בטבלה נפרדת....

    אני חשבתי שיש תורה שלמה מאחורי איך לסדר את הנתונים בטבלאות,
    ולפי מה שכתבת פה:

    בכללי? איך שיוצא לך 🙂

    אני מבין שהעיקר שזה יהיה בטבלה, ואח"כ נחשוב כבר איך להוציא מזה את המידע...
    אז אם זה באמת כך, אין לי כבר שאלות😐


  • ניהול

    @אדרת אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    יש מוצר גלם שקונים אותו, וזה האספקה, ואח"כ אורזים אותו, וזה האריזה,... וכו'....

    אני משער שאת העובדה שקמת היום בבוקר לא שמרת בשום בסיס נתונים. אין בהכרת המציאות של התהליך שהזכרת שום רמז לעובדת התיעוד של השלבים הללו, טיב התיעוד והיקפו ובעיקר הצרכים שלשמם התיעוד נועד.
    אם אתה רושם במסד נתונים שבשעה פלונית נארזה חבילה פלונית רק בשביל שיהיה כתוב על ספר דברי הימים את העובדה הזו - אז אין שום כלל בעולם לכזה תיעוד. אם המטרה היא לשליפה אח"כ של המרחק בימים בין האריזה להובלה אז יש כבר רמז לגבי איזה שדות נדרשים בכלל וממילא איך לשמור.


  • ניהול

    המשך:
    גם אם לא ברור לך כעת איזה נתונים ואיך יבואו לביטוי, אבל ודאי יש לך מושג איזה נתונים אתה מתכונן לתעד. וזה קריטי בשביל להציע לך איך לשמור.
    המושג אפיון אומר לתכנון איזה פיסות המידע נדרשות ליישום ומה התהליכים שהוא יעשה איתם. בנוגע למסד האפיון הוא בעיקר איזה פיסות מידע נדרשות ועבור מה.

    אכן יש תורה שלמה איך לשמור מידע בטבלאות וקוראים לה "נרמול בסיס נתונים".
    לתורה הזו יש ספח שהיא המציאות והפרקטיקה. אבל שניהם לא רלוונטיות עד שנידע את צרכי העסק.



  • @dovid אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    אבל שניהם לא רלוונטיות עד שנידע את צרכי העסק.

    מה נכלל בזה?

    באמת תודה על התגובות, רק קח בחשבון שאני סופר מתחיל בענין הזה....


  • ניהול

    @אדרת אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    @dovid אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    אבל שניהם לא רלוונטיות עד שנידע את צרכי העסק.

    מה נכלל בזה?

    באמת תודה על התגובות, רק קח בחשבון שאני סופר מתחיל בענין הזה....

    תגיד לי, למה אתה מתעד את הפעולות הללו, מה מסובך כל כך??



  • @dovid
    מי אמר שזה מסובך,

    אני מתעד את הפעולות, כי צריך לעשות בסוף החודש/השנה חשבון האם העסק ריווחי, ולמה לא באקסל,
    כי כמה אנשים צריכים להכניס נתונים, וגם כי מסובך (לי) לעשות שם שם חישובים על כמה טבלאות....


  • ניהול

    כלו כוחותיי, אבל נתת לי רעיון: תזין אקסל דמה, ותעלה לפה צילום או את הקובץ.



  • @dovid אמר בשאלה מספר 2 אפיון מערכת מידע:

    כלו כוחותיי

    סליחה, ולא התכוונתי.

    בכל זאת אולי תוכל ללתת לי קישור מומלץ לקריאה על "נרמול בסיס נתונים".
    אני כמובן יחפש בגוגל...


 

בא תתחבר לדף היומי!